ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با NanoPi NEO آشنا شوید؛ کامپیوتری تک برد و ۷.۹۹ دلاری که برای رقابت با رزبری پای متولد شده

رزبری پای Zero، یک کامپیوتر تک برد است که برای تهیه آن صرفاً باید مبلغی برابر با ۵ دلار هزینه کرد اما مشکل اینجاست که در حال حاضر امکان خرید این کامپیوتر وجود ندارد. اکنون چینی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

رزبری پای Zero، یک کامپیوتر تک برد است که برای تهیه آن صرفاً باید مبلغی برابر با ۵ دلار هزینه کرد اما مشکل اینجاست که در حال حاضر امکان خرید این کامپیوتر وجود ندارد. اکنون چینی ها یک نمونه مشابه از آن را ساخته اند و برخلاف همیشه که محصول کپی از اصل ارزان تر است، قیمتی بالاتر از ۵ دلار برایش انتخاب نموده اند.

NanoPi-NEO_03-900x630

NanoPi NEO یک کامپیوتر تک برد چینی است که 7.99 دلار قیمت دارد و از سوی شرکتی موسوم به FriendlyARM ساخته شده. همانگونه که ذکر شد، در حال حاضر موجودی Raspberry Pi Zero به اتمام رسیده و دست یافتن به این کامپیوتر کوچک کار ساده ای نیست. چینی ها نیز از همین فرصت بهره گرفته و کامپیوتر ۸ دلاری شان را معرفی کرده و آن را به فروش می رسانند.

NanoPi-NEO_01-900x630

NanoPi NEO اندازه ای برابر با ۴۰ میلیمتر مکعب دارد و از یک پردازنده چهار هسته ای Allwinner H3 با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز بهره می گیرد. این پردازنده بر بستر هسته Cortex-A7 توسعه یافته که بسیار کم مصرف است. از سوی دیگر، کامپیوتر تک برد یاد شده ۲۵۶ مگابایت حافظه رم دارد و از پورت Ethernet، Micro SD و MicroUSB هم برخوردار است.

NanoPi-NEO_en_01

در شرایطی که امکان خرید Raspberry Pi Zero برای کاربران فراهم نیست، NanoPi NEO با قیمتی نه چندان بالاتر انتخاب مطلوبی به نظر می رسد، هرچند که در صورت خرید، به طور کلی نباید انتظار پشتیبانی خاصی از شرکت FriendlyARM داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nader hessami
    nader hessami | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    قیمتی که خیلی خوبه ! از دیروز تو فکرشم ولی مطمئن نیستم ساپورتش Raspberry باشه

  • | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    خیلی خوبه، تو فکرش بودم خودم طراحی کنم یکی از اینا اما چون امکان خرید مستقیم نداشتم خیلی گرون برام تموم میشد، اولین فرصت میخرمش

  • Hamed_P_Azad
    Hamed_P_Azad | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    این شرکت FriendlyARM شرکت ناشناخته ای نیست. حداقل تو ایران خیلی وقته بردهاش پیدا میشه. پشتیبانی خاصی هم نیازی نداره، همین که 4 تا برنامه پایه ای رو برای بردش بده کافیه.

مطالب پیشنهادی