ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستکش رباتیک ناسا در اختیار زمینی ها قرار می گیرد

سال 2012، ناسا و جنرال موتورز طی قراردادی یک دستکش مخصوص برای فضانوردها درست کردند که به آن ها اجازه می داد وسایل سنگین را با به کارگیری قدرت کمتری از عضلات بلند کنند و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

سال 2012، ناسا و جنرال موتورز طی قراردادی یک دستکش مخصوص برای فضانوردها درست کردند که به آن ها اجازه می داد وسایل سنگین را با به کارگیری قدرت کمتری از عضلات بلند کنند و در عوض دستکش مکانیکی مانند یک منبع قدرت اضافه عمل کند و به بازوهای فضانورد فشار زیادی نیاورد.

این دستکش جدید که مجوز ساخت آن در دست شرکت سوئدی Bioservo Technologies قرار دارد، حالا قرار است، روی زمین مورد استفاده کارکنان کارخانه ها قرار بگیرد.

roboglove.0

دستکش جدید، مجهز به تاندون ها و دیسک های مصنوعی مجهز است که در واقع همان کار دست و عضلات را ایفا می کنند که البته در دنیای تکنولوژی به آن ها اسکلت بیرونی سبک نیز گفته می شود که با وجود سبک بودن، قدرت و چابکی دست پوشاننده را بهبود می بخشند.

 

تکنولوژی شرکت سوئدی ترکیبی خواهد بود از RoboGlove و فناوری Soft Extra Muscle که توسط خودشان توسعه یافته. محصول نهایی می تواند در بسیاری از بازارها مفید واقع شود، برای مثال جنرال موتورز گفته که آن ها قصد دارند دستکش را در کارخانه های آمریکا به کار گیرند تا نیروی اضافه ای باشد برای کارگران کارخانه ها.

cq5dam.web.1280.1280.0

ناسا در سال 2012 گفته بود که برای مثال اگر یه فضانورد بخواهد جسمی بین 7 تا 10 کیلوگرم را نگه دارد، با کمک این دستکش، نیرویی برابر با 2 الی 5 کیلوگرم را احساس خواهد کرد.

نه جنرال موتورز و نه Bioservo Technologies هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی این دستکش ها برای استفاده در دسترس قرار می گیرند نداده اند. کمپانی هایی نظیر هیوندای، پاناسونیک و BMW اسکلت های خارجی مخصوص به خود را توسعه داده اند تا کار برای کارکنان آسان تر شده و خروجی بهتری داشته باشند. به زودی، RoboGlove نیز می تواند به مجموعه لباس ویژه کارکنان کارخانه ها بپیوندد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی