ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو در تلاش برای توسعه تکنولوژی واقعیت مجازی «مناسب برای کودکان» است

روز گذشته برایتان نوشتیم که نینتندو طی جلسه ای با سهام داران خود، به صحبت درباره احتمال ساخت کنترلری برای موبایل های هوشمند پرداخته است. اما ظاهراً این موضوع تنها مسئله ای نبوده که در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

روز گذشته برایتان نوشتیم که نینتندو طی جلسه ای با سهام داران خود، به صحبت درباره احتمال ساخت کنترلری برای موبایل های هوشمند پرداخته است. اما ظاهراً این موضوع تنها مسئله ای نبوده که در جلسه به آن اشاره شده و شیگرو میاموتو، خالق بازی هایی چون The Legend of Zelda و Super Mario، گفته که کمپانی ساکن کیوتو در تلاش برای ساخت یک تکنولوژی واقعیت مجازی «مناسب برای کودکان» است.

به گفته میاموتو، کمپانی های بزرگ گیمینگ می خواهند مطمئن شوند که والدین، نسبت به استفاده کودکان از تکنولوژی واقعیت مجازی نگران نیستند. وی بیشتر از این توضیحاتی ارائه نکرده اما می توان حدس زد که فاکتورهای خاصی در این زمینه مانند حفاظت از چشم، وزن هدست و جلوگیری از برخورد کودکان با اشیای دنیای واقعی وجود دارد.

میاموتو می گوید وقتی از نمایشگاه E3 امسال بازدید کرد، به نظرش تکنولوژی واقعیت مجازی «موضوع بزرگ» دنیای گیمینگ به حساب نمی آمد. اگرچه او اعتراف می کند که این مشکل از ماهیت تکنولوژی واقعیت مجازی ناشی بوده اما می گوید این احتمال وجود دارد که توسعه دهندگان تا به امروز محصولی مناسب برای واقعیت مجازی ارائه نکرده باشند. در حال حاضر نینتندو می گوید که تحقیقاتش را روی تجربیات کوتاه متمرکز کرده و می خواهد پیش از ارائه تجربیات طولانی مدت، از نگرانی ها و مشکلات رایج تکنولوژی مورد بحث باخبر شود.

هنوز زود است که بگوییم نینتندو چه عملکردی در حوزه واقعیت مجازی خواهد داشت. با این حال، ورود دیرهنگام کمپانی ساکن کیوتو با در نظر گیری ورود همه جانبه سونی به واقعیت مجازی و آماده شدن مایکروسافت برای پروژه اسکورپیو، می تواند آنها را با مشکلاتی جدی مواجه کند. اما از سوی دیگر، دو رقیب اصلی نینتندو صرفاً امیدوارند که واقعیت مجازی با استقبال مخاطبان مواجه شود و اگر معین گردد که تکنولوژی مذکور چندان میان مخاطبان محبوب نیست، مطمئناً نینتندو از ضرر و زیان بسیار نجات می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی