ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساتیا نادلا: چت بات ها دنیای پردازش کامپیوتری را از اساس و به شکل انقلابی تغییر می دهند

ساتیا نادلا روز گذشته در «کنفرانس شرکای جهانی» مایکروسافت حضور به هم رساند و از موارد جالبی گفت. وی عنوان نمود که باور دارد چت بات ها، به طور کلی و از اساس، تجربه کاربری و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

ساتیا نادلا روز گذشته در «کنفرانس شرکای جهانی» مایکروسافت حضور به هم رساند و از موارد جالبی گفت. وی عنوان نمود که باور دارد چت بات ها، به طور کلی و از اساس، تجربه کاربری و پردازش کامپیوتری را به شکل انقلابی دست خوش تغییر قرار خواهند داد.

وی خبر می دهد که چت بات ها در حال حاضر موجب تقویت اپلیکیشن ها می شوند ولی در گذر زمان، زبان انسانی به همه کامپیوترها آموزش داده خواهد شد و این، نسل بعدی رابط کاربری خواهد بود.

نادلا ادامه می دهد: «در حال حاضر تقریباً هر کسی که دست به خلق اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ می زند، به سراغ توسعه بات آن نیز می رود تا رابط کاربری ساده تری برای آن توسعه دهد. توسط این روش، شما زبان انسانی را برای تعامل به کار می برید در حالی که قبلاً، کاربران مجبور به تماشای منوها بودند.»

در نیمه نخست فروردین ماه بود که مایکروسافت در کنفرانس بیلد از Bot Framework پرده برداشت. این در حالیست که هفته گذشته یک بات تازه برای اسکایپ منتشر شد و در ماه گذشته ۲۰ هزار توسعه دهنده ثبت نام خود را برای استفاده از Bot Framework انجام داده اند در حالی که مایکروسافت خبر می دهد تعداد کلی افرادی که در این سرویس ثبت نام کرده اند ۳۰ هزار نفر است.

نادلا می گوید: «پلتفرم بات ها می خواهد قدرت زبان انسانی را دریافت کرده و آن را با پردازش کامپیوتری ادغام کند.» وی همچنین اشاره کرد که تاثیر چت بات ها به اندازه وب و موبایل های لمسی مهم است. در ماه های گذشته همچنین شرکت ساکن ردموند وعده داده بود تا کورتانا را با آفیس ۳۶۵، اسکایپ و اپلیکیشن های دیگر ادغام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی