ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وال استریت ژورنال تائید کرد: مدل پایه آیفون بعدی ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت

به نظر می رسد ایامی که آیفون با مدل پایه ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه می شد در حال به سر آمدن است. در همین راستا «جوانا اِستِرِن»، از نویسندگان و خبرنگاران وال استریت ژورنال، ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

به نظر می رسد ایامی که آیفون با مدل پایه ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه می شد در حال به سر آمدن است. در همین راستا «جوانا اِستِرِن»، از نویسندگان و خبرنگاران وال استریت ژورنال، در گزارشی آورده اسمارت فون پرچمدار بعدی که بنا است توسط اهالی کوپرتینو به تولید برسد با مدل پایه دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به کاربران ارائه خواهد شد و دیگر خبری از آیفون های ۱۶ گیگابایتی نخواهد بود؛ خبری که در صورت صحت داشتن اش حکایت از آن دارد که تیم کوک و یاران وی عاقبت یکی از انتقادات اصلی افراد نسبت به تلفن های هوشمند برند متبوع شان را شنیده اند و سعی نموده اند آن را رفع نمایند.

در سال های اخیر، شواهد حکایت از آن داشته که با وجود راه حل هایی مانند سرویس iCloud و دیگر سرویس های ذخیره سازی ابری، اشخاصی که از آیفون های ۱۶ گیگابایتی استفاده می کرده اند همواره برای ذخیره نمودن اپلیکیشن ها، بازی ها، فایل های موسیقی، تصاویر و ویدئوهای 4K خود با مشکل مواجه بوده اند.

این قشر به صورت مداوم با پیغام هشداری مربوط به کمبود حافظه برای ذخیره سازی داده ها رو به رو گشته و در نتیجه تجربه ی کاربری چندان مناسبی را از یکی از بهترین موبایل های حال حاضر جهان به دست نمی آوردند.

ناگفته نماند «فیل شیلر»، یکی از مدیرانِ اجرایی اپل، در پاسخ به مسئله و انتقادی که در بالا مطرح شد پیش از این گفته بود: «هرچه از سرویس iCloud بیشتر و بیشتر برای ذخیره سازی، اسناد، موسیقی، تصاویر و ویدئوها استفاده می شود این باور قوی تر می گردد که مشتریان زیادتری قادر خواهند بود با تکیه بر این فضای ابری امور خود را پیش ببرند و دیگر نیازی به فضای ذخیره سازی داخلی موبایل نداشته باشند. خدمات یاد شده باعث تسریع امور هستند.»

اپل آیفون ۶ و ۶ اس را در مدل های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی راهی بازار ساخت که برای بسیاری از افراد ۱۶ گیگابایت کم محسوب می شد و ۶۴ گیگابایت نیز زیادتر از نیازشان بود. حالا یکبار دیگر گزینه ی میانه ی ۳۲ گیگابایت که می تواند خیل عظیمی از کاربران را راضی نماید در راه است.

اما پرسش بعدی که مطرح می شود به این نکته باز می گردد که پس از مدل ۳۲ گیگابایتی دیگر چه گزینه هایی در اختیار خواهیم داشت؟ احتمالاً‌ پاسخ بسیاری به ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ختم گردد، ولی نباید از یاد برد که در زمان حاضر یک دیوایس دیگر مبتنی بر iOS، یعنی آیپد پرو، با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی تولید شده و به فروش می رسد و لذا بعید نیست اپل در نسخه ی پلاس یا پرو آیفون بعدی اش هم چنین موردی را لحاظ نماید.

آیفون های جدید به شکل معمول در ماه سپتامبر هر سال رونمایی می شوند و تا پرده برداری از مدل های تازه و روشن شدن واقعیت شایعات کنونی ظاهراً باید قدری دیگر نیز منتظر باقی بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی