ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری سیم کارت تلفن همراه و نحوه ترابرد سیم کارت

دكتر علی اصغر عميديان، معاون وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی از آغاز اجرای آزمايشی طرح ترابردپذيری شماره‌ های تلفن همراه از روز گذشته خبر داده و گفته است: «در ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

دکتر علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آغاز اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری شماره‌ های تلفن همراه از روز گذشته خبر داده و گفته است: «در مرحله ی اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری به منظور ارزیابی دقیق شرایط و پارامتر های مورد نظر، هر یک از اپراتور های تلفن همراه می توانند روزانه برای حداکثر ۵۰۰ شماره، عملیات ترابرد را انجام دهند».

محض شفاف سازی بیشتر، ترابردپذیری شماره‌ های تلفن همراه سرویسی است که به مشترک اجازه می دهد بدون تغییر شماره ی تلفن همراه خود، از خدمات اپراتور تلفن همراه دیگری استفاده کند.

وی مدت زمان این دوره ی آزمایشی را یک ماه اعلام کرده و در این باره گفته است: «در این دوره ی زمانی، هم زمان با ارزیابی مستمر عملکرد اپراتور ها و پایش اقدامات در مرکز ترابرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به مرور برخی محدودیت‌ ها در تعداد متقاضیان ورودی اپراتور ها برداشته شده و پس از آن، راه‌ اندازی تجاری آغاز می شود».

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تنها تفاوت دوره ی آزمایشی طرح ترابردپذیری با دوره ی بهره‌ برداری و راه‌ اندازی تجاری آن را محدودیت تعداد شماره‌ های قابل ترابرد شدن و عدم امکان ترابرد شماره برای مشترکان حقوقی عنوان کرده است.

عمیدیان در نظر گرفتن این دوره ی آزمایشی را در راستای حصول اطمینان از عملکرد صحیح اپراتور ها و ارتقای کیفیت خدمات در دوره ی راه‌ اندازی تجاری اعلام کرده و افزوده است: «در صورتی که سقف مجاز روزانه ی اپراتور ها (۵۰۰ درخواست) تکمیل ‌شود، از متقاضیان خواسته خواهد شد که روز کاری بعدی درخواست خود را پیگیری کنند».

چگونه سیم کارت خود را به اپراتور دیگری ترابرد کنیم؟

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ی نحوه ی ترابرد شماره و مهاجرت مشترکان تلفن همراه به سایر اپراتور ها اظهار داشته است: «متقاضیان ترابرد شماره می توانند با مراجعه ی حضوری به دفاتر امور مشترکین و یا پایگاه اینترنتی اپراتوری که قصد مهاجرت و استفاده از شبکه‌ اش را دارند، از شرایط ترابرد شماره مطلع شده و درخواست خود را ثبت کنند».

آدرس پایگاه های اینترنتی اپراتور های تلفن همراه به شرح زیر است:

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) 
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل
شرکت خدمات ارتباطی رایتل

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Arman i
    Arman i | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    اینجانب از اپراتور همراه اول به رایتل ترابرد کرده ام اما
    متاسفانه همراه اول با ایجاد اختلال عمدی در شماره هایی که از این اپراتور به اپراتورهای دیگر ترابرد شده اند سعی در ایجاد نارضایتی و منصرف کردن افراد دارد.
    بدین ترتیب که هرگاه شما با شماره همراه اول ترابرد شده تماس بگیرید یک پیغام طولانی بیست ثانیه ای برای تماس گیرنده با این مضمون پخش می شود:
    مشترک مخاطب شما به اپراتور دیگری ترابرد کرده است مبلغ مکالمه شما بصورت برون شبکه محاسبه خواهد شد. و این پیغام دوبار پخش می شود که بیست ثانیه طول می کشد و تازه بعد از آن بوق انتظار می خورد یعنی یک تماس ساده حداقل چهل ثانیه تا برداشتن گوشی توسط مشترک طول می کشد و اگر مشترک زنگ خور زیادی داشته باشد پخش هر لحظه این پیغام طولانی بشدت آزار دهنده خواهد بود.
    اگر همراه اول می خواهد تمایز ایجاد کند می تواند بوق انتظار متفاوتی اختصاص دهد نه اینکه به این شکل تماس گیرندکان را آزار دهد.
    من به همین دلیل از طریق سایت ۱۹۵ شکایت کردم در مورد کارشکنی همراه اول.
    رگولاتوری باید با ابزار قانونی خود جلوی این اقدام نادرست اپراتورها را بگیرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی