ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سایت های داخلی چین از استناد کردن به شبکه های اجتماعی در گزارشات خود منع شدند

سازمان امنیت سایبری چین روز گذشته به نشریات و رسانه های خبری این کشور هشدار داد که گزارشات خود را بر مبنای اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی تنظیم نکنند و برای این منظور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

سازمان امنیت سایبری چین روز گذشته به نشریات و رسانه های خبری این کشور هشدار داد که گزارشات خود را بر مبنای اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی تنظیم نکنند و برای این منظور حتما حقایق کافی را در تایید  مطالب از منابع دیگر به دست بیاورند.

این بیانیه یک هفته کمتر از انتصاب مدیر جدید سازمان رگولاتوری چین منتشر می گردد و در آن به خبرهای مختلف و البته ناقصی اشاره گردیده که از طریق سرویس های محبوبی چون وی چت و Weibo در جامعه چین انتشار یافته اند.

با ترجمه بیانیه یا در واقع هشدار سازمان رگولاتوری چین به نشریات این کشور می توان دریافت که به موجب قوانین جدید، استفاده از شایعات برای تهیه خبر یا کاربرد حدس و گمان و تخیل برای تحریف حقایق ممنوع است.

اما کلیت این قانون را نمی توان ظالمانه قلمداد کرد چراکه فحوای کلامش این است: مطمئن شوید خبری صحت دارد، بدون غرض ورزی نوشته شده و منبع موثقی دارد. با این حال بسیاری اعلام نموده اند که این هشدار یک جنبه تهدید آمیز هم دارد چراکه براساس آن، نشریات خبری باید مکانیزم های داخلی قدرتمندی داشته باشند تا از انتشار گزارشات غلط جلوگیری نمایند.

اگر هم نشریات چینی نتوانند این مهم را برآورده نمایند، اداره امنیت سایبری چین، خبرگزاری خاطی را مجازات خواهد کرد و این نظارت نیز با کمک جمعیت روز افزون بازرسانی صورت می گیرد که در فضای مجازی روی کار نشریات نظارت دارند.

گفتنی است در حال حاضر دولت چین روی وضع قوانین تازه ای کارمی کند که به موجب آن، رسانه های خارجی باید قبل از انتشار هر خبری تاییده دولت چین را دریافت کنند و تمامی این اقدامات در حالی رخ می دهند، که جامعه بین الملل این کشور را به خاطر سیاست های سخت گیرانه اش در خصوص فیلترینگ و سانسور تحت فشار قرار داده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی