ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اظهار تردید تحلیلگران نسبت به موفقیت آیفون 7 در جلب توجه کاربران

طبق گزارشی که اخیرا توسط تحلیلگران شرکتی به نام Oppenheimer منتشر شده، کارشناسان این شرکت آینده خوبی را برای اپل متصور نیستند. در واقع رویترز، دیدگاه ها و پیش بینی های صورت گرفته توسط 39 نفر از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

طبق گزارشی که اخیرا توسط تحلیلگران شرکتی به نام Oppenheimer منتشر شده، کارشناسان این شرکت آینده خوبی را برای اپل متصور نیستند.

در واقع رویترز، دیدگاه ها و پیش بینی های صورت گرفته توسط 39 نفر از 45 تحلیلگر این شرکت را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده که طبق نظر این افراد، شرکت ساکن کوپرتینو طی ماه های آتی عمکلرد خوبی را در بازار از خود نشان نخواهد داد.

Andrew Uerkwitz یکی از تحلیلگران Oppenheimer در این باره گفته: با در نظر داشتن تغییرات اندکی که امسال قرار است روی آیفون اعمال شود، تصور نمی کنیم که محصول جدید آنقدر اغواکننده باشد تا کاربران را به خرید ترغیب نماید و به همین خاطر باور داریم که فروش آیفون 7 از نسخه 6 اس کمتر خواهد بود.

البته اضافه نماییم که تحلیلگران این شرکت هدف قیمتی مشخصی را برای اپل اعلام نکرده اند اما برآوردهایشان در مورد درآمد حاصل از هر سهم برای سال مالی 2017 از 9.04 به 8.18 دلار تنزل یافته و کل درآمد پیش بینی شده شان در این سال برای شرکت مورد بحث نیز از 222 میلیارد دلار به 209.1 میلیارد دلار کاهش یافته است.

چرا تا این اندازه منفی؟

این نگرش منفی احتمالا تا حدود زیادی به نسل بعدی آیفون مربوط می شود. در واقع بسیاری روی این نکته اتفاق نظر دارند که نسخه بعدی از تلفن هوشمند پرطرفدار اپل قابلیت یا ویژگی تازه ای برای خرید ندارد. صرفا اشاره شده که این موبایل بدنه ای اندک باریک تر خواهد داشت و از دوربین بهتری بهره می گیرد و به غیر از این دو مورد تغییر دیگری را نمی توان در آن مشاهده نمود.

بزرگ ترین تغییر اما به حذف فیش صدا بر می گردد که پیشتر انتشار خبر مربوط به آن ناامیدی خیلی از کاربران را به دنبال داشت. Uerkwitz همچنین از نبود نوآوری در محصولات اپل و درک این نکته از سوی کاربران ابراز ناخرسندی کرده است.

وی اظهار داشته: به روز رسانی های اعمال شده در iOS 10 (که قرار است همراه با آیفون 7 از راه برسند) و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت معرفی شدند در اصل واکنش هایی هستند که این کمپانی به فشارهای روز افزون از ناحیه پلتفرم های رقیب از خود نشان داده. این پلتفرم ها همانطور که تایید خواهید کرد محصولات و خدماتی مجزا از دستگاه را با خود به همراه دارند که از آن جمله می توان به دستیارهای صوتی، هوش مصنوعی و اپلیکیشن های پیام رسان اشاره نمود. همین اینترفیس مرتبا در حال تغییر از دیدگاه ما بزرگ ترین تهدید علیه اپل محسوب می شود.

حتما تایید می کنید که اپل در قافله واقعیت مجازی از رقبای خود عقب مانده. سامسونگ رقیب جدی این شرکت قرار است که در جریان بازی های المپیک با همکاری شبکه NBC هشتاد و پنج ساعت محتوای واقعیت مجازی را پخش کند که تنها از طریق پلتفرم Gear VR آن قابل دسترس خواهد بود.

البته واقعیت مجازی هنوز هم بازار کوچکی دارد، اما این مثال در میان ده ها مورد دیگر از نقش غیرفعال اپل در بازار حکایت دارد که میتوانند در دراز مدت بسیاری از کاربران را از آپدیت کردن دستگاه های خود منع کنند.

البته این پیش بینی ها را نباید به معنای پایانی دردناک برای شرکت ساکن کوپرتینو قلمداد کرد چراکه به باور Uerkwitz، در دراز مدت بهبودهای قابل توجهی در اکوسیستم اپل اعمال می شوند و این شرکت توانایی آن را پیدا می کند تا درآمدزایی خود از جمعیت کاربرانش را بالا ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی