ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جگوار لندرور می خواهد سیستم خودران اتومبیل هایش را برای تمامی سطوح کاربردی سازد

همانطور که می دانیم، سرعت رشد فناوری ماشین های خودران بسیار بالاست، اما هنوز هم نمی توان از این خودروها به صورت آفرود استفاده کرد. مثلاً خرید یک SUV بی نیاز از راننده به چه دردی می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

همانطور که می دانیم، سرعت رشد فناوری ماشین های خودران بسیار بالاست، اما هنوز هم نمی توان از این خودروها به صورت آفرود استفاده کرد. مثلاً خرید یک SUV بی نیاز از راننده به چه دردی می خورد، اگر نتواند شما را به محل کمپ بیرون شهر برساند؟

خبرها حاکی از آن است که کمپانی جگوار لندرور می خواهد این نقص را برطرف نماید. این شرکت تحقیقات خود را بر روی فناوری خودران همه منظوره آغاز کرده است. این تکنولوژی پیشرفته می تواند عملکردش را با سطوح مختلف موجود سازگار نماید. ترکیبی از دوربین، لایدار، رادار و امواج فراصوت، به خودرو این امکان را می دهند که محیط در حال پیمایش را شناسایی کرده و با آن سازگاری یابد و برای مثال قادر باشد جاده های خاکی را با سرعت آرام و یکنواخت طی کند.

all_terrain_Kaguar_0

برای آزمودن فناوری فوق، این شرکت بزرگ خودروسازی اقدام به طراحی سه بعدی جاده هایی کرده که علاوه بر سطوح مختلف، حاوی شاخه های درخت نزدیک به زمین یا دیگر موانع نیز هست که همه آنها می توانند باعث خرابی اتومبیل شما شوند. قطعاً دوست ندارید در گشت و گذار تان در طبیعت، بخاطر عدم آشنایی با جاده و ناتوانی در کنترل خودرو، در گل و لای گیر کنید.

all_terrain_Kaguar_1

در همین راستا، اگر بتوان چندین خودروی مجهز به این تکنولوژی را به یکدیگر مرتبط ساخت، عملکرد بسیار بهتری حاصل می گردد. در این حالت نوعی"کاروان پیوسته آفرود" شکل می گیرد و وسائل نقلیه حاضر در این کاروان، علاوه بر موقعیت مکانی خود، قادرند جزئیات سیستم تعلیق و وضعیت چرخ ها را نیز به یکدیگر اطلاع دهند. اگر خودروی جلویی به هر دلیلی متوقف شود، مابقی ماشین ها توقف کرده یا مسیر شان را به گونه ای تغییر می دهند که به سرنوشت آن دچار نشوند.

همچنین از این برنامه می توان برای طرح ریزی سفرهای تفریحی خودکار نیز استفاده کرد. در این وضعیت هرگاه بخواهید عکس بگیرید، خودروها سرعت خود را کاهش می دهند تا عکس به خوبی ثبت شود.

all_terrain_Kaguar_2

لازم به ذکر است که همانند برخی از پروژه های تحقیقاتی دیگر جگوار لندرور، نمی توان هیچ زمان دقیق و قطعی را برای مشاهده عملکرد این فناوری آفرود خودکار انتظار داشت. به هر حال تکنولوژی خودران همه منظوره، برگ برنده فعلی این شرکت به شمار می رود؛ قطعاً مدیران مربوطه نمی خواهند با اعلام زمان عرضه و نحوه پیشرفت این فناوری، از اشتیاق طرفداران و مخاطبین خود بکاهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی