ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت 7 سامسونگ احتمالا نخستین دستگاه پشتیبانی کننده از کارت های حافظه UFS 1.0 خواهد بود

هفته گذشته سامسونگ از ارائه فرمت ذخیره سازی تازه ای برای دستگاه های موبایل خبر داد که بر پایه استاندارد UFS 1.0 تعریف گردیده است. این شرکت همچنین اعلام نمود که به لطف فرمت جدید، سرعت های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

هفته گذشته سامسونگ از ارائه فرمت ذخیره سازی تازه ای برای دستگاه های موبایل خبر داد که بر پایه استاندارد UFS 1.0 تعریف گردیده است. این شرکت همچنین اعلام نمود که به لطف فرمت جدید، سرعت های خواندن و نوشتن ابزارهای ذخیره سازی در قیاس با کارت های میکرو اس دی حداقل پنج برابر بیشتر می شود.

این اتفاق خوب در کنار این نکته که سامسونگ هم اکنون عنوان بزرگ ترین تولید کننده حافظه های فلش در دنیا را در اختیار دارد بدان معنا خواهد بود که بسیاری از گجت های پیشرفته آینده احتمالا از فرمت حافظه قابل تعویض سامسونگ پشتیبانی خواهند کرد.

اما درست مانند هر زمان دیگری که فرمت های ذخیره سازی و استاندارد های تازه در این زمینه معرفی می شوند، رونمایی از کارت های حافظه جدید مبتنی بر UFS 1.0 هم باعث شد که پرسش های زیادی در مورد آینده میکرو اس دی در نظر کارشناسان و حتی کاربران شکل بگیرد.

خوشبختانه سامسونگ با توجه به این نگرانی ها اخیرا تایید کرد روی طراحی سوکت تازه ای کار می کند که پشتیبانی همزمان از UFS و میکرو اس دی را ممکن می کند.

این شرکت در بیانیه ای که برای سایت Droid-Life منتشر کرد اعلام داشت:

کارت های UFS با سوکت های فعلی طراحی شده برای انواع میکرو اس دی سازگاری ندارند. با این همه، ما طراحی تازه ای را برای سوکت ها ارائه کرده ایم که همزمان از کارت های UFS و میکرو اس دی پشتیبانی می کند. ما هم اکنون با شرکت های مختلف خود در صنعت همکاری داریم و تلاشمان این است که یکپارچگی سخت افزاری لازم میان کارت های UFS و محصولات موبایل را فراهم نماییم.

خوشبختانه این خبر دو نکته را در خود مستتر دارد؛ نخست اینکه می توانیم همچنان از کارت های میکرو اس دی خود در آینده استفاده نماییم [البته با وجود برخی محدودیت های عملکردی قابل توجه] و دوم آنکه فرمت UFS جدید احتمالا توسط بسیاری از تولیدکنندگان سخت افزاری مورد استفاده قرار می گیرد چراکه در صورت فراهم بودن پشتیبانی از نسل قبلی کارت های حافظه، نیازی به کنار گذاشتن آن نخواهند داشت و همین امر پشتیبانی از انواع UFS را برایشان ساده تر می کند.

نکته پایانی که باید به آن اشاره گردد این است که نسل کنونی کارت ریدرهای پشتیبانی کننده از میکرو اس دی با کارت های UFS 1.0 سازگاری لازم را ندارند و نمی توان از آنها در کنار هم استفاده نمود.

تمامی اینها بدان معنا خواهند بود که گلکسی نوت 7 احتمالا نخستین اسمارت فونی است که همزمان از کارت های میکرو اس دی و انواع UFS 1.0 پشتیبانی خواهد کرد. گفتنی است که طبق خبرهای پیشتر منتشر شده، نسل آتی از فبلت این کمپانی کره ای قرار است دوازدهم مردادماه رونمایی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علیرضا احسانی
    علیرضا احسانی | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    به نظرم بعضی چیز ها رو نباید مقایسه کرد . تا ببینیم چی پیش میاد.

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    خیلی فکر خلاقانه.ایه که هم میکرو‌اس‌دی هم این مموری جدیدو باهم ساپورت کنه. برخلاف اپل که میره جک هدفون رو هم برمیداره. کاش سری نکسوس هم مموری میخورد.

    • rozbeh amoei
      rozbeh amoei | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

      واسه امنیت شما اینکارو میکنه و کمی جیب خودش

مطالب پیشنهادی