ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سوپربوک قادر است ابزارهای اندرویدی شما را با هزینه ناچیز به لپ تاپ تبدیل کند

ایده تبدیل دیوایس های اندرویدی به لپ تاپ چندان جدید نیست، اما هیچگاه به صورت بی نقص به اجرا در نیامده. مثلاً موتورولا Atrix چندان تجربه خوبی از کار با یک نوت بوک به کاربر منتقل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

ایده تبدیل دیوایس های اندرویدی به لپ تاپ چندان جدید نیست، اما هیچگاه به صورت بی نقص به اجرا در نیامده. مثلاً موتورولا Atrix چندان تجربه خوبی از کار با یک نوت بوک به کاربر منتقل نمی کرد. ایسوس پدفون X به عنوان موبایل یا تبلت عملکرد نسبتاً خوبی داشت، اما در قالب لپ تاپ چندان چنگی به دل نمی زد. جدیدترین محصول برای تحقق این ایده، Superbook است که به زودی تحت چارچوب یکی از پروژه های کیک استارتر آغاز به کار خواهد کرد.

superbook_1

شرکت سازنده این دستگاه چندان علاقه ای به پیچیده کردن ماجرا ندارد. در واقع Superbook داکی به حساب می آید که از یک صفحه نمایش 11.6 اینچی با رزولوشن 768×1366، صفحه کلید، تاچ پد چندلمسی و باتری تشکیل شده است. کاربر می تواند دیوایس اندرویدی خود را از طریق کابل micro-USB یا USB-C به این دستگاه متصل نماید.

اما نقش اصلی در ارتباط میان داک و موبایل مبتنی بر پلتفرم موبایلی گوگل را اپلیکیشن Andromium OS بر عهده دارد. این اپ کاربردی بر روی اسمارت فون نصب شده و محیط دسکتاپ را روی سوپر بوک شبیه سازی می کند، ضمن اینکه پشتیبانی از حالت چند پنجره ای را نیز به همراه می آورد.

در واقع برای استفاده از اپلیکیشنی که در بالا از آن سخن گفتیم، شما حتی به داک Superbook نیز نیازی ندارید؛ بلکه می توان از هر داک سخت افزاری سازگار که بتواند به یک مانیتور و کیبورد/ماوس USB متصل شود نیز استفاده کرد. حتی می توان اپلیکیشن Andromium OS را با کروم کست نیز اجرا نمود.

با این حال، یافتن چنین سخت افزاری کمی دشوار است؛ بنابراین اگر نمی خواهید دردسر زیادی را در این زمینه متحمل شوید، می توانید هزینه ناچیز 99 دلاری را در کمپین کیک استارتر این پروژه بپردازید و صاحب این ابزار کاربردی شوید.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن مورد اشاره بر روی تمامی دیوایس هایی با سیستم عامل اندروید 4.4.2 کیت کت یا بالاتر قابل نصب و اجراست، اما سخت افزار پیشنهادی توسعه دهنده این برنامه کاربردی، تراشه اسنپدراگون 800 و حداقل 2 گیگابایت حافظه رَم اعلام شده.

نسخه بتای این اپ کاربردی را می توانید از اینجا دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M. Hosein Najafi
    M. Hosein Najafi | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    عه، این همون Continnum مایکروسافت نیست که اینا کپی کردن ؟ ??

    • molavy
      molavy | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

      Continnum خیلی قبل از اینکه مایکروسافت بهش فکر کنه بوده.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_Edge

مطالب پیشنهادی