ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی اولین سامانه سینمایی آنلاین کشور و نمایش فیلم های روی پرده در سایه ابهام

حسن نجفی سولاری، مدیر پروژه ی سینما آنلاین از راه اندازی اولین سامانه ی سینمایی آنلاین کشور توسط یک اپراتور IPTV و امکان پخش فیلم های در حال اکران روی این سامانه خبر داده و گفته ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

حسن نجفی سولاری، مدیر پروژه ی سینما آنلاین از راه اندازی اولین سامانه ی سینمایی آنلاین کشور توسط یک اپراتور IPTV و امکان پخش فیلم های در حال اکران روی این سامانه خبر داده و گفته است: «شور و شعف دیدن فیلم‌ های سینمایی روی پرده ی سینما از تفریحات بسیار ارزشمند جامعه است که متأسفانه برخی از هموطنان ما مثل روستانشینان، بیماران، ایرانیان خارج از کشور یا افرادی که به دلیل برخی مشاغل امکان رفتن به سینما را ندارند از آن محروم هستند. لذا یکی از اهداف اصلی در این پروژه آن است که بتوانیم خدمات و محصولات فرهنگی را با استفاده از فضای مجازی در تمام نقاط کشور به صورت عادلانه ارائه دهیم».

وی افزوده است: «کلیه ی فیلم‌ ها در این سامانه از فناوری هوشمند تطابق با سرعت اینترنت بهره می‌ برند و همه ی کاربران با سرعت‌ های مختلف می‌ توانند از امکانات سامانه و با استفاده از گوشی، تبلت، لپتاپ یا تلویزیون برای دیدن فیلم‌ های در حال اکران، ضمن انتخاب سانس اکران و با خرید بلیط الکترونیک استفاده نمایند.

مدیر پروژه ی سینمای آنلاین ابراز کرده است: «در این سامانه که به همت آسمان، اپراتور IPTV کشور راه‌ اندازی شده است تمامی محصولات، به همراه توضیحاتی درباره ی داستان و عوامل و برخی اطلاعات حاشیه‌ ای ارائه خواهد شد و بینندگان قادر خواهند بود علاوه بر تماشای فیلم‌ های در حال اکران سینمای ایران، دیدگاه خود درباره ی هر فیلم را برای کاربران سینما آنلاین به نمایش بگذارند».

او تصریح کرده است: «سینما آنلاین راهکاری برای مشاهده ی فیلم‌ های در حال اکران سینما برای علاقمندان داخلی و خارجی است که دسترسی به سینمای ایران ندارند و این نوید را می‌دهد که فضای جدید و ناشناخته‌ ای را در جهت پیشبرد اهداف تهیه‌کنندگان، و علاقمندان سینما در فضای مجازی روشن کند و بتواند کارکرد های متفاوت سینما را هرچه بهتر به مردم عزیز ایران و حتی تمام جهانیان عرضه کند».

نجفی سولاری در پایان افزوده است: «بنابر مذاکرات و تفاهم‌ های صورت گرفته با تهیه کنندگان، تمامی حقوق مرتبط با نشر آثار رعایت شده و علاقمندان با خیالی آسوده می‌ توانند به تماشای محتوای موجود بپردازند». بر اساس گفته های ایشان، سینما آنلاین هفته آینده نسبت به نمایش یکی از فیلم‌های مطرح سینمای ایران همزمان با اکران، اقدام خواهد نمود.

این گفته های سولاری در حالی اظهار شده اند که غلامرضا موسوی، رئیس شورای عالی تهیه کنندگان سینما در گفتگو با ایلنا؛ در این باره گفته است: «چنین طرحی امکان اجرا ندارد و هیچ تفاهمی با شورای عالی تهیه‌ کنندگان برای اجرای این طرح صورت نگرفته است. به دلیل اینکه در اجرای چنین طرحی خطر کپی کردن فیلم‌ ها و قاچاق آنها بالاست؛ نمی‌ توان در این طرح فیلم‌ های درحال اکران را نمایش داد، زیرا اگر حتی امکان دانلود وجود نداشته باشد، باز هم می‌ توان از صفحه ی مانیتور یا تلویزیون فیلمبرداری کرد و بعد فیلم را به صورت غیرقانونی عرضه کرد».

موسوی در ادامه افزوده است: «اجرای چنین طرحی غیر عملی و غیر حرفه‌ای است و اصلاً فردی که قرار است چنین طرحی را راه‌ اندازی کند نمی‌شناسیم. باید چنین طرح‌ هایی به شورای عالی تهیه‌ کنندگان ارائه شود و بعد از بررسی در شورا نظر نهایی اعلام شود».

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۱ تیر ۱۳۹۵

    خوب حالا افرادي مثل بيماران، روستاييان و غيره، با چندماه تاخير وقتي سي دي اس اومد فيلم و ببينن، اتفاقي نمي افته كه...ولي دقيقا اين عمل معنيش دزديده شدن فيلم هاي روي پرده و پرشدنش توي فضاي مجازيه...بعدشمپس حق سينمادارا چي ميشه كه اين اقا معلومه با پارتي و نفوذ، ميخواد يه سايت بزنه و با هزينه يك هزارم يك سينما دار، كار و كاسبي راه بندازه؟

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۱ تیر ۱۳۹۵

    اصلا ایده ی خوبی نیست. باعث کپی شدن غیر قانونی فیلم ها دقیقا در زمان اکرانشون میشه

    • پارسا انوشه
      پارسا انوشه | ۲۱ تیر ۱۳۹۵

      حالا مگه قبلا فیلما تا پخش رسمیشون نمیرسیدن دست مردم؟ الان هم مثل همونه فرقی نکرده

  • farsam
    farsam | ۲۱ تیر ۱۳۹۵

    خیلی هم عالی

مطالب پیشنهادی