ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو امیدوار بود فروش Wii U از مرز 100 میلیون دستگاه بگذرد

داستان عملکرد ضعیف Wii U نسبت به جد خود را تاکنون بارها شنیده اید. فکر کنیم با وجود موفقیت های Wii هیچ کس نمی توانست چنین شکستی را برای کنسول نسل هشتمی نینتندو پیشبینی نماید. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

داستان عملکرد ضعیف Wii U نسبت به جد خود را تاکنون بارها شنیده اید. فکر کنیم با وجود موفقیت های Wii هیچ کس نمی توانست چنین شکستی را برای کنسول نسل هشتمی نینتندو پیشبینی نماید. اگر اطلاعاتی که چند ماه پیش آمده را در نظر گرفته و کمی آن را بروزرسانی کنیم، Wii U هم اکنون حدود پانزده میلیون فروخته است.

این آمار و ارقام در صورتی جالب تر می شوند که بدانیم نینتندو انتظار داشت فروش این کنسول به 100 میلیون برسد. بر اساس گفته Kimishima، ریاست کنونی نینتندو، مشکلات پیرامون فروش Wii U به مشتریان به پیش از عرضه پلتفرم در سال 2012 باز می گردد:

در یک جلسه ای که داشتیم، بعضی ها پیشبینی کردند Wii U می تواند فروش خود را به 100 میلیون دستگاه برساند. ریشه اصلی این تفکر از موفقیت های Wii نشات می گرفت و انتظار می رفت تا Wii U آن را تکرار کند. تا زمانی که Wii به عملکرد خوب خود ادامه می داد ما باید نظر مردم را به Wii U جلب می کردیم، و این کار ساده ای نبود.

چالش ها برای تبلیغ Wii U از همان ابتدا آغاز شد. Kimishima نگران میزان ارتباط مردم با ویژگی های کنسول بود، همانند GamePad که به اعتقاد میاموتو، خالق افسانه ای زلدا و ماریو، کار نینتندو را سخت تر می کرد. ژاپنی ها امیدوارند تا برای NX این اتفاق نیافته و مشکلاتی که آن ها پیش از عرضه Wii U داشته اند، تکرار نشود.

نکته جالب اینجاست همچنان شاهد اطلاعات دقیقی از NX نیستیم، در صورتی که این کنسول کمتر از یک سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد. همین عامل می تواند کار نینتندو برای جذب مشتری را سخت تر از همیشه نماید. از طرفی توضیح چگونگی عملکرد کنسول به بهترین شکل ممکن خود یکی از بزرگترین مشکلات کمپانی ها هست. این موضوع برای نینتندو هم بیشتر به چشم می آید.

Legend-of-zelda

چون آن ها همیشه به خلاقیت های سخت افزاری در کنسول های خود اهمیت زیادی می دهند. البته این تمام ماجرا نیست. Hirokazu Shinshi، مدیریت تولد نینتندو، در ادامه به افزایش رشد تولید محصولات و ماهیت پیچیده ساخت دستگاه های نینتندو اشاره کرد.

همان طور که می دانید این افزایش هزینه ها به ساخت بازی ها هم سرایت کرده. بنابراین نینتندو امیدوار است تا موفقیت های NX موجب شود تا این کمپانی برای تولید سخت افزار و نرم افزار ها دست به ریسک بیشتری بزند. طبیعتا مقصود از این ریسک، ارائه خلاقیت هایی است که بازار تاکنون نمونه های مشابه را به خود ندیده. میاموتو پیرامون این قضیه گفت:

موفقیت های بزرگی که در بعضی زمینه ها به دست می آیند می توانند عناوین شکست خورده را پوشش داده و به ما اجازه دهند تا دوباره دست به ریسک بزنیم. هدف اولیه ما این است تا بازی را بسازیم که فروش خود را به حدود یک تا دو میلیون برساند. طبیعتا نمی توانیم با انتشار یک عنوان روی ژاپن و فروش 300 هزار نسخه ای پاسخ گوی هزینه های خود باشیم. پس نگاه اصلی ما به بازار جهانی است.

نینتندو در گذشته قول داده بود تا هنگام انتشار NX شاهد عناوین بزرگی خواهیم بود. بیش از این می دانیم آن ها  The Legend of Zelda: Breath of the Wild را برای این کنسول در نظر گرفته اند. باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم. بد نیست بدانید NX مارس سال آینده عرضه خواهد شد. شایعات نشان می دهند پلتفرم جدید نینتندو که به نظر می رسد ترکیبی از یک کنسول دستی و خانگی هست، قدرتی برابر پلی استیشن نئو دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • شایان
    شایان | ۱۸ تیر ۱۳۹۵

    صد میلیون!!!! بیشین تا بخرن...! :|

مطالب پیشنهادی