ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری تازه مایکروسافت و IBM؛ تهدیدی بزرگ برای اپل

مایکروسافت و IBM همکاری تازه ای را آغاز کرده اند تا بر همین اساس، اپلیکیشن های تجاری برای سرفس پرو و همچنین سرفس بوک تولید شده و در اختیار جمعیت گسترده کاربران تجاری و سازمان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

مایکروسافت و IBM همکاری تازه ای را آغاز کرده اند تا بر همین اساس، اپلیکیشن های تجاری برای سرفس پرو و همچنین سرفس بوک تولید شده و در اختیار جمعیت گسترده کاربران تجاری و سازمان ها قرار گیرد.

IBM و اپل در سال ۲۰۱۴ همکاری مشترک و مشابهی را آغار کرده بودند که به واسطه آن، اپلیکیشن های سازمانی در اختیار کاربران آیفون و آیپد قرار گرفت. به طور کلی ایده مایکروسافت و اپل مشابه هم است و هر دو می خواهند در قرن بیست و یکم، سرویس های مختلفی را در اختیار سازمان ها و ادارات قرار دهند.

مایکروسافت توانایی ویژه ای جهت بهره گیری از این موقعیت دارد چرا که IBM روابط بسیار زیادی با بزرگترین کسب و کارهای جهان داشته و همکاری دو شرکت مذکور، می تواند موجب فروش بالاتر سرفس های مایکروسافت شود.

surface-image-2-100671125-large

«موری میچل» (Murray Mitchell)، مدیر بخش سرویس های IBM می گوید که کاربران تجاری درخواست پشتیبانی از محصولات سری سرفس را داشته اند چرا که بیشتر کسب و کارها یا به طور کلی از محصولات اپل بهره می گیرند یا مایکروسافت. در نتیجه مهم است که IBM، رابطه اش را با هر دو شرکت حفظ کرده و به مشتریان مختلف خود سرویس دهی کند.

مشتریان سازمانی هم به این ترتیب توانایی های بالاتری پیدا می کنند چرا که ممکن است برخی بخواهند آیفون خود را به سرفس بوک شان متصل نمایند و از هر دو دستگاه بهره گیرند. میچل همچنین اشاره می کند که اولین راهکارهای اختصاصی IBM برای کاربران سرفس، مربوط به تولید اپلیکیشن های مالی خواهد بود.

gettyimages-545393866

مایکروسافت در این بین می تواند به خوبی در زمینه مشتریان سازمانی با اپل مقابله کند. این شرکت سرفس پرو و سرفس بوک را دارد که نسخه کامل ویندوز را اجرا می کنند اما اپل، با آیپد به سازمان ها خدمت رسانی می کند که یک سیستم عامل موبایلی به شمار رفته و صرفاً اپلیکیشن هایی که در اپ استور هستند را می توان در آن مورد استفاده قرار داد. این دقیقاً همان موردی است که کسب و کارها با آن به مشکل می خورند.

بر همین اساس، بیراه نیست اگر اپل از همکاری تازه مایکروسافت و IBM نگران شود چرا که اهالی ردموند به همین شکل قادر هستند تا ابزارهای بیشتری را در اختیار سازمان ها قرار داده و در نهایت سرفس را به نخستین انتخاب آنها بدل سازند.

مایکروسافت برای تحقق بخشیدن به این سناریو، برنامه «سرفس به عنوان یک سرویس» را گسترش می دهد. به این صورت که نمایندگان فروش قادر هستند تبلت های سرفس پرو و سرفس بوک را به مشتریان خود فروخته و هزینه آن را در قالب اشتراک ماهانه دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    فکر نکنم چندان تو حوزه همدیگه دخالت کنن! ماکروسافت کارش می ره روی تولید اپ برای دستگاهای بزرگ تر از 12 اینج (می گیر اپ های یونیورسال ولی فعلا تهدیدی حساب نمی شه) و اپل هم زیر 12 اینج تو کار های سازمانی! مشخص حوزه فعالیتشون! مگر اپل این اپ ها رو برای مک ها هم بیاره!

مطالب پیشنهادی