ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اخراج گسترده کارکنان سامسونگ در چین و سایر کشورها

سامسونگ از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده قطعات الکترونیکی در دنیاست. این کمپانی قلب تپنده اقتصاد سئول پایتخت کره جنوبی به شمار می رود و در هر حوزه ای نقش ایفا می کند که از زیرساخت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

سامسونگ از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده قطعات الکترونیکی در دنیاست. این کمپانی قلب تپنده اقتصاد سئول پایتخت کره جنوبی به شمار می رود و در هر حوزه ای نقش ایفا می کند که از زیرساخت IT گرفته تا ایجاد شبکه های موبایلی در سرتاسر دنیا را شامل می شود.

اما درست مانند هر شرکت دیگری، اوضاع برای سامسونگ هم خوب و بد دارد و در مسیر پیشرفت، با پستی ها و بلندی های زیادی روبرو می گردد. ظاهرا کسب و کار این کمپانی در چین و بازار بالغ بر یک میلیارد نفری اش بیش از سایر مناطق کساد بوده است و طبق گزارشی که اخیرا در این رابطه منتشر گردیده، بیشترین میزان حذف موقعیت های شغلی سامسونگ در بازار این کشور رخ داده.

طبق گزارش نشریه Korea Herald این غول فناوری کره ای، شمار نیروهای کاری خود را به رقم 4500 نفر رسانده که به مراتب از 60 هزار کارمند چینی اش در سال 2013 کمتر است.

طبق گفته ها و شنیده ها، در یک سال گذشته تنها 12500 نفر از کارکنان سامسونگ در چین از واحد عملیاتی آن حذف شده اند. اما این شرکت برای ساده سازی هرچه بیشتری فعالیت هایش، اخراج کارکنان را صرفا محدود به بازار چین ندانسته و طبق گزارشات، درب خروج را به 2500 نفر دیگر در دفتر اصلی اش واقع در کره جنوبی و 3000 نفر در آمریکای لاتین نیز نشان داده.

در عین حال، 3 هزار نفر دیگر هم از دفاتر کاری سامسونگ در کشورهای مختلف اروپایی اخراج شده اند. اما این خبر به معنای کوچک شدن خانواده سامسونگ نیست. چراکه این شرکت در سال گذشته میلادی 325677 نفر را در سرتاسر دنیا به استخدام خود درآورده که نسبت به 319208 نفر جذب شده توسط آن در سال 2014، افزایش اندکی را نشان می دهد.

با این حال، خبر اصلی و مهم در اینجا، حذف فرصت های شغلی در چین است که نشان از ناکامی چشم بادامی های کره ای برای بالا رفتن از نردبان ترقی در این کشور دارد. حالا سامسونگ بر آن شده تا کوله بارش را از این کشور جمع کند و بیش از این پولش را در بازاری که بازگشت سرمایه چندانی برایش ندارد صرف نکند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که اوضاع آنقدر برای شرکت مورد بحث در چین نامساعد شده که دیگر تصورش را هم نمی کند از برند خود در سرزمین اژدهای سرخ پولی در بیاورد. اما شرایط در سرتاسر جنوب شرقی آسیا هم به کلی برای پرفروش ترین تولید کننده موبایل دنیا بد نبوده چراکه این شرکت ظرف یک سال اخیر، در این منطقه و ژاپن 28 هزار نفر را به استخدام خود درآورده است. با این همه، آنطور که شواهد نشان می دهند، مدیران این کمپانی کره ای تصمیم گرفته اند که عطای بازار چین را به لقایش ببخشند و بیشتر از این در خاک چین ضرر ندهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • 2Saman
    2Saman | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    با پشتکار و ساخت گوشی وطنی ،چینی ها موفق شدند سامسونگ متقلب رو از کشورشون اخراج کنند

  • آرمان لرکی
    آرمان لرکی | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    فقط اپل?

    • babak lotfi
      babak lotfi | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

      اپل مثل دستشويى ميمونه راحت و اسون خخخخخ ولي زياد بموني اذيت ميشي و پا درد ميگيري .

  • امین فرج زاده
    امین فرج زاده | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    من شنیدم کشورهایی مثل چین و ژاپن علاقه زیادی به پرچم دار ندارند و فقط همين که گوشی هوشمند باشه براشون کافیه،البته شنیدن کی بود مانند دیدن

    • مجید مارچ
      مجید مارچ | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

      نه اینکه چینی ها علاقه ای به چرپم دار ندارند وقتی که یه برند چینی یه گوشی پرچم دار با نصف فیمت گوشی های سامسونگ براشون میزنه از برند وطنی استفاده میکنند که چرخه افتصاد کشورشون رونق پیدا کنه هم به صرفه تره براشون.
      ژاپن هم که به این موضوع جنس های وطن وحشتناک پایبنده!!!

    • Morteza
      Morteza | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

      نه فکر نمیکنم ، چون اپل فروش خوبی داره تو چین
      من فکر میکنم دلیل ش کاملا نژاد پرستانه ست ، چون کره ای ها 40 50 سال پیش پادو ی چین و ژاپن بودن و الان براشون خیلی سخته که نکنولوژی رو ازونا وارد کنن
      مثل اینکه مثلا افغانستان 10 سال دیگه به ایران صادرات کنه ، مردم سخت میخرن

      • babak lotfi
        babak lotfi | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

        نژاد پرستانه چيه داداش من ؟ ميشه وطن پرستانه .

مطالب پیشنهادی