ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا سامسونگ هنوز از حافظه ۸ گیگابایتی در موبایل های اقتصادی اش استفاده می کند؟

در ابتدای همین هفته بود که سامسونگ از تلفن هوشمند Galaxy J2، نسخه ۲۰۱۶ پرده برداشت. موبایلی که اتفاقاً برای اولین بار ویژگی خاص و نوی «تابش هوشمند» را به سبد کالای محصولات سامسونگ اضافه می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

در ابتدای همین هفته بود که سامسونگ از تلفن هوشمند Galaxy J2، نسخه ۲۰۱۶ پرده برداشت. موبایلی که اتفاقاً برای اولین بار ویژگی خاص و نوی «تابش هوشمند» را به سبد کالای محصولات سامسونگ اضافه می کرد؛ نواری از LED که دور لنز دوربین قرار می گیرد و کاربردهای مختلفی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

Galaxy J2 یک موبایل اقتصادی است و نباید از آن انتظار زیادی داشت. اما از طرفی، «۲۰۱۶» را هم در نام خود یدک می کشد و در چنین شرایطی، این سوال پیش می آید که سامسونگ چرا باید در سال ۲۰۱۶ همچنان موبایلی تولید کند که برخی از محدودیت های آن برای کاربر پلتفرم اندروید، آزار دهنده باشند. یکی از نویسندگان وب سایت «سم موبایل» که از زمان معرفی، این موبایل را در اختیار داشته، از فضای داخلی اندک آن اظهار ناراحتی کرده و می گوید که همین مسئله، تجربه کاربری وی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

j2-2016-1-720x425

اگر با این تلفن هوشمند کار کنید، در همان روز اول و به سرعت با پیام «حافظه دستگاه در حال پر شدن است» رو به رو خواهید شد و این مشکل، شما را مجبور خواهد کرد تا به سراغ استفاده از یک کارت حافظه جانبی رفته و وقت تان را صرف جا به جایی اپلیکیشن های نصب شده در آن کنید.

موبایل مورد نظر که برای اولین بار ویژگی جدید Smart Glow را با خود به همراه آورده، تنها ۸ گیگابایت فضای داخلی دارد. این در حالیست که روکش نرم افزاری سامسونگ برای اندروید به حدی سنگین است که حتی در موبایل های ۱۶ گیگابایتی هم به طور معمول کمتر از ۱۰ گیگابایت در اختیار کاربر قرار می گیرد و گلکسی J2 نسخه ۲۰۱۶ نیز در همان ابتدای کار حافظه ای حدود ۴ گیگابایت در اختیار کاربرش قرار می دهد.

همکاری سامسونگ با مایکروسافت نیز به معنای آن است که به شکل پیش فرض باید اپلیکیشن هایی نظیر اسکایپ، Word و سایر سرویس ها را در موبایل خود مشاهده کنید و البته که هنوز هم نمی توان اپلیکیشنی را روی حافظه جانبی نصب کرد و از کارکرد مطلوب آن اطمینان حاصل نمود. این در حالیست که اندروید مارشملو، ویژگی حافظه تطبیقی را با خود به ارمغان آورده بود ولی سامسونگ تصمیم گرفت که این قابلیت، مناسب کاربران نیست و آن را در محصولاتش ارائه نداد.

j2-2016

پس از چند روز استفاده‌ی ساده از گلکسی J2، با حدود ۵۰۰ مگابایت حافظه داخلی در دسترس مواجه خواهید شد و باید از این فضا برای نصب اپ یا بازی های مورد علاقه تان بهره گیرید. همین مسئله موجب می شود تا گلکسی تازه ی سامسونگ، صرفاً برای مرور تصاویر اینستاگرام و یا پیام دهی در فیسبوک یا واتس اپ مناسب باشد.

بدیهی است که سامسونگ تلاش می کند با شرکت های چینی رقابت کرده و موبایل هایی ارزان قیمت ارائه دهد، اما نکته اینجاست که برای انجام همین کار، کاربر خود را با امکانات محدود و منسوخ شده دست به گریبان می کند. چیپ های حافظه به طور کلی قیمت بسیار اندکی دارند و این در حالیست که سامسونگ به شکل خانگی چیپ های حافظه اش را تولید می کند.

حال تصور کنید که استفاده از چیپ های دست کم ۱۶ گیگابایت و فعال کردن حافظه تطبیقی در اندروید مارشملو، چه هزینه کمی برای کره ای ها دارد. با این حال، کاربران موبایل های اقتصادی سامسونگ همچنان باید تجربه کاربری ناقصی را به علت داشتن حافظه داخلی اندک تجربه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    تقصیر کاربرها هم هست، وقتی انواع و اقسام موبایل در بازار یافت میشود با قیمتهای مختلف و حتی بعضیهاشون بسیار با ارزش هستند در مقابل قیمتی که دارند،چه نیازی که کاربرها از شرکتهایی خریداری کنند که پول زیاد و در مقابل امکانات کمی میدهند که تنها به دنبال سود زیاد خود هستند و به دنبال برد برد نیستند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی