ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری متفاوت نمایشگر گلکسی نوت ۷ موسوم به Y-OCTA سبب کاهش ضخامت این محصول شده است [شایعه]

در دنیای تلفن های هوشمند همواره رقابت برای ساخت موبایلی باریک تر نسبت به سایرین وجود داشته است. این رقابت طی سال جاری وارد فاز تازه ای شده و شرکت ها به ترفند های متفاوتی روی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

در دنیای تلفن های هوشمند همواره رقابت برای ساخت موبایلی باریک تر نسبت به سایرین وجود داشته است. این رقابت طی سال جاری وارد فاز تازه ای شده و شرکت ها به ترفند های متفاوتی روی آورده اند تا اسمارت فون هایی نازک تر و البته زیباتر را به دست مشتریان برسانند.

برای مثال برندهای چینی لی-اکو و لنوو-موتورولا اقدام به حذف درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون از برخی از تولیدات تازه شان کرده اند و شنیده می شود اپل هم برای آیفون های بعدی راهکاری مشابه را اتخاذ نموده است. اما امروز و در همین راستا شنیده ها حکایت از آن دارند که یکی دیگر از بزرگان دنیای موبایل، یعنی سامسونگ نیز فناوری تولیدِ نمایشگر جدیدی را توسعه داده تا بتواند از طریق آن دیوایس هایی باریک تر و سبک تر را بسازد.

رسانه های مختلف می گویند، این تکنولوژی تازه به کره ای ها این امکان را خواهد داد تا نوت ۷ را با ضخامت کمتری تولید کرده و روانه بازار نمایند. این در حالیست که برند مذکور در مورد کهکشانی کنونی اش، یا همان گلکسی اس ۷، رویکردی متفاوت داشت و ترجیح داده بود باتری دستگاه را قربانی زیبایی نازک تر کردن آن ننماید.

تکنولوژی که در بالا از آن سخن به میان آمد، Y-OCTA نامگذاری شده؛ گفتنی است تا به حال شرکت کره ای در دستگاه هایی مانند گلکسی اس ۷ اج از فیلم هایی ویژه و حساس در زیر صفحه نمایش خمیده محصول بهره می گرفته، و این اصطلاحاً فیلم ها مسئولیت تشخیص لمس شدن نمایشگر توسط کاربر را بر عهده داشته اند. اما اکنون و در صفحه نمایش هایی که با فناوری Y-OCTA به تولید می رسند سنسوری خاص و مرتبط به تشخیص تاچ در فرآیند تولید به نمایشگر متصل می گردد و دیگر نیازی به راهکار پیشین یا همان فیلم ها نیست.

حذف فیلم ها و دگرگونی روش ساخت سبب گشته تا سرعت و البته هزینه های تولید پنل های نمایشگر کاهش یابند و در این بین گفته های برخی از منابع صنعتی نیز روایت گر آن هستند که گلکسی نوت ۷ اولین اسمارت فونی خواهد بود که از صفحه نمایش هایی مبتنی بر این تکنولوژی بهره خواهد برد؛ فناوری که امکان می دهد موبایل مذکور باریک تر از قبل ساخته شود.

سامسونگ تا پیش از این از دیجی تایزر های (مبدل های آنالوگ به دیجیتال) Wacom در نمایشگرهای سری گلکسی نوت استفاده برده تا بتواند استایلوس معروف S Pen را با این صفحه نمایش ها سازگار نماید. اما اکنون یکی از حدس های مطرح این است که با روشی که در بالا تشریح شد شاید دیگر استفاده از این دیجیتایزرها کنار گذاشته شده باشد، هر چند هنوز قطعیتی در این رابطه وجود ندارد و نمی توان اظهار نظر دقیقی در این زمینه کرد.

طبق گزارش ها سامسونگ دیسپلی تمایل چندانی نشان نداده تا این فناوری و سایر تکنولوژی های که توسط خودش و شرکای تجاری اش مورد استفاده قرار می گیرند را تشریح نماید؛ که البته این مسئله چندان هم نباید عجیب به نظر برسد و اکثر کمپانی ها در رابطه با تکنولوژی های تازه ای که در یک صنعت پیاده سازی می کنند رویه ای مشابه را در پیش می گیرند.

شایان ذکر است که گلکسی نوت ۷ در روز ۱۲ مرداد به صورت رسمی رونمایی خواهد شد و لذا به زودی متوجه خواهیم گشت که شایعاتی که در این مطلب از آنها صحبت به میان آمده صحت داشته اند یا خیر و آیا کره ای ها توانسته اند به فناوری تولید متفاوتی دست پیدا کنند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Morteza
    Morteza | ۲۴ تیر ۱۳۹۵

    امیدوارم اگر استفاده میکنه هم جای نازک کردن باز باتری رو ارتقا بده

مطالب پیشنهادی