ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تمام بازی های هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، از کنترلر DualShock 4 هم پشتیبانی می کنند

کمپانی سونی به تازگی اعلام نموده که تمام بازی های توسعه یافته برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، علاوه بر کنترلرهای مخصوص این تکنولوژی مانند موو، از گیم پدهای سنتی هم پشتیبانی به عمل می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

کمپانی سونی به تازگی اعلام نموده که تمام بازی های توسعه یافته برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، علاوه بر کنترلرهای مخصوص این تکنولوژی مانند موو، از گیم پدهای سنتی هم پشتیبانی به عمل می آورند و کاربران می توانند در صورت تمایل، از کنترلر DualShock 4 برای تجربه این دست از عناوین استفاده نمایند.

وب سایت یوروگیمر اخیراً گزارشی درباره تصاویر روی جلد عناوین هدست پلی استیشن وی آر نوشته و گفته که بنابر عبارات درج شده روی آنها، کاربران مجبور هستند از کنترلر موو برای برخی از این بازی ها استفاده کنند. اما سونی به سرعت بیانیه ای در این رابطه ارسال کرد و گفت: «تمام عناوین پلی استیشن وی آر از کنترلر DualShock 4 پشتیبانی می کنند. با این حال، استفاده از تجهیزاتی چون موو یا کنترلر Aim که اخیراً معرفی شده، تجربه بهتری در اختیار گیمر قرار می دهد.»

jpg

با توجه به این مسئله، حالا می توان درک کرد که چرا سونی کنترلر موو را در باندل پلی استیشن وی آر قرار نداده است؛ تصمیمی که هنگام معرفی این هدست واقعیت مجازی مورد انتظار، بسیاری را گیج کرده بود. در همین راستا، به نظر می رسد که پلی استیشن وی آر برخلاف دیگر هدست های واقعیت مجازی، تمرکز ویژه ای روی پشتیبانی از کنترلرهای سنتی داشته باشد، خصوصاً که عناوینی چون Resident Evil 7 و Detroit: Become Human قرار است علاوه بر کنسول پلی استیشن 4، روی هدست پلی استیشن هم عرضه گردند.

با این همه، نکته مبهم ماجرا این است که نحوه عملکرد کنترلر DualShock 4 با برخی دیگر از پروژه های واقعیت مجازی چگونه خواهد بود. برای مثال بازی Job Simulator کاملاً براساس استفاده از دست برای پرتاب کردن اشیا به جهات مختلف ساخته شده و بعید است که کنترل آن با گیم پد امکان پذیر باشد. ضمناً نباید بسیاری از بازی های هدست های آکیلس ریفت یا HTC Vive که با توجه به کنترلرهای حرکتی توسعه یافته اند و ممکن است راهشان را به پلی استیشن وی آر باز کنند نیز از یاد برد.

jpg1

در نهایت اما، چنین تصمیمی مسلماً به نفع مخاطبان خواهد بود و می تواند سبب صرفه جویی در هزینه افرادی گردد که صرفاً قادر به پرداخت 400 دلار برای خرید هدست هستند و تمایلی به هزینه بیشتر برای خرید تجهیزات جانبی ندارند. حال باید منتظر ماند و دید که سونی چه راهکاری برای عناوین ناسازگار با گیم پدهای سنتی در پیش خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی