ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کاوشگر ناسا پس از وقفه کوتاه به شرایط عملیاتی بازگشت

ناسا امروز اعلام کرد که کاوشگر مریخ نورد «کنجکاوی» به شرایط عملیاتی کامل بازگشته است. این ساکن تنهای مریخ، اوایل ماه جاری به اجبار و در پی بروز مشکل نرم افزاری در حالت استندبای قرار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

ناسا امروز اعلام کرد که کاوشگر مریخ نورد «کنجکاوی» به شرایط عملیاتی کامل بازگشته است. این ساکن تنهای مریخ، اوایل ماه جاری به اجبار و در پی بروز مشکل نرم افزاری در حالت استندبای قرار گرفت.

در تاریخ دوم ماه جولای و پس از اینکه خطایی در سیستم های این کاوشگر مشاهده شد، سازمان فضایی آمریکا تصمیم گرفت احتیاط پیشه کند و «کنجکاوی» را در حالت ایمن قرار دهد؛ اما پس از حدود یک هفته و در روز نهم جولای، دوباره آن را به حالت عادی بازگرداند.

لازم به ذکر است که چنین رخدادی برای چهارمین بار تکرار شده است؛ هرچند هر سه مورد قبل در سال 2013 رخ داده اند.

curiosity_operational_again_2

سازمان فضایی مذکور اعلام کرده که محتمل ترین دلیل بروز این خطا، ناسازگاری نرم افزاری در سیستم ارسال تصاویر کنجکاوی بوده. این نقص جزئی می تواند باعث بروز مشکلاتی در زمان انتقال تصاویر ثبت شده از دوربین به کامپیوتر اصلی شود.

خوشبختانه این سیستم از جمله بخش های ضروری و حیاتی مریخ نورد نیست. ناسا می گوید که راه های دیگری نیز برای انتقال فایل ها وجود دارد، در نتیجه حتی در صورت بروز مشکل در این سیستم نیز «کنجکاوی» قادر خواهد بود یکه و تنها به سفر خود بر روی سطح سیاره سرخ ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی