ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هایپرلوپ وان می گوید فاصله هلسینکی و استکهلم را می توان زیر 30 دقیقه طی کرد

سوالات بسیاری پیرامون هایپرلوپ وجود دارد: چقدر هزینه بر می دارد؟ کجا ساخته می شود؟ سرعت اش چقدر است؟ واقعا، در این حد سریع؟ چه کسی اولین مسافر آن خواهد بود؟ آیا بدن آن ها ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

سوالات بسیاری پیرامون هایپرلوپ وجود دارد: چقدر هزینه بر می دارد؟ کجا ساخته می شود؟ سرعت اش چقدر است؟ واقعا، در این حد سریع؟ چه کسی اولین مسافر آن خواهد بود؟ آیا بدن آن ها تبدیل به خمیر می شود؟ و ده ها سوال جالب و حائز اهمیت دیگر.

حالا، هایپرلوپ وان، یکی از کمپانی های ساکن لس آنجلس که رویای ایلان ماسک و رسیدن به سرعت 1200 کیلومتر بر ساعت را دنبال می کند، به برخی از این سوال ها پاسخ داده است. در پژوهش جدیدی که امروز منتشر شد، این کمپانی می گوید که با مسیرهای لوله ای خود می تواند پایتخت سوئد و فنلاند را به یکدیگر متصل کرده و مسافران این مسیر 500 کیلومتری را در کمتر از نیم ساعت یا به طور دقیق تر 28 دقیقه طی کنند در حالی که مسافرت از طریق هواپیما حدودا سه ساعت و نیم به طول می انجامد. برای ساخت چنین چیزی، آن ها نیازمند 19 میلیارد یورو یا 21 میلیارد دلار هستند.

hyperloop one map

اگرچه 21 میلیارد دلار هزینه ای هنگفت به حساب می آید اما هایپرلوپ وان می گوید که به محض ساخته شدن و کاربردی شدن آن، هزینه های تولید جبران خواهد شد و افرادی که مدام بین این دو مقصد سفر می کنند، زمان کمتری صرف سفر از مقصد به منبع خواهند کرد.

طبق این پژوهش، ادعا می شود که خط بین استکهلم و هلسینکی پس از 10 سال به درآمد خواهد رسید. اما چه کسی قرار است هزینه آن را بپردازد؟ هایپرلوپ وان سعی دارد این پروژه را هم به طریق سرمایه عمومی و هم سرمایه گذاران خاص به انجام رساند.

hyperloop one illo

با در نظر گرفتن اینکه سالانه 42.7 میلیون نفر خواهان سفر از طریق این مسیر لوله ای هستند، کمپانی ساکن لس آنجلس معتقد است که درآمد سالانه شان از طریق فروش بلیت بین 875 میلیون تا یک میلیارد یورو خواهد بود.

با این حال، ساخت این پروژه نه یکی-دو سال، بلکه دوازده سال به طول می انجامد و مسیر آن هم از روی زمین خواهد گذشت و هم زیر دریای بالتیک خواهد بود.

در مورد محل ایجاد هایپرلوپ نیز باید گفت که اولین خطوط انتقال آن به احتمال بالا در ایالات متحده آمریکا نخواهد بود. علاوه بر شمال اروپا، گفته شده که این کمپانی، مسکو و سوییس را نیز در نظر دارد. شرکت رقیب هایپرلوپ وان که با نام Hyperloop Transportation Technologies شناخته می شود، با دولت اسلوواکی قراردادی مبنی بر توسعه یه خط محلی امضا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    خیلی پروژه ی جالبیه..

مطالب پیشنهادی