ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا از نمونه ارزان قیمت خودروی شاسی بلند Model X رونمایی کرد

تسلا به تازگی خبر از عرضه مدلی ارزان قیمت از خودروی شاسی بلند Model X داده است که دقیقاً خط مشی نمونه ارزان تر سدان Model S را دنبال می کند که در ماه ژوئن گذشته ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

تسلا به تازگی خبر از عرضه مدلی ارزان قیمت از خودروی شاسی بلند Model X داده است که دقیقاً خط مشی نمونه ارزان تر سدان Model S را دنبال می کند که در ماه ژوئن گذشته عرضه شده بود. قیمت پایه این اتومبیل جدید که Model X 60D نام گرفته، از 74 هزار دلار آغاز می شود اما در صورت تمایل به استفاده از امکانات بیشتر، این رقم تا 100 هزار دلار هم افزایش می یابد.

خودروی Model X 60D می تواند ظرف 6 ثانیه، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و به گفته تسلا، بیشینه سرعت آن با 130 مایل بر ساعت (تقریبا معادل 210 کیلومتر بر ساعت) برابری می کند. از لحاظ مشخصات، 60D تفاوت چندانی با خودروی Model X 75D ندارد اما قیمت کمتر آن به معنای کاهش ظرفیت باتری بوده است.

در واقع 60D از یک باتری 60 کیلووات ساعتی بهره می برد که به پیمودن مسافت کمتری نسبت به 75D با هر بار شارژ منجر شده است. بنابراین در حالی که 75D مسافت 237 مایل (383 کیلومتر) را با یک بار شارژ کامل طی می کند، این مسافت برای 60D به 200 مایل (321 کیلومتر) می رسد.

اوایل امسال تسلا گفته بود که برای کاهش هزینه های خود، دیگر ورژن های مختلفی از باتری ها را برای ماشین های ارزان ترش تولید نمی کند. با توجه به این موضوع، جالب است بدانید که 60D جدید اگرچه از باتری 75 کیلووات ساعتی مدل 75D بهره می برد، اما تنها از 60 کیلووات ساعت آن استفاده می کند؛ سیاستی عجیب که فعلا ایلان ماسک آن را در دستور کار قرار داده است.

این بدان معناست که خریداران 60D می توانند با پرداخت مبلغی اضافه، ظرفیت بیشتر باتری را آزاد نمایند. ناگفته نماند ایده توسعه اتومبیل های قابل ارتقا، مسئله ای بوده که تسلا در چند وقت اخیر مانور زیادی روی آن داده و می توان با پرداخت مبالغی اضافه، قابلیت های نرم افزاری مشهور تسلا، مانند «سیستم ناوبری خودکار» یا «حالت دفاعی سلاح های زیستی» را تقریباً به هر خودرویی افزود؛ هرچند که خرید جداگانه آنها، هزینه بیشتری روی دست مشتریان می گذارد.

باید افزود که تسلا کماکان به فروش Model X 75D ادامه خواهد داد که قیمت پایه آن از 80 هزار دلار آغاز می شود. علاوه بر این، خریداران همچنان می توانند نسبت به خرید Model X 90D و P90D اقدام نمایند که قیمتشان با امکانات پریمیوم تا 149 هزار دلار افزایش می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ghasem Soltani
    Ghasem Soltani | ۲۴ تیر ۱۳۹۵

    74 هزار دلار ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی