ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسدس بنز با ساخت یک خودروی بسیار سریع به جنگ تسلا می رود [شایعه]

در هفته های اخیر خبری در رسانه ها منتشر شد که مبنی بر آن نمایشگاه خودروی پاریس امسال شاهد یک مهمان ویژه از اشتوتگارت خواهد بود. طبق این خبر کمپانی مرسدس بنز قصد دارد یک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

در هفته های اخیر خبری در رسانه ها منتشر شد که مبنی بر آن نمایشگاه خودروی پاریس امسال شاهد یک مهمان ویژه از اشتوتگارت خواهد بود.

طبق این خبر کمپانی مرسدس بنز قصد دارد یک شاسی بلند کاملا الکتریکی را در ماه اکتبر به جهانیان معرفی کند. حال از یک منبع استرالیایی گزارش دیگری رسیده که بر اساس آن مرسدس بنز احتمالا با ارایه یک کانسپت چهار در به جنگ مستقیم با تسلا مدل S خواهد رفت.

2015_mercedes-benz_f015_luxury_in_motion_28_1920x1080

از آنجایی که این کمپانی پیشتر از برنامه های خود برای رویارویی با تسلا خبر داده بود، حدس و گمان ها در این باره قوت بیشتری به خود گرفته و احتمال حضور یک سدان برقی دیگر با نشان مرسدس بنز در نمایشگاه پاریس بیشتر شده است.

mercedes-benz_f015_interior-2-100539060-orig

بر اساس صحبت های یورگن شنک (Jurgen Schenk) مدیر یکپارچگی سیستم های  E-Drive مرسدس بنز، پیشرانه تمام الکتریکی این مدل عملکردی بسیار سطح بالا خواهد داشت.

شنک با خاطرنشان کردن این جمله که "ما چیزی را ارایه خواهیم کرد که اگر با سایر محصولات مرسدس بنز مقایسه شود، جزو سه محصول برتر خواهد بود" از توانایی های بالای محصول آتی خبر داد.

mercedes-f015-1200-2

همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد عملکرد خودروی مورد بحث او گفت که "آن در 100 متر اول بسیار بسیار سریع است. رقابت در مسافت 2 مایلی نیز همانند مسابقه با یکی از محصولات AMG خواهد بود.

" شنک با بیان این که این خودرو حتی در نمونه های اولیه نیز به طرز خطرناک و سرسام آوری سریع خواهد بود، انتظارات را بیش از پیش بالاتر برد.

mercedes-benz_f015_interior-100539058-orig

کانسپتی که در نمایشگاه پاریس به نمایش گذاشته می شود، به نمونه تولیدی بسیار نزدیک بوده و در واقع پیش نمایشی از نسخه نهایی خواهد بود.

میزان پیمایش مسافت با یک بار شارژ نیز رقمی در حدود 500 کیلومتر عنوان شده که از برد 400 کیلومتری تسلا مدل S بیشتر است.

Mb Logo

برخلاف روال سال های گذشته ظاهرا مرسدس بنز برنامه ای برای شکست تسلا مدل S در پیست معروف نوربرگ رینگ ندارد.

یورگن شنک با تایید ضمنی این مساله افزود هدف ما توسعه اتومبیلی است که با خصوصیات اسپورت توانایی حمل حداکثر سرنشین ممکن را داشته باشد و قرار نیست که در پیچ ها عملکردی سریع از خود نشان دهد.

mercedes-benz_f015_concept_touchscreen_interior-100539062-orig

حرکت مرسدس بنز به سمت خودروهای الکتریکی نمونه ای از پاسخ دیر هنگام آلمان ها به ظهور تسلا مدل S در سال 2012 می باشد. آئودی دیگر خودروساز آلمانی با توسعه و معرفی شاسی بلند e-tron در سال 2018 وارد این عرصه خواهد شد؛ پورشه نیز قصد دارد کانسپت زیبای Mission E را از سال 2020 وارد خیابان ها کند.

mercedes-benz_f015_interior-2-100539060-orig

به هر ترتیب در آینده نزدیک کمپانی آمریکایی تسلا خود را باید برای مقابله با ارتشی قدرتمند از آلمان آماده کند؛ نبردی که این بار در عرصه خودروهای برقی رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۹ تیر ۱۳۹۵

    هر چی بشه از ارزش تسلا کم نمیشه باعث شد بقیه یه حرکتی به خودشون بدن ، مدل ها متنوع ، قیمت های رقابتی تر ، پیشرفت سریع تر و صد البته هوایی پاک تر

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۹ تیر ۱۳۹۵

    یادمه که توی یک شبکه دیدم تبلیغ اش رو که ماشین ساخته شده... و در حال ارتقا و آماده سازی واسه ارائه عمومیه....

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۹ تیر ۱۳۹۵

    توش مثل هتل میمونه

مطالب پیشنهادی