ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین L16 از کمپانی Light با 16 لنز
تکنولوژی

سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری آلفابت در استارتاپ Light برای تولید دوربین های آینده

کمپانی GV (یا Google Ventures سابق) به عنوان بازوی سرمایه گذاری های هولدینگ آلفابت، به تازگی سرمایه ای 30 میلیون دلاری را در استارت آپ Light، واقع در پالو آلتوی کالیفرنیا انجام داده است. شرکت مذکور با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

کمپانی GV (یا Google Ventures سابق) به عنوان بازوی سرمایه گذاری های هولدینگ آلفابت، به تازگی سرمایه ای 30 میلیون دلاری را در استارت آپ Light، واقع در پالو آلتوی کالیفرنیا انجام داده است. شرکت مذکور با دریافت این سرمایه می تواند مقدمات تولید انبوه اولین دوربین خود از سری C محصولاتش با نام L16 را فراهم نماید.

دوربین L16 ابعادی در حد و اندازه یک آیفون دارد و با قیمت 1699 دلاری خود کیفیت عکس برداری دوربین های حرفه ای DSLR را برای کاربران اش به ارمغان خواهد آورد. این دوربین مجهز به 16 لنز جهت عکسبرداری همزمان و نرم افزاری اختصاصی است. نرم افزار مذکور عکس های ثبت شده را با یکدیگر ترکیب و تصویری 52 مگاپیکسلی را تشکیل می دهد.

علاوه بر این ها، L16 با بهره گیری از متد انحراف نور اختصاصی خود موسوم به «folded optics»، می توان زوم اپتیکالی در محدوده ی 150-28 میلیمتر را ارائه دهد. این در حالی است که ضخامت بدنه آن چندان از یک تلفن هوشمند بیشتر نیست.

دوربین L16 از کمپانی Light

وظیفه سنگین پردازش اطلاعات و تولید تصویر نهایی در دوربین منحصر به فرد کمپانی Light، به عهده چیپست قدرتمند اسنپدراگون 820 کوالکام گذاشته خواهد شد. پیش فروش این محصول از اواخر ماه اکتبر (اوایل آبان ماه) به تعدادی محدودی آغاز خواهد شد. دیوید گرانان (Dave Grannan) مدیرعامل Light باور دارد که موجودی اولیه دوربین L16 در مدت زمان کوتاهی به فروش خواهد رفت. قرار است محصولات پیش فروش شده در اوایل سال 2017 به دست خریداران برسد.

گفته شده کمپانی چینی فاکسکان تولید دوربین های مدل L16 را بر عهده خواهد داشت. بر طبق شنیده ها، این کمپانی همچنین قصد دارد مجوزهای لازم برای بهره گیری از تکنولوژی اختصاصی عکس برداری Light در تلفن های هوشمند اندرویدی را نیز به دست بیاورد.

light1

فاکسکان برای رسیدن به هدف خود، مبلغ 25 میلیون دلار را تولید محصول بعدی از سری B دوربین های کمپانی مذکور (که قرار است در ماه جولای رونمایی شود) سرمایه گذاری کرده است. گرانان انتظار دارد که اولین تلفن هوشمند مجهز به فناوری عکاسی Light در میانه های سال 2017 روانه بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی