ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تولید الکترود تشخیصی هوشمند به شکل تتوی موقت
تکنولوژی

تولید تتوی هوشمند برای شناسایی حرکات صورت با استفاده از تکنولوژی نانو

دانشمندان به تازگی موفق شده اند با استفاده از تکنولوژی نانو، یک الکترود کربنی ویژه را برای ردیابی حرکات ماهیچه ها و فعالیت های عصبی زیر پوست تولید کنند. این الکترود می تواند همانند یک «تتوی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

دانشمندان به تازگی موفق شده اند با استفاده از تکنولوژی نانو، یک الکترود کربنی ویژه را برای ردیابی حرکات ماهیچه ها و فعالیت های عصبی زیر پوست تولید کنند. این الکترود می تواند همانند یک «تتوی موقتی» به روی پوست چسبیده و در درمان برخی بیماری ها مثل از کار افتادگی عضلات یا عصب ها به کار گرفته شود.

الکترود تولید شده می تواند به طور موثری جایگزین ابزارهای تشخیصی فعلی «الکترومیوگرافی» یا «ماهیچه نگاری الکتریکی» شود. الکترودهای تشخیصی فعلی نیاز دارند تا در تماس مستقیم با بافت مورد نظر باشند. به عبارتی باید نوک آنها را در بدن فرد بیمار فرو کنیم.

اما الکترود نانوتک تازه می تواند بدون ایجاد هیچ مزاحمتی به پوست فرد چسبیده و حتی روزها در جای خود باقی بماند و به سنجش عملکردهای ماهیچه ای و عصبی بپردازد. هدف اصلی تولید سنجشگری است که فرد به هیچ وجه متوجه حضور آن روی پوست خود نباشد.

علاوه بر این، از چنین الکترودهای سنجش گری می توان در بررسی عکس العمل های احساسی در صورت افراد مختلف بهره برد. به عبارت دیگر، ابزارهای تشخیص چهره می توانند قدمی به جلوتر برداشته و به تشخیص دقیق احساسات نیز بپردازند. حتی می توان از این فناوری برای تولید دستگاه های دروغ سنج پیشرفته تر یا درمان اختلالات رفتاری در بیماری های روانی نیز بهره برد.

کاربردهای این الکترود به موارد فوق خلاصه نمی شود. رایانه ای را تصور کنید که بتوانید با حالات چهره خود آن را کنترل کنید. یا ابزار هشداری را در نظر بگیرید که می تواند خیلی سریع و دقیق خواب آلودگی رانندگان را در پشت فرمان تشخیص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • DraCo
    DraCo | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    :huawei:

مطالب پیشنهادی