ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خداحافظی باشکوه با E63 2016؛ نگاهی به پروژه تیونینگ مرسدس بنز Posaidon

با معرفی نسل پنجم از سدان سایز متوسط مرسدس بنز با کد W213 در نمایشگاه اتومبیل ژنو امسال، رفته رفته باید برای خداحافظی با نسل چهارم که با کد W212 شناخته می شود خود را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

با معرفی نسل پنجم از سدان سایز متوسط مرسدس بنز با کد W213 در نمایشگاه اتومبیل ژنو امسال، رفته رفته باید برای خداحافظی با نسل چهارم که با کد W212 شناخته می شود خود را آماده کنیم.

تیونر آلمانی Posaidon به همین دلیل به سراغ نسخه فیس لیفت AMG E63 نسل قبلی رفته و قصد دارد وداعی با شکوه با هموطن خود داشته باشد.

tuned-mercedes-amg-e63-boasts-a-street-legal-1020-hp_1

تغییرات اصلی از زیر کاپوت شروع شده است، جایی که موتور 5.5 لیتری V شکل با اضافه شدن توربوشارژرهای بزرگ و قطعات فنی به نیروگاهی عظیم برای به حرکت در آوردن این سدان لوکس تبدیل شده است.

در گام بعدی متخصصین این کمپانی ECU را از نو برنامه ریزی کرده اند تا حداکثر بازده از تغییرات انجام گرفته حاصل شود. به دلیل افزایش قدرت و گشتاور تا سرحد جنون، گیربکس نیز مورد بهسازی واقع شده تا توان مقاومت در برابر گشتاور بسیار بالا را داشته باشد.

مسلما هر خودرویی که سریع تر حرکت می کند، به ترمزهای کاراتری نیز نیاز پیدا می کند. وظیفه توقف این E کلاس فوق سریع به دیسک های بسیار بزرگ کربن-سرامیکی سپرده شده که قطر آنها در چرخ های جلو 42 سانتی متر و در چرخ های عقب 36 سانتی متر عنوان شده است.

tuned-mercedes-amg-e63-boasts-a-street-legal-1020-hp_8

در بخش ظاهری تغییرات صورت گرفته چندان زیاد نبوده و بیشتر کاهش وزن با استفاده از اجزای فیبر کربنی در دستور کار قرار گرفته است.

در نمای کناری و جلو ورودی های حجیم هوا، سپر، کاپوت و آینه های فیبر کربن خودنمایی می کنند؛ در نمای عقب هم دیفیوزرها و خروجی های اگزوز بزرگ از همین جنس کاملا درخور توجه هستند.

ناگفته نماند برای کاهش وزن هر چه بیشتر و دستیابی به ارقامی شگفت انگیزتر، صندلی های عقب از جای خود خارج شده اند.

tuned-mercedes-amg-e63-boasts-a-street-legal-1020-hp_2

بوگاتی ویرون با جابجایی مرزهای سرعت و شتاب اتومبیل های خیابانی، به مرجعی برای مقایسه تبدیل شده است. در حالیکه این ابر خودرو از موتور 8 لیتری 16 سیلندر 1001 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور استخراج می کند.

متخصصین Posaidon موتور 5.5 لیتری و هشت سیلندر مرسدس E63 AMG را به نیروگاهی 1020 اسب بخاری بدل کرده اند که توانایی تولید گشتاور اعجاب انگیز 1400 نیوتن متری را دارد.

پوسایدون E63 RS850+ با چنین پیشرانه توانمندی هنگام شتاب گیری همانند یک گلوله به سمت جلو شلیک شده و در عرض تنها 2.8 ثانیه از مرز 100 کیلومتر بر ساعت عبور می کند!

چنانچه در مسیر مستقیم پدال گاز تا انتها فشرده شود، عقربه سرعت سنج در سرعت 350 کیلومتر در ساعت توسط محدود کننده های الکترونیکی متوقف خواهد شد.

tuned-mercedes-amg-e63-boasts-a-street-legal-1020-hp_13

اگر چه راننده E63 RS850+ هرگز نخواهد توانست در یک مسابقه شتاب یا سرعت بوگاتی ویرون را در آینه خودروی خود ببیند، اما می تواند ادعا کند که سوار بر یکی از سریع ترین، قدرتمندترین و خاص ترین سدان های موجود در منظومه شمسی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی