ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حساب کاربری جک دورسی در توئیتر هک شد

از نظر بسیاری شاید غیر ممکن باشد، اما ظاهرا یکی از پرطرفدارترین اکانت های توئیتر هک شده و این حساب کاربری هم به جک دورسی مدیرعامل خود توئیتر تعلق دارد. ماجرا از این قرار است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

از نظر بسیاری شاید غیر ممکن باشد، اما ظاهرا یکی از پرطرفدارترین اکانت های توئیتر هک شده و این حساب کاربری هم به جک دورسی مدیرعامل خود توئیتر تعلق دارد.

ماجرا از این قرار است که ابتدا دو تصویر متفاوت از طریق این اکانت منتشر شد و کمی بعد یعنی در ساعت 2:50 صبح به وقت ایالت های شرقی آمریکا، توئیتی با این مضمون ارسال گردید: «سلام. من OurMine هستم و ما مشغول تست سطح امنیت شماییم».

آن توئیت البته بلافاصله پاک شد اما لینکی درون آن وجود داشت که به یک ویدئو کلیپ در سایت واین هدایت می شد. بعد از این ماجرا هم توئیت هایی مشابه به آنچه گفته شد منتشر گردید.

البته لازم است اضافه نماییم که هکرها پیشتر هم با استفاده از این نام کنترل اکانت افراد سرشناس دیگری نظیر ساندار پیچای مدیرعامل گوگل و مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک را هم در دست گرفته بودند اما اینکه چنین اتفاقی برای مدیرعامل همین پلتفرم رخ داده کاملا در نوع خود تازگی دارد.

کلیه پیام های منتشر شده روی اکانت دورسی (که تا ساعت 3:25 صبح همگی پاک شدند) از واین نشات گرفته اند، لذا اینطور به نظر می آید که دورسی پسوردی قبلا منتشر شده یا قدیمی روی اکانت خود در واین داشه یا به نوعی آن را به یک سرویس دیگر که تضعیف شده لینک کرده و از این طریق امکان دسترسی OurMine را به اکانت توئیترش فراهم نموده است.

البته اضافه نماییم که هک شدن اکانت های افراد مشهور روی شبکه های اجتماعی پیشتر هم اتفاق افتاده بود و برای نمونه برخی خوانندگان و هنرپیشگان مطرح آمریکایی آن را تجربه کرده بودند.

در هر حال توصیه متخصصان و کارشناسان امنیت این است که برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی مطمئن شوید کلمه عبور یکتایی را برای ورود به اکانت خود در هر سایت انتخاب می کنید، از صحت اطلاعات مربوط به بازیابی و تماس خود که به یک سایت معین داده اید، اطمینان حاصل نمایید، در صورت امکان از سیستم احراز هویت دو مرحله ای استفاده نمایید و در پایان لیست اپلیکیشن های متصل به اکانت خود را در قسمت تنظیمات آن سایت بررسی نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی