ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر واحد یادگیری عمیق گوگل: در 10 سال آینده هدفون ها هر زبانی را ترجمه خواهند کرد

با افزایش تعاملات روزمره انسان ها با یکدیگر نیاز به ترجمه زبان های مختلف نیز مرتبا بیشتر می شود و خوشبختانه اپلیکیشن هایی طراحی شده اند که دقیقا کارشان همین است و صد البته هم بسیار سودمند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

با افزایش تعاملات روزمره انسان ها با یکدیگر نیاز به ترجمه زبان های مختلف نیز مرتبا بیشتر می شود و خوشبختانه اپلیکیشن هایی طراحی شده اند که دقیقا کارشان همین است و صد البته هم بسیار سودمند واقع می شوند اما گاهی اوقات لازم می شود که به صورت آنی عبارت یا مطلبی را از زبان مقصد به زبان مادری تان ترجمه کنید.

Greg Corrado از بانیان پروژه یادگیری عمیق گوگل موسوم به Google Brain در مصاحبه ای که پنجشنبه گذشته پیرامون همین مساله با خبرنگاران انجام داد اظهار نمود که در یک دهه آتی، این امر به لطف پیشرفت های صورت گرفته در هوش مصنوعی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

از حالا تا ده سال دیگر، بعید نیست روزی فرا برسد که در آن جلسات کاری با حضور افراد متکلم به زبان های گوناگون برگزار شود منتها با این ویژگی که حاضران قادر خواهند بود از طریق هدفون های ویژه ای، کلام یکدیگر را درک نمایند.

Corrado در ادامه گفت: البته امروز این آینده بیشتر به داستان های علمی و تخیلی شباهت دارد تا هرچیز دیگر، با این حال من مطمئنم که این اتفاق رخ خواهد داد.

برای آنکه این فناوری رنگ واقعیت به خود بگیرد، لازم است پیشرفت هایی در نوع هوش مصنوعی موسوم به یادگیری ماشینی رخ دهد یا کامپیوترهایی ساخته شوند که می توانند با اتکا به خود یاد بگیرند.

برای این منظور لازم است سیستم های مختلف موجود در این حوزه (مثلا انواع مورد استفاده برای تشخیص کلام و ترجمه متون) با هم ترکیب گردند تا هدفون هایی با این قابلیت ساخته شوند.

تکنولوژی هایی که هم اکنون برای عملیاتی ساختن  این آینده وجود دارند مراحل ابتدایی خود را می گذرانند اما آنطور که Corrado می گوید چنین آینده ای دور از ذهن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ARMIN2AFN
    ARMIN2AFN | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    بدک نبود مریم موسوی

مطالب پیشنهادی