ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رتبه بندی شرکت های ICT از طریق سامانه جامع تشخیص صلاحیت

با انحلال شورای عالی انفورماتیک، بر اساس مصوبه ی شورای عالی فضای مجازی، تمام وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی آنها در سطح ملی بر دوش این شورا قرار گرفته است. پیش از این شورای ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

با انحلال شورای عالی انفورماتیک، بر اساس مصوبه ی شورای عالی فضای مجازی، تمام وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی آنها در سطح ملی بر دوش این شورا قرار گرفته است. پیش از این شورای عالی فضای مجازی، متولی رتبه بندی شرکت های ICT بود.

پیرو انحلال شورای عالی انفورماتیک و ادغام آن در شورای عالی فضای مجازی، شرکت های فعال در حوزه ی انفورماتیک می توانند برای رتبه بندی و دریافت گواهینامه های خود در این خصوص، همچنان و به صورت مستقیم به سامانه ی الکترونیکی سامانه ی جامع تشخیص صلاحیت (ساجات) مراجعه کنند. مشخصات تمام شرکت های رتبه بندی شده در سامانه ی اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور (ساجار) نیز در سایت آن قابل دسترسی است.

گفتنی است بر اساس آخرین مصوبه ی آیین‌ نامه ی رتبه‌ بندی و احراز صلاحیت شرکت‌ های انفورماتیک، رتبه ی شرکت ها براساس پارامترهای مختلفی از ۱ تا ۷ تعیین می شود. در حال حاضر شرکت های فعال در حوزه ی ICT می توانند در ۱۵ رشته مشمول رتبه بندی نظام انفورماتیک شوند.

ارائه و پشتیبانی سخت‌ افزاری Mainframe، تولید و ارائه ی رایانه‌ های غیر Mainframe، ارائه و پشتیبانی نرم‌ افزار های پایه، سیستم و ابزار ها، تولید و ارائه ی دستگاه‌ های جانبی، تولید و ارائه ی قطعات و ملزومات، تولید و پشتیبانی نرم‌ افزار های سفارش مشتری، خدمات شبکه‌ های اطلاع رسانی Providers، شبکه داده‌ های رایانه ای و مخابراتی، مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌ های انفورماتیک، آموزش و پژوهش، خدمات پشتیبانی، ارائه و پشتیبانی بسته‌ های نرم‌ افزاری و نرم افزار های حامل محتوا، سیستم‌ های ویژه، سیستم های اتوماسیون صنعتی و امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، از جمله شاخه هایی هستند که این حوزه ی فعالیت در بر می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • firebird
    firebird | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    اگه استیو جابز و بیل گیتس ایران بودند هیچ وقت نمیتونستند شرکت فن آور تاسیس کنند. چون ۱. سرمایه اولیه آنچنانی نداشتند. ۲. مدرک دانشگاهی نداشتند.
    واقعا سوال بزرگی هست که کی دولتی ها میخواهند بفهمند که با مجوز و رتبه بندی هیچ اقتصادی پیشرفت نمیکنه؟!

مطالب پیشنهادی