ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت سامسونگ برای عکاسی در نور کم
تکنولوژی

پتنت تازه سامسونگ برای افزایش چشمگیر کیفیت عکس ها در نور کم

شرکت سامسونگ یکی از سردمداران ثبت پتنت در دنیای تکنولوژی به شمار می رود. البته تمام پتنت ها به محصولات تولیدی راه نمی یابند، اما پتنت جدید این شرکت در خصوص شیوه جدیدی از ثبت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

شرکت سامسونگ یکی از سردمداران ثبت پتنت در دنیای تکنولوژی به شمار می رود. البته تمام پتنت ها به محصولات تولیدی راه نمی یابند، اما پتنت جدید این شرکت در خصوص شیوه جدیدی از ثبت رنگ ها در دوربین های دیجیتال، به نظر از شانس بیشتری برای ورود به بازار برخوردار خواهد بود. ضمن این که احتمال فروش مجوز استفاده از آن به شرکت های تخصصی تولید کننده سنسورهای عکاسی چون سونی نیز وجود دارد.

دوربین های دیجیتال فعلی برای تشخیص رنگ های مختلف از فیلترهای متعددی بهره می برند و خروجی تصویر هرکدام از این فیلترها در ترکیب با هم یک عکس رنگی را تشکیل می دهند. مشکل این روش در آن است که با اعمال هر لایه از این فیلترها، بخشی از نور گسل شده به سمت سنسور از دست می رود. نتیجه این که لازمه ثبت یک عکس تمام رنگی فیلتر شدن حدود دو سوم از شدت نور ورودی به لنز، قبل از رسیدن به سنسور است.

به همین دلیل تلاش نرم افزار دوربین برای جبران کمبود نور، به خصوص در محیط های کم نور، سبب حذف برخی جزئیات عکس، بلور شدن تصویر و ظهور نویز در آن می شود. تا به امروز سازندگان تلاش کرده اند با استفاده از پایدارساز مکانیکی تصویر (لرزشگیر اپتیکال)، افزایش گشادگی لنز و پیکسل های بزرگتر تا حد ممکن این نقص را جبران نمایند.

حالا سامسونگ در پتنت تازه خود روشی کاملاً جدید را برای شناسایی رنگ ها بدون از دست رفتن نور ورودی به لنز پیشنهاد کرده است. در این روش، با استفاده از خاصیت شکست نور، طیف های رنگی مختلف قبل از رسیدن به حسگر از یکدیگر تفکیک و سه رنگ اصلی سبز و آبی و قرمز به سمت ساب پیکسل های دریافت کننده خود هدایت خواهند شد. بدین سان سنسور دوربین می تواند رنگ های اصلی را بدون افت شدت نور به خوبی شناسایی نماید.

با همه این ها اما هنوز سوالات بسیاری در مورد شیوه دقیق عملکرد مکانیزم جدید و ماهیت عنصر تفکیک کننده نور پیشنهادی سامسونگ وجود دارد. به احتمال فراوان در زمانی که کره ای ها بخوانند از این تکنولوژی جدید در موبایل ها یا دوربین های عکاسی خود بهره ببرند، جزئیات بیشتری در خصوص این شیوه جدید ثبت تصاویر در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی