ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای ثبت آنلاین درخواست مهاجرت بین اپراتورهای سه گانه تلفن همراه

همانگونه که به اطلاعتان رساندیم، اجرای آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری تلفن همراه، با چراغ سبز رگولاتوری آغاز شده است. برای آن دسته از مخاطبان که هنوز با این طرح آشنایی ندارند باید گفت طرح ترابردپذیری شماره‌ ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

همانگونه که به اطلاعتان رساندیم، اجرای آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری تلفن همراه، با چراغ سبز رگولاتوری آغاز شده است. برای آن دسته از مخاطبان که هنوز با این طرح آشنایی ندارند باید گفت طرح ترابردپذیری شماره‌ های تلفن همراه خدماتی است که به مشترک اجازه می‌ دهد بدون تغییر شماره ی همراه خود، اپراتور موبایلش را تغییر دهد.

دکتر علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روز گذشته با اشاره به موضوع اجرای آزمایشی ترابردپذیری اظهار کرده است: «در مرحله ی اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری، به منظور ارزیابی دقیق شرایط و پارامتر های مورد نظر، هر یک از اپراتور های تلفن همراه می‌ توانند روزانه برای حداکثر ۵۰۰ شماره عملیات ترابرد را انجام دهند».

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دوره ی آزمایشی این طرح را یک ماهه توصیف کرده و گفته است به مرور برخی محدودیت‌ ها در تعداد متقاضیان ورودی اپراتورها برداشته شده و پس از آن راه‌ اندازی تجاری طرح آغاز می‌ شود. عمیدیان افزوده است در صورتی که سقف مجاز روزانه ی اپراتور ها (۵۰۰ درخواست) تکمیل ‌شود، از متقاضیان خواسته خواهد شد که روز کاری بعدی درخواست خود را پیگیری کنند.

در حال حاضر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل عملیات ترابردپذیری را به صورت مستقیم از روی پورتال خود انجام می‌ دهند.

شیوه ی درخواست برای مهاجرت بین اپراتوری و ترابرد تلفن همراه در هر کدام از اپراتور ها به شرح زیر است:

مهاجرت به همراه اول

اگر قصد دارید با شماره ی ایرانسل یا رایتل خود وارد شبکه ی همراه اول شوید باید به اینجا مراجعه کنید.

در این صفحه قسمتی برای «ورود به پورتال ترابرد» وجود دارد که می توانید شماره ی ایرانسل یا رایتل خود را در آن وارد کنید. کسانی که تقاضای ورود به همراه اول را دارند باید برای مشاهده ی اطلاعات سرویس ترابرد به این اپراتور، شماره‌ شان در اپراتور های دیگر را وارد کرده، و رمز عبور لازم را از طریق پیامک دریافت کنند.

بعد از دریافت رمز عبور یکبار مصرف وارد صفحه‌ ای خواهید شد که در آن می توانید با پر کردن فرمی به صورت آنلاین درخواست ترابرد کنید.

بعد از تکمیل فرم و ثبت درخواست، پیامکی جهت اخذ تأیید از طرف رگولاتوری برای متقاضیان ارسال خواهد شد که پس از تأیید، ترابرد مشترکان اعتباری و دائمی به ترتیب ظرف حداکثر ۳ تا ۵ روز کاری انجام می‌ شود.

مهاجرت به ایرانسل

اگر می‌خواهید با سیم‌ کارت همراه اول یا رایتل، اپراتور خود را به ایرانسل تغییر دهید باید به اینجا مراجعه کنید. در صفحه ی مذکور، مراحل درخواست و انجام ترابرد شماره ی تلفن همراه به این اپراتور به وسیله ی تصویر زیر نمایش داده شده است:

MNP Irancell

ایرانسل نیز برای تکمیل اطلاعات مالکان سیم‌ کارت و ثبت درخواست ترابردپذیری فرمی در نظر گرفته که در واقع مربوط به مرحله ی پیش ثبت‌ نام است.

مهاجرت به رایتل

اگر قصد دارید با سیم‌کارت همراه اول یا ایرانسل خود وارد شبکه ی رایتل شوید باید به اینجا مراجعه کنید.

با باز کردن این صفحه در ابتدا پنجره ی هشداری باز می‌ شود که در آن درباره ی ترابردپذیری و انتقال به این اپراتور بدون تغییر شماره توضیحاتی ارائه شده است. در صفحه ی اصلی آدرس مذکور، پنجره ای ساده و ۳ قسمتی شامل «درخواست ترابردپذیری»، «پیگیری وضعیت ترابردپذیری» و «لغو ترابردپذیری» به چشم یم خورد که هر یک اطلاعات ضروری خود را از کاربر طلب می کنند.

فرم‌ های تعبیه شده توسط رایتل ساده تر و کوتاه تر از دو اپراتور دیگر است و تکمیل آنها به زمان اندکی نیاز خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • JOSEPH
    JOSEPH | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    من با پشتیبانی ایرانسل تماس گرفتم گفتن باید برای احراز هویت و دریافت سیم کارت، شخص با کارت ملی مراجعه کنی ...

  • سعید
    سعید | ۲۱ تیر ۱۳۹۵

    برای رهایی از همراه اول هر مشقتی تحمل میکنیم :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی