ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم جدید هشدار پهپادهای DJI
تکنولوژی

سیستم هشدار مناطق ممنوعه پهپادهای DJI حالا قابلیت به روز رسانی دارد

مکان های زیادی در خاک ایالات متحده هستند که یک پهپاد اجازه پرواز بر فراز آنها را ندارد. همانند استادیوم های ورزشی، فرودگاه ها و تقریباً هر نقطه ای از شهر واشنگتن. کمپانی DJI به عنوان بزرگترین تولید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

مکان های زیادی در خاک ایالات متحده هستند که یک پهپاد اجازه پرواز بر فراز آنها را ندارد. همانند استادیوم های ورزشی، فرودگاه ها و تقریباً هر نقطه ای از شهر واشنگتن. کمپانی DJI به عنوان بزرگترین تولید کننده پهپادهای غیر نظامی چند سالی هست که سیستمی هشدار دهنده را برای نزدیک شدن به این مکان ها روی پرنده های خود تعبیه کرده است. اما گاه پیش می آید برخی نقاط به دلیل رویدادی خاص چون آتش سوزی یا برگزاری مراسم های مهم و یا مانوورهای نظامی، به طور موقت به روی پهپادها بسته می شوند. حالا سیستم هشدار DJI، موسوم به GEO می تواند به روز رسانی های مربوط به چنین محدودیت های موقتی را نیز دریافت کند.

برندان شولمن (Brendan Schulman) معاون مدیر عامل در امور حقوقی و امنیتی کمپانی مذکور در باره این قابلیت جدید می گوید: «امنیت همواره اولویت اول ما بوده است. به همین دلیل سه سال پیش برای اولین بار سیستم هشدار GEO را برای محصولات خود رونمایی کردیم. سیستم هشدار کارآمد ما می تواند خیال هدایت کننده ها را از بابت امنیت پرنده شان راحت کند.»

علاوه بر این، با آپدیت جدید برخی مکان ها در اطراف محل هایی چون زندان ها و تاسیسات اتمی نیز به محدوده های غیر مجاز پروازی افزوده شده اند. حالا صاحبان محصولات DJI نیز می توانند در تعریف چنین مکان هایی مشارکت داشته باشند. ضمن این که افراد خاص با مسئولیت های مشخص می توانند با ثبت نام در سامانه این شرکت، در مواردی سیستم GEO را غیر فعال نمایند. مثلاً آتش نشان ها می توانند محدودیت پرواز بر روی محل های آتش سوزی جنگلی را نادیده بگیرند.

چنین محدودیت هایی در نهایت منجر به کاهش حساسیت ها برای گرفتن مجوز جهت خریداری برخی پهپادها می شود، چرا که ریسک استفاده از آنها روز به روز در حال کاهش است. ضمن این که نیاز به دانستن قوانین مختلف و آشنایی با بسیاری محدودیت ها نیز رفع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی