ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتومبیل های خودران گوگل از قابلیت تشخیص حرکات دست و اشارات دوچرخه سواران بهره مند می شوند

گوگل مشخصاً در تلاش است تا قابلیت های اتومبیل های خودرانش را افزایش دهد و بنابر آخرین گزارش اهالی مانتین ویو، این کمپانی می خواهد حرکت اتومبیل در جاده ها به همراه دوچرخه سواران را بهبود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

گوگل مشخصاً در تلاش است تا قابلیت های اتومبیل های خودرانش را افزایش دهد و بنابر آخرین گزارش اهالی مانتین ویو، این کمپانی می خواهد حرکت اتومبیل در جاده ها به همراه دوچرخه سواران را بهبود بخشد. در همین راستا یکی از راه هایی که مهندسین گوگل برای تحقق این امر برگزیده اند، استفاده از سنسورهایی است که می توانند مقصود اشارات و حرکات دست دوچرخه سواران را تشخیص دهند.

در گزارش گوگل آمده: «سنسورهای ما می توانند علامت های دست دوچرخه سوارانی که قصد دارند بپیچند یا دور بزنند را تشخیص می دهد. دوچرخه سوارن معمولاً پیش از پیچیدن، با دست خود به اتومبیل های پشتی علامت می دهند و نرم افزار ما به گونه ای طراحی شده تا این علائم را تشخیص داده و مشارکت بیشتری به هنگام تغییر مسیر این قشر در جاده از خود به نمایش بگذارد.»

یادگیری ماشینی نیز در توسعه این قابلیت نقش داشته و به سنسورها کمک می کند تا وسائط نقلیه دوچرخه مانند را شناسایی کنند و اتومبیل خودران را از مسیر حرکت آنها دور نگه دارند.

در گزارش همچنین گفته شده که نرم افزار مورد اشاره به قدری در حال پیشرفت است که دوچرخه سواران را حتی هنگام حرکت در تاریکی نیز تشخیص داده و از تصادف با آنها جلوگیری به عمل می آورد. شایان ذکر است با توجه به رواج استفاده از دوچرخه و وسائط نقلیه مشابه، جای تحسین دارد که اهالی مانتین ویو شرایط مختلف را مورد ارزیابی قرار داده و در صدد بهبود شان برآمده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی