ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت Context Graph در مرورگر فایرفاکس
تکنولوژی

قابلیت Context Graph فایرفاکس مرور وب شما را شخصی سازی می کند

تا به حال چند بار اتفاق افتاده که بتوانید تمام محتوای لازم را در اولین لینک نتایج جستجوی گوگل یا فیسبوک بیابید؟ برای مقابله با معدود کمپانی هایی که تلاش دارند بخش هایی از محتوای ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

تا به حال چند بار اتفاق افتاده که بتوانید تمام محتوای لازم را در اولین لینک نتایج جستجوی گوگل یا فیسبوک بیابید؟ برای مقابله با معدود کمپانی هایی که تلاش دارند بخش هایی از محتوای اینترنت را بیش از بقیه در معرض دید کاربران قرار دهند، موزیلا در حال توسعه قابلیت جدید «Context Graph» است.

این سامانه قرار است با ارزیابی عملکرد کاربران در مرور وبسایت ها، یک «سیستم پیشنهاد دهی» ایجاد کند که نتیجه آن شخصی سازی نتایج جستجو و پیشنهاد مراجعه به یک وبسایت بر اساس داده های آماری پیشین است.

قرار است این سیستم با استفاده از سابقه مرور وب شما، موقعیت مکانی و شیوه های دسترسی دیگران به اطلاعات مورد نظر در آن موضوع خاص، زمان دستیابی شما به بهترین سایت حاوی اطلاعات دلخواهتان را کاهش دهد.

البته چنین سطح بالایی از جمع آوری اطلاعات شخصی می تواند هر کسی را نگران حریم خصوص خود کند. به همین دلیل موزیلا در مرحله اول استفاده از چنین قابلیتی را برای عده ای خاص از داوطلبین فعال کرده است. با این حال Nick Nguyen معاون مدیرعامل این بنیاد در پست خود به همین مناسبت تاکید کرده که می بایست تعادلی میان «حریم خصوص» و «قابلیت های شخصی سازی» برقرار شود.

قابلیت «Activity Stream» به عنوان یکی از ویژگی های سامانه Context Graph از ماه می و در قالب افزونه Test Pilot مرورگر فایرفاکس در دسترس عموم قرار گرفته است. این قابلیت سبب می شود که با باز شدن هر تب جدید، چکیده ای اطاعات مربوط به پربازدیدترین سایت های کاربر به نمایش گذاشته شود. قرار است به زودی پیشنهادهای شخصی سازی شده در رابطه با محتوای مورد نظر هر کاربر نیز به این اطلاعات افزوده شود.

شاید روزی فرا برسد که محتوای شخصی سازی شده Context Graph ما را از جستجوهای متعدد در گوگل و فیسبوک بی نیاز سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی