ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشمکش تلخ HTC ادامه دارد؛ در سال جاری تنها یک میلیون دستگاه از پرچمدار اخیر آن فروخته خواهد شد

شرایط نامساعد اچ تی سی مدت هاست که دامنگیرش شده و این اوضاع آنقدر ادامه دار بوده که به سختی می توان دوران خوش آن را به یاد آورد و علیرغم شکوفایی اخیری که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

شرایط نامساعد اچ تی سی مدت هاست که دامنگیرش شده و این اوضاع آنقدر ادامه دار بوده که به سختی می توان دوران خوش آن را به یاد آورد و علیرغم شکوفایی اخیری که در پذیرش محصولات این کمپانی تایوانی از سوی کاربران رخ داده، گزارش تازه ای منتشر گردیده که نشان می دهد اوضاع اچ تی سی در آینده از این بدتر خواهد شد.

جدیدترین پرچمدار این شرکت HTC 10 نام دارد که اوایل سال جاری میلادی معرفی گردید. اگر بخواهیم توصیفی کلی از این موبایل ارائه دهیم می توانیم آن را دستگاهی فوق العاده بنامیم که چیزی از رقبای نامدارش کم ندارد به غیر از این مساله که قیمتش اندکی بالاست.

متاسفانه اما، این تلفن هوشمند از اقبال خوبی نزد کاربران برخوردار نبوده و آنطور که شواهد امر نشان می دهند فروش آن ابدا خوب نبوده است؛ طبق گزارشی که توسط Trendforce منتشر شده تنها حدود یک میلیون دستگاه از این موبایل امسال به فروش خواهد رفت. برای آنکه درک درستی از این رقم داشته باشید، باید به اطلاع تان برسانیم پرچمدار اخیر سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 ده ها میلیون فروش داشته است.

اما بدتر از همه این است که بازار موبایل کلی اچ تی سی سال به سال دچار افتی قابل توجه می شود. براساس همان گزارش، این کمپانی تایوانی امسال احتمالا کمتر از 14 میلیون دستگاه تلفن همراه را به فروش می رساند که افتی 27 درصدی را در قیاس با سال قبل نشان می دهد. متاسفانه تولید موبایل های نکسوس گوگل توسط اچ تی سی هم تاثیری در بهبود اوضاع نامطلوب آن ندارد.

در سه ماهه اخیر، کمپانی مورد بحث از افت 64 درصدی در درآمدهایش خبر داد که افول کسب و کار آن برای چهارمین سال متوالی را رقم می زد.

در عین حال، استقبال کاربران از هدست واقعیت مجازی اچ تی سی موسوم به وایو خوب گزارش شده است و موفقیت آن به قدری مطلوب بود که شرکت سازنده را بر آن داشت تا واحد تولید کننده وایو را به صورت مستقل درآورد و از این طریق آن را از تنش هایی که دست به گریبان واحد موبایلش شده دور کند.

اما اگر امیدوارید که وایو یا نسخه های آتی آن اچ تی سی را از سرنوشت شومش نجات دهند، احتمالا سخت در اشتباهید. آنطور که مقاله منتشر شده در سایت Ars Technica نشان می دهد، هیچیک از تکنولوژی های به خدمت گرفته شده درون این هدست محصول اچ تی سی نیست. کمپانی والو (Valve) هم که دانش ساخت این هدست را در اختیار دارد بر آن شده تا این دانش را با دیگر تولید کنندگان سخت افزار در میان بگذارد.

به بیان دیگر روزهای خوش اچ تی سی به عنوان یک شرکت موفق سازنده هدست پشتیبانی کننده از واقعیت مجازی احتمالا انگشت شمار خواهند بود. در هر حال، هر اتفاقی که رخ بدهد روشن است که این کمپانی برای پیروزی در بازار رقابتی موبایل به یک برگ برنده نیاز دارد اما اینکه توانایی ارائه چنین چیزی را دارد یا خیر، هنوز هم مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    وقتی اچ تی سی ۱۰ که واقعا گوشی کامل و البته زیبایی هست خریدار نداره باید منتظر سقوط برندهای مختلف و تک قطبی شدن بازار موبایل برای سامسونگ باشیم!اونوقت من نخوام سامسونگ بخرم باید کیو ببینم?

    • امیر حسین بیگدلو
      امیر حسین بیگدلو | ۲۱ تیر ۱۳۹۵

      باز سامسونگ خوبه این همه برند چینی رو چیکار کنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی