ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استخراج بیت کوین مشکل تر شد

استخراج یا ماینینگ بیت کوین دشوارتر شده و در حالی که پیش از این هر ده دقیقه ۲۵ بیت کوین (معادل ۱۶ هزار دلار) استخراج می شد، حال خبر می رسد که با پیچیده تر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

استخراج یا ماینینگ بیت کوین دشوارتر شده و در حالی که پیش از این هر ده دقیقه ۲۵ بیت کوین (معادل ۱۶ هزار دلار) استخراج می شد، حال خبر می رسد که با پیچیده تر شدن الگوریتم ها، مدت زمان مورد نیاز برای استخراج ۲۵ بیت کوین به ۱۲.۵ دقیقه رسیده است.

تقریباً چنین است که هر چهار سال یک بار، به علت افزایش اعضا و همچنین قوی تر شدن سخت افزارها، در الگوریتم بیت کوین تجدید نظر می شود.

کاهش پاداش ها به این شکل، در بسیاری از موارد عواقبی جدی برای برخی استخراج کنندگان دارد، چرا که این افراد و شرکت ها باید دو برابر کار کنند تا بتوانند به درآمد پیشین خود دست یابند. در این میان شرکت هایی که تجهیزات چندان بهینه ای ندارند یا مجبور به تجدید نظر در ساختار خود شده و یا به طور کلی کارشان را تعطیل می کنند.

برای مثال «KnCMiner» در ماه مه اعلام ورشکستگی کرد. استخراج کنندگانی که در بازی باقی خواهند ماند، شرکت ها یا افرادی هستند که سطح هزینه های خود را در حداقل نگه می دارند.

شاید تصور کنید که به علت تغییر ساختارهای چهار ساله، استخراج کنندگان می توانند خود را با شرایط هماهنگ کنند ولی در بیشتر موارد چنین نیست. اگرچه مدتی پیش نام بیت کوین بیشتر از این روزها به گوش می رسید اما حقیقت این است که در حال حاضر این پول مجازی از سوی شرکت های بسیاری پذیرفته می شود؛ شرکت هایی که در سال ۲۰۱۲ این نوع وجه مجازی را به رسمیت نمی شناختند.

از سوی دیگر تعداد افراد و شرکت های بیشتری مشغول استخراج بیت کوین شده اند بدون اینکه توجهی به پیچیده تر شدن الگوریتم ها و کاهش درآمدشان داشته باشند. سوال بزرگتر ولی این است که آیا بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به شکل بهتری بهبود داده خواهد شد یا خیر؛ آیا باز هم استخراج کنندگان باید به سراغ کاهش هزینه های خود بروند و یا می توانند به کسب درآمد از تراکنش های مالی امید ببندند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MOHAMMAD026
    MOHAMMAD026 | ۸ تیر ۱۳۹۶

    آخر یروزی مشخص میشه که اینا همش کشک بوده و این پروژه ی سازمان های امنیتی برای شکستن هش بوده!

  • SaeedQ
    SaeedQ | ۲۰ تیر ۱۳۹۵


    زمان به 12.5 دقیقه نرسیده. بلاک ریوارد از 25 بیت کوین به 12.5 بیت کوین رسیده. مدت استخراج بیت کوین هنوز هم حدود 10 دقیقه برای هر بلاک هست.
    https://bitcoinwisdom.com/bitcoin/difficulty

  • erfan tavassoli
    erfan tavassoli | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    اقایون خانوما کسایی ک اطلاع دارن,بیت کویین تو ایرانم کاربرد داره؟ی توضیح اگه کسی بده ممنون میشم

مطالب پیشنهادی