ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استفاده از گوگل گلس در تولید هواپیما
تکنولوژی

استفاده بوئینگ از گوگل گلس برای ارتقای عملکرد کارگرانش

آمارهای موسسه تحقیقاتی AR Solutions نشان می دهد که حجم کسب و کار واقعیت افزوده در بخش تجاری طی ۱۵ سال آینده به بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار بالغ خواهد شد. با وجود افق هایی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

آمارهای موسسه تحقیقاتی AR Solutions نشان می دهد که حجم کسب و کار واقعیت افزوده در بخش تجاری طی ۱۵ سال آینده به بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار بالغ خواهد شد. با وجود افق هایی که ابزارهای جذابی چون هولولنز و مجیک لیپ در پیش روی ما به نمایش می گذارند، تصور چنین پیشرفتی اصلاً دشوار نیست. حتی گجتی مثل گوگل گلس نیز که مرده تصور می شد، حالا با ورود به عرصه کاربردهای تجاری، دوباره جان تازه ای گرفته است.

در حال حاضر مشتریان تجاری متعددی از نسخه enterprise گلس با آن سخت افزار ارتقا یافته اش بهره می برند. به خصوص که پشتیبانی قدرتمند گوگل در بخش توسعه نرم افزارهای لازم سبب شده که شرکت ها برای ایجاد راهکارهای اختصاصی خود بر مبنای گلس تمایل بیشتری نشان دهند. از جمله این شرکت ها بوئینگ است که از این گجت واقعیت افزوده برای افزایش دقت و کارایی کارگران خط مونتاژ هواپیماهایش بهره می برد.

اولین بار در سال ۲۰۱۳ بود که یکی از مقامات این شرکت هواپیما سازی نسبت به گوگل گلس و کاربردهای آن کنجکاو شد و تصمیم گرفت از قابلیت های این گجت تازه در بوئینگ استفاده شود. این مسئله همزمان شد با بروز یکی از بزرگترین چالش ها در کارگاه های مونتاژ، یعنی پیچیدگی سیم کشی ها.

هواپیماها به دلیل طراحی پیچیده شان همواره از شبکه ای عظیم و در هم تنیده از سیم ها برخوردارند. پیش از ورود گوگل گلس، تکنیسین های خط تولید ناچار بودند یک لپ تاپ همراه خود داشته باشند تا به طور مداوم به نقشه های پیچیده مراجعه نموده و مسیرهای عبور و اتصالات را پیدا کنند. اما با ورود گوگل گلس و اپلیکیشنی اختصاصی تحت عنوان Skylight، همه چیز متحول شد.

در این شرایط تنها کافیست کارگران گوگل گلس را روی چشم خود قرار دهند، نقشه ها را بارگذاری کنند و بدون این که چشم از روی سیم ها بردارند، تمام مسیرها و اتصالات را در حالت نمایش واقعیت افزوده شناسایی و نصب نمایند. اگر در مسیر کار اشکالی به وجود بیاید یا نیاز به مراجعه به نقشه ای دیگر باشد، کاربر به راحتی می تواند با دستورات صوتی آن را فراخوانی کند.

این طرح هنوز در مرحله پایلوت قرار دارد و در تمام خط مونتاژ مورد استفاده قرار نمی گیرد. اما تصور می شود در صورت توسعه آن در تمام بخش ها، کارایی افراد و دقت در تولید به شکل چشمگیری افزایش یابد.

Boeing_Google_Glass_1 Boeing_Google_Glass_3 Boeing_Google_Glass_4

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی