ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج نهمین دوره مسابقات سالانه عکاسی با آیفون اعلام گردید؛ مروری بر 59 تصویر برگزیده این رویداد

از سال 2007 میلادی که اپل اولین نسخه از آیفون را به دنیا عرضه کرد تا به الان 9 سال می گذرد و همزمان با این اتفاق، یک رویداد عکاسی با عنوان «عکاسی با آیفون» ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

از سال 2007 میلادی که اپل اولین نسخه از آیفون را به دنیا عرضه کرد تا به الان 9 سال می گذرد و همزمان با این اتفاق، یک رویداد عکاسی با عنوان «عکاسی با آیفون» به صورت سالانه برگزار گردید تا کاربران این تلفن هوشمند انقلابی، خلاقیت خود را با آن به تصویر بکشند.

شرکت کنندگان در این رویداد را دارندگان آیفون در بیش از 130 کشور دنیا تشکیل می دهند که با ارسال عکس های گرفته شده خود با جمعیت چند هزار نفری حاضران مسابقه به رقابت با هم می پردازند.

حالا نتایج نهمین مسابقه سالانه عکاسی با آیفون مشخص گردیده که در ادامه این مطلب تصاویر برنده را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

قبل از این کار اما لازم است اضافه کنیم که کلیه عکس ها با استفاده از مدل های مختلف آیفون (دستگاه های اندرویدی و دوربین های دیگر اجازه شرکت در این مسابقه را نداشته اند) گرفته شده اند.

البته نمی توان دوربین این تلفن همراه را در دنیا برترین خطاب کرد (این عنوان فعلا مقتدرانه در اختیار گلکسی اس 7 است) اما عکاسان حرفه ای باز هم به خاطر پایداری در عملکرد، سادگی و دقت رنگ بالای مدل های مختلف محصولات اپل، عکاسی با آنها را دوست دارند.

نگاهی خواهیم داشت که تصاویر برتر این دوره از رقابت عکاسی با آیفون:

 برنده برتر جایزه اصلی| مرد و عقاب

grand-prize-winner--man-and-the-eagle

تصویری که در بالا مشاهده می کنید متعلق به فردی شجاع و دانا به نام Khalkhas است که در مجاورت کوه های جنوب Xinjiang  همزیسیتی مسالمت آمیزی با عقاب ها دارد. او و هم قبیله ای هایش عقاب ها را به سان فرزندان خود می دانند و سال ها راه و رسم شکار را به آنها می آموزند. این مرد 70 ساله آنطور که خانواده و دوستانش می گویند فردی خشک و جدی است اما وقتی اوقاتش را با عقاب مورد علاقه اش سپری می کند، می توان لبخند را روی لبانش دید. وقتی زمان جفت گیری عقاب ها فرا می رسد، Khalkhas با کمال بی میلی و اکراه آنها را آزاد می کند تا به دامن طبیعت باز گردند. گرچه پیرمرد از ناملایمت روزگار و آب و هوای نامعتدل اینجا، زخم ها خورده و چهره ای خشن پیدا کرده، اما درست در زیر این نقاب می توان قلب مهربان و آکنده از عطوفتش را دید. Khalkhas مردی سخت با قلبی مهربان است.

مقام نخست|کلیساهای مدرن

first-place--modern-cathedrals

خالق این اثر می گوید: اغلب عکس های من در منطقه ورشو گرفته شده اند و یکی از آنها نیز به استراسبورگ تعلق دارد. در واقع قصدم این بود که اثرم امپرسیونیست تر باشد و معماری را به شیوه ای کاملا متمایز به تصویر بکشم تا همزمان ترکیبی از پیشینه کاری ام در حوزه طراحی گرافیک و نقاشی را نیز در خود داشته باشد.

 مقام دوم|قامت خمیده اش در باد

second-place--she-bends-with-the-wind

خالق اثر: در کارگاهی که برای آیفون ترتیب داده شده بود حضور داشتم و با یکی از دوستان و معلمانم در منطقه Cape Cod تجدید دیدار کردم. هر سه ما بیرون رفتیم تا از غروب دل انگیز خورشید عکس بگیریم. من معمولا وقتی سفر می کنم وسایل زیادی را با خود همراه می برم و یکی از آنها همین چتر قرمزرنگ و زیبایی است که در تصویر می بینید. دوستانم ترجیح دادند که از غروب خورشید و منظره زیبایی که می بینند عکس بگیرند اما من دوست داشتم برخی جنبه های انسانی هم در تصویرم حاضر باشند.


انتزاعی

مقام نخست

first-place-abstract

خالق اثر: وقتی از بنیاد Barnes که توسط تاد ویلیامیز و Billie Tsien در فیلادلفیا راه اندازی شد، دیدن می کردم وارد لابی اصلی ساختمان شدم. سقف آن محدوده دوبرابر میزان استاندارد ارتفاع داشت و به همین خاطر فضایی بسیار روشن و باز را به وجود آورده بود. مشغول تماشای دورنمای شهر بودم که نور زیبای بازتاب یافته از سقف را دیدم و این عکس زیبا را گرفتم.

مقام دوم

second-place-abstract

خالق اثر: این تصویر در زمان بازدید من از بنای Casa Prieto Lopez در مکزیکو سیتی خلق شد که طراحی اش را معمار افسانه ای مکزیک به نام لوئیس باراگان بر عهده داشته. وقتی در آن فضا ایستاده بودم، به شگفت آمدم که چطور دیوارها با این ظرافت و زیبایی سایه ها را به تصویر می کشند و برشی زیبا را در آسمان ایجاد کرده اند. در انبوه این دیوارها با سایه های در حال حرکت و ابرهای سیار به راحتی می شد زمان را دید.

مقام سوم

third-place-abstract

این عکس را سال قبل در منطقه تبت واقع در غرب استان سیچوان گرفتم. پرچم های الوان مناجات کنندگان تبتی همه جا را پر کرده بود و از جمله مشخصه های منحصر به فرد این منطقه بود. بزرگ ترین پرچم را با کمک یکی از محلی های تبت در ابا کانتی دیدم, زیر پرچم رفتم و بلافاصله مسحور رنگ های فوق العاده ای شدم که روی سرم می دیدم و این عکس را گرفتم.


معماری

مقام نخست

first-place-architecture

خالق اثر: تصویر «چین سرخ» در المپیک پارک پکن و مقابل این دیوار سنتی قرمز رنگ گرفته شد. افکت های تصویر روی دیوار که از ترکیب سایه و روشنایی ایجاد شده بود، مرا به شدت شیفته و مجذوب خود کرد.

مقام دوم

second-place-architecture

اغلب عکس های من در منطقه ورشو گرفته شده اند و یکی از آنها نیز به استراسبورگ تعلق دارد. در واقع قصدم این بود که اثرم امپرسیونیست تر باشد و معماری را به شیوه ای کاملا متمایز به تصویر بکشم تا همزمان ترکیبی از پیشینه کاری ام در حوزه طراحی گرافیک و نقاشی را نیز در خود داشته باشد.

(توجه: Kuleta جایگاه نخست رقابت کلی و رتبه سوم در بخش معماری را از آن خود کرد.)

مقام سوم

third-place-architecture


حیوانات

مقام اول

first-place-animals

خالق اثر: من سه سال پیش بود که سفرم در داخل خاک ژاپن را آغاز کردم و در جریان این سفر از همه 47 استان این کشور بازدید کردم تا همه جور مناطق محل اقامت حیوانات در آن را ببینم؛ از جزیره گربه ها گرفته، تا معابد گربه ها، باغ وحش ها و مزارع همه را زیر پا گذاشتم. این عکس را در روستایی به نام روباه Miyagi zao و در حالی که مشغول غذا دادن به آنها بودم گرفتم. به یکباره متوجه شدم که همه آنها با هم به من خیره شده اند. در این حین آیفونم را از جیبم درآوردم و لحظه را برای همیشه جاودانه کردم.

مقام دوم

second-place-animals

خالق اثر: میلی همان خوشبختی است که روی چهار پای کوچکش از این سو به آن سو می رود و دمش را مرتبا برایم تکان می دهد اما آنجا که پای غریزه به میان می آید، حتی همین موجود کوچک و دوست داشتنی هم به یک شکارچی قهار بدل می گردد.

مقام سوم

third-place-animals

منطقه یانگ ژیانگ در Guangdong به خاطر غازهای گردن بلند و زرد رنگش شهرت دارد. این عکس در روستایی به نام Lanfeng شهر Yangjiang در بعد از ظهر 29 فوریه 2016 گرفته شد. غروب که می شود گروه های بزرگ از این غازها در مسیرهای مختلف روستا به راه می افتند و صحنه ای فراموش نشدنی را با حضور خود می سازند.


بخش کودکان

مقام اول

14 - first-place-children

«این تصویر در شهر هاربین واقع در ایالت هیلونگ جیانگ در چین ثبت شده است. دو کودک با سورتمه دست ساز خود بر روی رودخانه یخ زده سونگ هوآ بازی می کنند.»

مقام دوم

15 - second-place-children

"اینجا قبیله Tours Hu، یکی از بخش های مستقل در مغولستان است که در دورافتاده ترین ایالت این کشور یعنی در Xinjiang قرار دارد. اسم این پسر، دونگ گوی است و همینجا متولد شده. فستیوال Namuda و به خصوص مسابقه اسب سواری آن بسیار حیرت انگیز است. این کودک وقتی مسابقه را بُرد، احساس پادشاهی می کرد. بزرگان قبیله از جمله پدربزرگ او، افسار اسب را گرفته و در بین تماشاچیان دور افتخار زدند."

مقام سوم

16 - third-place-children

"این تصویر در منطقه روستایی Vargem Grande در حومه ریو ثبت شده. در این تصویر، فیلیپه کودک سه ساله ام را می بینید که می خواهد پیست موتورسواری را با موتور چوبی خود طی کند. در این روز خاص، او خیلی هیجان زده بود؛ با دیدن باران و گل و لای در پیست، طاقت نیاورد و داخل آن پرید."


بخش گل و گیاه

مقام اول

17 - first-place-flowers

"این تصویر را در یک روز گرم در انتهای ماه مه 2015 گرفتم. از سر کار به خانه بر می گشتم که این دشت پر از شقایق را دیدم. نور خورشید در زمان غروب نیز بر این دشت تابیده بود و یک پایان عالی برای یک روز خوب را برایم رقم زد."

مقام دوم

18 - second-place-flowers

(iPPA توضیحی برای این تصویر ارائه نکرده است).

مقام سوم

19 - third-place-flowers

"عصر دل انگیز یکی از روزهای ماه مارس، آسمان آبی و درخشان بود و نسیم دل انگیزی می وزید. وقتی از محل کارم در پایین شهر ویلمینگتون بیرون آمدم، چشمم به این گل های ماگنولیا افتاد؛ گویی قلب های صورتی کوچکی بر روی درخت به اهتزاز درآمده بودند."


بخش خوراکی ها

مقام اول

20 - first-place-food

"این تصویر از گیاه روبارب را زمانی ثبت کردم که به عنوان آشپز مشغول به کار بودم. مقداری از این گیاه در خانه ای دورافتاده انبار شده بود. روبارب تازه را باید در محیط تاریک نگهداری کرد، وگرنه رنگ صورتی/قرمز ساقه هایش از بین می رود، همچنین به سختی می توان این گیاه را با برگ های کامل پیدا کرد. از صفحه دوربین آیفون به این صحنه نگاه کردم، متوجه شدم که رنگ های آن در نور ضعیف انبار خیلی جالب به نظر می رسد، پس عکس گرفتم."

مقام دوم

21 - second-place-food

"این عکس در ماه آگوست 2015 در روستای کوچک یوبوکو گرفته شده. این روستا در جزیره کیوشو در بخش ساگای ژاپن قرار دارد و به خاطر ماهی مرکب معروف است. بومیان این روستا ماهی مرکب تازه را در نزدیکی ساحل آویزان می کنند تا باد دریا آنها را خشک کند. زمانی که از ساحل می گذرید، معمولاً این ماهی های مرکب معلق را می بینید، که بسیار جالب به نظر می رسد."

مقام سوم

22 - third-place-food

"این تصویر در بیرون یک فروشگاه قدیمی یک مزرعه در Suffolk ثبت شده است. این منطقه به خاطر مارچوبه معروف است و فصل رشد این گیاه تنها چند هفته طول می کشد. کشاورز صاحب مزرعه، این قفسه را پر کرد، که بیشتر آن طی حدود نیم ساعت به فروش رفت."


بخش منظره

مقام اول

23 - first-place-landscape

"این تصویر را در تاریخ 5 ژانویه سال 2015، زمانی که از دوره آموزشی در لندن بر می گشتم، گرفتم. آنچه در تصویر می بینید، پل Ponte 25 de Abril است (که روز بسیار مهمی در پرتغال به شمار می رود). خیلی خوش شانس بودم که توانستم این عکس را بگیرم، چون پس از حدود 30 ثانیه خلبان تغییر مسیر داد و دیگر پل دیده نمی شد."

مقام دوم

24 - second-place-landscape

"این عکس را سال قبل، یعنی در ماه اکتبر 2015 گرفتم. هنگام ثبت این عکس، از تعطیلات در نروژ لذت می بردم. مشاهده این جاده خارق العاده در بین کوهستان زیبا، چیزی شبیه رؤیا بود."

مقام سوم

25 - third-place-landscape

"وقتی پس از یک روز کامل شکار و تیراندازی با پای پیاده به هتل بر می گشتم، این تصویر را ثبت کردم. خورشید در حال غروب بود و هوا رو به تاریکی می رفت. این شکل پوشش زمین را تا به حال ندیده بودم."


سبک زندگی

second-place-lifestyle

«این عکس طی نمایش فیلم کمدی The Goonies در قبرستان Hollywood Forever گرفته شده است. هر تابستان به مدت چند شب رویدادی به نام Cinespia در این مکان برگزار می شود که در آن، فیلمی قدیمی به وسیله ی پروژکتور روی دیوار کناری آرامگاهی قدیمی که در انتهای این قبرستان قرار دارد به نمایش در می آید.

مردم با خودشان غذا و زیرانداز می آورند و روی چمن ها به تماشای دست جمعی فیلم می پردازند. رویداد مذکور حال و هوای بسیار خوبی دارد. حدوداً نیمی از فیلم گذشته بود که دیدم تماشاچیان محو تماشای فیلم هستند و از این تجربه لذت می برند. همه جا تاریک بود، به همین دلیل مطمئن نبودم می توان عکس گرفت یا نه، اما صفحه ی نمایش فیلم در بهترین لحظه روشن شد و آنجا را به اندازه ای که بتوان عکس گرفت روشن کرد».

 

third-place-lifestyle

«این عکس از بالای یک فانوس دریایی در منطقه ی Chennai هند گرفته شده است».


طبیعت

مقام اول

first-place-nature

«هنگام غروب بود و ما در منطقه ی حفاظت شده ی White Sand نیومکزیکو بودیم. تا حدی گم شده بودم چون از مسیر اصلی خارج شده بودم و آیفون من نیز سیگنالی نداشت. تنها کاری که می توانستم انجام دهم این بود که رد چرخ ها و ردپا های به جا مانده از دیگران را دنبال کنم. این تنها راهنمایی بود که می توانستم برای خارج شدن از ان صحرای سفید و مقابله با احساس تنهایی و استیصالی که داشتم به آن تکیه کنم».

 مقام دوم

second-place-nature

«این عکس طی سفری ۶ ساعته با اتومبیل از شانگهای به کوهستان زرد گرفته شده است. هوا خیلی ابری و مه آلود بود و من تقریباً مطمئن بودم نمی توانم از غروب کوهستان عکسی بگیرم. با این حال زیبایی ناب کوهستان من را تحت تأثیر قرار داد و وادار کرد نگاهی به اطراف بیاندازم. وقتی داشتم از چند صخره ی لغزنده بالا می رفتم ناگهان جایی میان ابرها باز شد و نور خورشید روی صخره ی بزرگی که روبروی من قرار داشت افتاد. این یک لحظه ی جادویی بود که مثل صحنه ای از یک نقاشی سنتی چینی روبروی من نمایان شد».

مقام سوم

third-place-nature

«عکس من بازگو کننده ی داستان این درخت، محل زندگی مان و احساس تعلق من به محیط زنده ی اطرافم است. روند پر شتاب شهرنشینی، به محیط زندگی ما آسیب زده است، و درخت زندگی حالش چندان خوش نیست و شاید حتی روزی ناپدید شود. این درخت زندگی، نمایانگر آخرین افسوس است».


اخبار و رویداد ها

مقام اول

first-place-newsevents

«این عکس در ماه مارس ۲۰۱۶، در بندر Piraeus آتن گرفته شده است، یعنی جایی که پناهجویان سوری و افغانی پس از بسته شدن مرز های مقدونیه در آنجا و در چادر مستقر شدند. باد شدیدی در این کمپ شلوغ می وزید و این دختر افغانی، به تنهایی کنار چادر ها مشغول بازی بود».

مقام دوم

second-place-newsevents

«شیلی کشور فوتبال دوستی است اما ۱۰۰ سال بود که هیچ پیروزی قابل توجهی به دست نیاورده بود. آن روز عصر در سانتیاگو، تیم ما در فینال رقابت های کوپا آمریکای ۲۰۱۵ حاضر شده بود و من در کنار بیش از ۶۰ هزار شیلیایی امیدوار دیگر در آنجا حاضر بودم. به آسمان نگاهی انداختم و صد ها پرچم قرمز، سفید و آبی دیدم. آیفون خود را از جیبم بیرون آوردم و از این صحنه عکس گرفتم. آن روز، شیلی بر آرژانتین و مسی پیروز شد و برای اولین بار به مقام قهرمانی این رقابت ها رسید. آن روز فراموش کردنی نیست».

مقام سوم

third-place-newsevents

«روز دوازدهم آگوست ۲۰۱۵، چند انفجار در محل دپوی مواد سمی شرکت Ruihai واقع در بندر Tianjin رخ داد که موج های حاصل از آن همه چیز را در مساحتی نزدیک به ۲ تا ۳ کیلومتر مربع نابود کرد، و ۱۶۵ کشته، ۸ مفقود و ۷۹۸ زخمی بر جای گذاشت. پس از یک ساعت، وقتی هنوز خاکستر کالاهای سوخته مثل برفی سیاه رنگ از هوا می بارید، من در محل حادثه بودم و این عکس را با آیفون ۶ به ثبت رساندم».


متفرقه

مقام اول

first-place-others

«این عکس در خلیج Botany استرالیا گرفته شده است؛ یکی از مکان های مورد علاقه ی من در تابستان. من به معنای واقعی کلمه صدها عکس از بچه های این منطقه گرفته ام که برای پریدن در آب و چرخ زدن در هوا از روی این دیوار صف کشیده اند. مدل هایی که من برای عکس هایم انتخاب کردم هیچگاه من را نا امید نمی کنند».

مقام دوم

second-place-others

«این عکس در تابستان سال گذشته در تفرجگاه North South ایالت نیویورک گرفته شده است. من و دوستانم به قایق سواری رفته بودیم. به خاطر هوای بد، زیاد کسی در ساحل نبود. قایق های زیادی را دیدم که روی ساحل به پهلو خوابانده شده بودند، به نظر من مثل موجودات زنده بودند؛ درست مثل دلفین هایی که منتظرند کسی بیاید و سوارشان شود».

مقام سوم

third-place-others

«طبیعت فوق العاده است چون هر چند بار هم که به آن نگاه کنی هر بار چیز متفاوتی می بینی. Lai Kung را حیاط خلوت هنگ کنگ نامیده اند. وقتی بیدار شدم دیدم پنجره درست مثل یک قاب است و طبیعت نیز با آن همراهی کرده است. اگر خوب نگاه کنیم، طبیعت مثل نقاشی است».


پانوراما

مقام اول

first-place-panorama

«من این عکس را در سردترین صبح آن سال گرفتم. پیش بینی های هواشناسی حاکی از ان بود که دمای هوا به صفر می رسد. در این هوا هر اتفاقی ممکن است بیافتد و همینطور هم شد. باریکه های زیبای مه صبحگاهی روی نهر ها و آبراهه ها را گرفته بود».

مقام دوم

second-place-panorama

«با یک بررسی اجمالی از جاذبه های پایتخت، ساختمان مجلس که طراحی آن توسط لوییس خان انجام شده توجه من را بیش از هرچیز به خود جلب کرد. بر همین اساس پس از یک روز گشت و گذار در خیابان های شگفت انگیز داکار سرانجام به این شاهکار معماری رسیدم. اشکال هندسی چشم گیر و بازتاب تصویر بنا روی آب خصوصیاتی هستند که در این اثر روی بیننده تاثیر خواهند گذاشت.»

مقام سوم

third-place-panorama

«من و Anastasia Chernykh در حال بازدید از ایسلند و گشت و گذار در منطقه ی Eldhraun بودیم که با مواد مذاب خشک پوشیده و به دلیل خزه بستن به رنگ سبز درآمده است. تضاد لباس قرمز رنگ همسفرم با خزه های سبز رنگ توجهم را به خود جلب کرده بود. آسمان پوشیده از ابر نیز جلوه ای به تصویر بخشیده بود که انگار در حال مشاهده ی یک شنل قرمزی مدرن در گذر از نقاط شمالی کره زمین هستیم.»


مردم

مقام اول

first-place-people

«در حاشیه رودخانه Indian Ganges برای ساخت مستندم در حال تلاش برای ثبت بازتاب نور ایجاد شده در لنز دوربین بودم که ناگهان این مرد را هنگام آب تنی در رودخانه مشاهده کردم، پس بدون تعلل تلفن همراهم را برای به تصویر کشیدن این لحظه مورد استفاده قرار دادم.»

مقام دوم

second-place-people

«مشغول فیلمبرداری یک مستند برای همکاران میانماری خود در اتوبان ملی شماره 1 بین شهر های Naypyidaw و Yangon بودیم که این کشاورزان را به همراه گاو هایشان در حال کار در زمین های اطراف مشاهده و برای ثبت این فضای رنگارنگ خودروی ون را در حاشیه ی جاده متوقف کردیم. کشاورزان نیز هرچند متوجه فعالیت ما شده بودند اما کار خود را متوقف نکردند و به تلنبار کردن کوهی از کاه زیر آفتاب سوزان نیم روز ادامه دادند.»

مقام سوم

third-place-people

«این عکس عصر هنگام را در خیابان های منطقه ی Latin Quarter پاریس به تصویر می کشد. مردی را مشاهده کردم که برای استراحت از آشپزخانه رستوران خارج شده و در حال تماشا کردن مردم کوچه و خیابان بود. من هم همانطور که قدم زنان عبور می کردم تلفن همراهم را خارج و چند عکس از این صحنه ثبت کردم. استفاده از دوربین آیفون در این لحظه حس نامرئی بودن را برایم القاء کرد.»


چهره نگاری

مقام اول

first-place-portrait

«برای گذراندن آخر هفته با قطار به سمت لندن حرکت می کردیم و چارلی، بزرگترین پسرم، به نمای بیرون خیره شده بود. انگار در رویای خود غرق بود. پنهانی مشغول عکاسی بودم که ناگهان متوجه شد و رویش را به سویم گرداند. اما لحظه ای طول کشید تا حالت چهره ی خود را تغییر دهد و همین میزان، برای ثبت نگاه خیره اش کافی بود.»

مقام دوم

second-place-portrait

«در کالیفورنیا به نمایشگاهی رفته بودم که کتابخانه ی رونالد ریگان به مناسبت ساخت فیلم «لینکلن» تدارک دیده بود. یکی از آثار به نمایش درآمده مجسمه ی نیم تنه ی آبراهام لینکلن بود که توسط Kazuhiro Tsuji متخصص جلوه های ویژه ساخته شده بود، اثری که با احتساب پایه نزدیک به 2 متر ارتفاع داشت. با آیفون چند تصویر از زاویه های مختلف ثبت کردم.»

مقام سوم

third-place-portrait

«این تصویر هنگام عصر در معبد Kom Ombo مصر به ثبت رسیده است. یک رفتگر مسلمان در حال استراحت متفکرانه به دوردست خیره شده. به نظر می رسد زمان معنای خود را برایش از دست داده و متوقف شده است. به سرعت تلفن همراهم را خارج کردم تا قبل از اینکه این صحنه از دست برود عکس بگیرم.»


فصول

مقام اول

first-place-seasons

«پس از چند ساعت عکاسی از طوفان زمستانی جوناس در مسیر منزل بودم. بار دیگر نگاهی به مناظر اطراف انداختم و با تصویری چشم نواز اما محو از پل منهتن در دوردست مواجه شدم. بدون لحظه ای توقف برای ثبت تصویر از این لحظه زانو زدم و همزمان یک زوج وارد قاب شدند.»

مقام دوم

second-place-seasons

«این عکس سال 2015 در یک روز بسیار سرد شیکاگو (موسوم به Chiberia) گرفته شده است. از روی پل قطعات یخ شناور در رودخانه را تماشا می کردم و شکل های هندسی آنها ترکیب زیبایی را از این فاصله ایجاد کرده بود که در نظرم زیباست.»

مقام سوم

third-place-seasons

«در مسیر بوستون به کمبریج در حال عبور از پل هاروارد بودم که سایه ی تیز و بلند برج هانکوک را روی سطح یخ زده ی رودخانه ی چارلز مشاهده کردم. می دانستم ثبت تصویر برجی که فاصله ی بین کمبریج تا بوستون را پوشانده احتمالاً جذاب خواهد بود. چند ده متری را در Memorial Drive قدم زدم تا تقریباً در وسط سایه قرار بگیرم و چند عکس با آیفون ثبت کنم.»


طبیعت بی جان

مقام اول

first-place-still-life

«این تصویر حیاط خلوت خانه ی یکی از اقوامم را در سال نوی چینی به تصویر کشیده است. بعد از ظهر آرامش بخشی بود که در زندگی شلوغ شلوغ شنزن در گواندونگ کمتر قابل دستیابی است. به تنهایی در حیاط نشسته بودم، آفتاب از میان پنجره در محیط تابیده بود و در کنار صندلی خالی نمای آرام و چشم نوازی ساخته بود. لحظه ای که خستگی و تنش را از جانم به در کرد.»

مقام دوم

second-place-still-life

«با ورود به ساختمان مهندسی بازتاب نقره فام نور را مشاهده کردم که فاصله ی خالی بین دو ساختمان را روی دیوار سفید نمایان کرده بود، دیواری که در حالت عادی، تنها از نمای بی روح یک کلید برق تشکیل شده. اما بازتاب نور سطح آن را درخشان کرده بود و سایه ها متعلق به این دنیا به نظر نمی رسیدند. تنها چند دقیقه ای بعد هم دیگر سایه ای در کار نبود.

مقام سوم

third-place-still-life-w800

«این تصویر هنگام بازدید از یک کابین که پیشتر برای نگه داری برده ها در «مریلند» مورد استفاده قرار گرفته می شد، ثبت شده است.»


غروب خورشید

مقام اول

first-place-sunset-w800

«انتهای تابستان بود و هوا به سمت خنک شدن می رفت. به همین دلیل می شد شناگران را تحسین کرد که برای آخرین دفعات، اینچنین از موقعیت استفاده کرده و به شنا مشغول می شوند.»

مقام دوم

second-place-sunset-w800

«این تصویر در ۳۰ جولای ۲۰۱۵، در «گویلین» و روستای Xingping ثبت شده. جایی که می توان ترکیبی از مناظر طبیعی، رودخانه، کوهستان و آرامش را با هم مشاهده کرد. یک دوچرخه کرایه کردم و تمام عصر را در کنار رودخانه Li به آرامی رکاب زدم. در چند روزی که در Xingping اقامت داشتم متوجه زیبایی طلوع و غروب خورشید شدم. خوش شانس بودم که توانستم چنین منظره ای را در Xingping مشاهده کنم.»

مقام سوم

third-place-sunset-w800

«این تصویر در یکی از کوچه های بروکلین در نیویورک ثبت شده، درست زمانی که آخرین بارقه های نور خورشید از پیکر ساختمان ها رخت بر می بست. این عکس ترکیب گر چند عنصر همگام است. نور از صحنه دور می شود، ابرهای درخشان خودنمایی می کنند و رنگ ها را نمایش می دهند، در حالی که یک هواپیما می خواهد در فرودگاه شلوغ نیویورک آرام بگیرد.»


سفر

مقام اول

first-place-travel-w800

«این عکس نشان دهنده زوجی مسن است که در صبح زود، کار خود را در فوجیان ِچین آغاز کرده اند. روی صحنه ای که در برابرم قرار گرفته بود و داستان آن تمرکز کردم.»

مقام دوم

second-place-travel-w800

«این عکس در دوم ژانویه ۲۰۱۶ در فوجیان چین و روستای ساتی (Suti) ثبت شده. در این تصویر می توان هنر معروف چینی یعنی دست باف کردن نودل ها را مشاهده کرد. فرایند تولید این نوع نودل با تکنیک های بسیاری همراه است که برخی از آنها شامل تا کردن، کش دادن، کشیدن و پیچ دادن آنها می شود. این تصویر نشان گر چند شخص ساکن همین روستا است که در حال انجام همین کار هستند.»

مقام سوم

third-place-travel-w800

«این تصویر در سیچوان چین ثبت شده و یک نهاد بودایی را به نمایش می کشد. این نهاد که «Seda Larong Wuming» نام دارد، بزرگترین در نوع خود در جهان است. خانه هایی که از چوب قرمز ساخته شده اند، بهت زده تان می کنند.»


درخت ها

مقام اول

first-place-trees-w800

«این تصویری است از ریشه درخت سیب، واقع شده در یک زمین خالی پشت آپارتمانم در روستای سابا در فیلیپین.»

مقام دوم

second-place-trees-w800

«در اکتبر ۲۰۱۵ به گالیسیا در اسپانیا سفر کردم. یک درخت صد ساله در این منطقه وجو دارد که مشخصاً خاطرات بسیاری دارد و مناظر زیادی را دیده. در برابرش ایستادم و این تصویر را ثبت کردم.»

مقام سوم

third-place-trees-w800

«این تصویر را در یک روز خنک از ماه دسامبر در منطقه توسکانی ایتالیا ثبت کردم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • انتقاد سازنده
    انتقاد سازنده | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    این عکس و چندتا عکس مشابه این را متوجه نشدم چطوری گرفته شده و اصلاً چی هست؟ http://digiato.com/wp-content/uploads/2016/07/first-place-modern-cathedrals.jpg

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی