ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اکتیویژن خواهان ساخت عنوانی از Call of Duty با محوریت رم باستان بود

شاید امسال با بتلفیلد 1 بتوانیم به سال 1918 سفر کنیم ولی به نظر می رسد کال آو دیوتی قصد داشته بازیکن ها را به ماجراجویی بسیار قدیمی تر بفرستد. گزارشات بسیار عجیبی از سوی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

شاید امسال با بتلفیلد 1 بتوانیم به سال 1918 سفر کنیم ولی به نظر می رسد کال آو دیوتی قصد داشته بازیکن ها را به ماجراجویی بسیار قدیمی تر بفرستد. گزارشات بسیار عجیبی از سوی وب سایت GamesRadar به دست رسیده که نشان می دهد اکتیویژن حدود هشت سال پیش به ساخت Call of Duty: Roman Wars روی آورده بود.

همان طور که از اسم بازی بر می آید، این عنوان هیچ گونه شباهتی به کال آو دیوتی ها نداشته و داستانش پیرامون رم باستان می چرخد. بنابراین خبری از حضور سلاح های گرم در بازی نبود. نکته جالب تر اینجاست اکتیویژن به دموی اولیه Roman Wars واکنش مثبت نشان داد.

اما وسواس بسیار زیاد سازنده از یک طرف و ترس ناشر پیرامون بیش از حد اشباع شدن نام کال آو دیوتی از طرف دیگر موجب شد تا Roman Wars هیچ گاه به مرحله انتشار نرسیده و حدود هشت سال همانند رازی باقی بماند. GamesRadar در ادامه گزارشات خود اشاره کرد که بازی توسط Vicarious Visions، سازندگان امروزی Skylanders، در دست ساخت بود.

بعضی از اعضای این استودیو پس از مخالفت های اکتیویژن تصمیم می گیرند تا نام بازی را به Roman Wars تغییر داده و به سراغ یوبیسافت بروند. دموی بالا، نمایشی است که آن ها برای فرانسوی ها بردند. اکنون سوال اصلی اینجاست چرا اصلا اکتیویژن اجازه ساخت اولیه کال آو دیوتی متفاوتی را داد. بر اساس گفته فردی که این اطلاعات را منتشر کرده، موفقیت های فرنچایز یاد شده اکتیویژن را ترغیب به انجام این کار کرد:

هر چیزی که با نام Call of Duty منتشر می شد فروش خیلی خوبی می کرد. بنابراین اکتیویژن به بعضی استودیوهای داخلی خود فرصت داد تا طرح های جدیدی که پیرامون فرنچایز دارند را با آن ها به اشتراک بگذارند . هر استودیویی که با ایده اش موافقت می شد، می توانست طرح خود را عملی کند.

من فکر کردم جنگ های باستانی می تواند جالب باشد. بنابراین با تیم خود تصمیم گرفتیم یک مرحله بر پایه ایده ای که داشتیم بسازیم. این مرحله جنگ Battle of Alesia را نشان می داد که یکی از طرفین نبرد جولیو سزار بود. در نسخه نمایشی که ساختیم همه چیز وجود داشت، از اسب سواری بگیرید تا قابلیت سوار شدن بر فیل.

Call of Duty Roman Wars

تفاوت های Roman Wars با کال آو دیوتی ها تنها به همین مسائل ختم نمی شد. بازی قرار بود دارای دو نمای اول شخص و سوم شخص باشد؛ المانی که شاید خیلی ها را به یاد عناوین معروف الدر اسکرولز بیندازد. با وجود این که نمای سوم شخص بازی شباهت بسیار زیادی به گیرز آو وار داشت اما استودیو سازنده برای دوربین اول شخص از Condemned: Criminal Origins الهام گرفته بود.

قابلیت انجام بازی در نقش چندین شخصیت هم از دیگر ویژگی های جدید Roman Wars به شمار می رفتند. نظر شما چیست؟ آیا دوست داشتید کال آو دیوتی به گذشته سفر کند؟ همان طور که می دانید جدیدترین عنوان این فرنچایز در آینده ای بسیار دور اتفاق می افتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M.T
    M.T | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

    oh shit! ?

مطالب پیشنهادی