ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فرزند مشترک آستون مارتین و رد بول متولد شد؛ تلفیق دانش F1 با یک سوپر اسپرت خیابانی

AM-RB 001 هایپرکار مشترک استون مارتین و رد بول برای اولین بار امروز در مقر استون مارتین در بریتانیا در معرض دید عموم قرار گرفت. اندی پالمر مدیر عامل استون مارتین هنگام رونمایی اعلام کرد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

AM-RB 001 هایپرکار مشترک استون مارتین و رد بول برای اولین بار امروز در مقر استون مارتین در بریتانیا در معرض دید عموم قرار گرفت. اندی پالمر مدیر عامل استون مارتین هنگام رونمایی اعلام کرد که از این ابر خودرو بیشتر از 150 دستگاه ساخته نخواهد شد.

حتی ممکن است به تعداد 99 دستگاه محدود شود. در کنار نسخه خیابانی، 25 دستگاه نیز فقط برای پیست مسابقه تولید می شود که عملکردی مشابه خودروهای کلاس LMP1 حاضر در مسابقات 24 ساعته لمان خواهند داشت.

بر اساس گفته های مارک ریچمن (Marek Reichman) طراح ارشد استون مارتین، این محصول مشترک عملکردی بهتر از مک لارن P1، فراری لافراری و پورشه 918 خواهد داشت.

AM-RB 001

طراحی این خودرو به شکلی است که راننده و سرنشین هنگام نشستن حالتی همانند راننده های گرند پری به خود می گیرند، البته مارک می گوید که در حین استفاده روزمره از این بابت مشکلی احساس نخواهد شد.

در پشت سر این دو، یک موتور 12 سیلندر V شکل کاملا جدید قرار خواهد گرفت. از آنجایی که طبق گفته ها AM-RB 001 به ازای هر کیلوگرم 1 اسب بخار خواهد داشت، احتمالا قدرت خروجی پیشرانه رقمی در حدود 1000 اسب بخار باشد؛ البته در صورت کاهش وزن زیاد شاید این حدس چندان هم درست نباشد.

هر دو نسخه خیابانی و مسابقه ای از پیشرانه ای کاملا مشترک استفاده خواهند کرد، اما نسخه مسابقه ای از لحاظ ظاهری و آیرودینامیکی برتری هایی نسبت به نسخه خیابانی خواهد داشت که از جمله آنها می توان به باله ها و دیفیوزرهای بزرگ تر، لاستیک های پهن تر و همچنین کابین متفاوت اشاره کرد.

AM-RB 001

نسخه ای که امروز به نمایش گذاشته شده بسیار نزدیک به نسخه تولید است اما قبل از عرضه مدل نهایی، ظاهرا تغییراتی در حد چند میلی متر در ابعاد خودرو داده خواهد شد.

AM-RB 001که مسلما در ساخت آن از تکنولوژی ها و تجربیات بدست آمده رد بول در مسابقات فرمول یک استفاده شده، با قیمتی نزدیک به 2.5 میلیون پوند در بهار سال 2018 در دسترس قرار خواهد گرفت.

نکته جالب توجه اینکه گویا چند دستگاه از این ابر خودروی جدید توسط برخی از رانندگان فرمول یک سفارش داده شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی