ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موافقت اپل با پرداخت ۲۵ میلیون دلار برای حل و فصل یک پرونده نقض پتنت

شرکت اپل با پرداخت ۲۵ میلیون دلار جهت حل و فصل شکایتی از سوی Network-1 Technologies مبنی بر نقض پتنت موافقت کرده است. این شکایت بر سر نقض پتنتی است که به سال ۱۹۹۹ بازمی گردد؛ پتنتی که ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

شرکت اپل با پرداخت ۲۵ میلیون دلار جهت حل و فصل شکایتی از سوی Network-1 Technologies مبنی بر نقض پتنت موافقت کرده است. این شکایت بر سر نقض پتنتی است که به سال ۱۹۹۹ بازمی گردد؛ پتنتی که صرفاً توصیف کننده ی یک سیستم ذخیره ی فایل است و با این جملات آغاز می شود: «اختراع حاضر به سیستم عاملی مربوط می شود که در آن فایل ها به صورت "رشته" ای با ترتیب زمانی نگهداری می شوند».

منشأ این پتنت بازمیگردد به دانشگاه Yale و سال ۱۹۹۶. خالق پتنت مذکور سپس اقدام به تأسیس شرکتی کرد با عنوان Mirror Worlds، که به اقامه ی شکایتی درازمدت و هزینه بردار علیه اپل دست زد. این شکایت که پتنت یاد شده نیز بخشی از آن محسوب می شد، به حکمی ۶۲۵ میلیون دلاری منجر شد که بعدتر پس گرفته شد. پتنت یاد شده سپس به Network -1 فروخته شد که این شرکت نیز بلافاصله بر اساس آن اقدام به شکایت از اپل کرده است. مبلغی که پیشتر گفتیم اپل با پرداخت آن موافقت کرده بر سر همین پتنت بوده است.

در بخشی از این توافق، اپل حق استفاده از دیگر پتنت های Network -1 را نیز دریافت می کند. این، احتمالاً اقدامی پیشگیرانه است که از سوی اپل برای جلوگیری از شکایت های احتمالی Network -1 در آینده اتخاذ شده است. گفتنی است مایکروسافت اخیراً برای پایان دادن به یک دعوی قانونی بر سر همین پتنت ۴.۶ میلیون دلار پرداخت کرده است. منبع خبر ذکر کرده که اپل از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

17505-15090-patent-080317-1-l

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی