ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو علاقه مند به ساخت کنترلر برای اسمارت فون ها است

نینتندو، ناشر پوکمون گو، ابتدا علاقه ای به حضور در عرصه ساخت بازی های اسمارت فون ها نداشت. حدود پنج سال پیش ژاپنی ها در مصاحبه ای از این که بازار موبایل جایگاهی برای نینتندو ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

نینتندو، ناشر پوکمون گو، ابتدا علاقه ای به حضور در عرصه ساخت بازی های اسمارت فون ها نداشت. حدود پنج سال پیش ژاپنی ها در مصاحبه ای از این که بازار موبایل جایگاهی برای نینتندو ندارد، پرده برداشتند و گفتند بازی های رایگان با پرداخت درون برنامه ای نمی تواند انتظارات آن ها از سوددهی را برآورده کند. اما گذر زمان و محبوبیت بیشتر این صنعت سرانجام کار خود را کرد.

اکنون به نظر می رسد ژاپنی ها می خواهند موفقیت های خود در عرصه تلفن های هوشمند را گسترش بدهند. بر اساس گفته Shinya Takahashi، مدیر توسعه نینتندو، این کمپانی علاقه مند به ساخت کنترلری محیطی یا Controller Peripherals برای موبایل است: «کنترلر های فیزیکی گوناگون برای اسمارت فون ها در دسترس هستند. امکان دارد ما هم زمانی یکی از آن ها را بسازیم.»

Controller Peripherals همان طور که از معنایش می توانید حدس بزنید، کنترلری است که به خود دستگاه متصل شده و حالتی یک پارچه با آن پیدا می کند. برای درک بهتر این موضوع می توان کنترلر Mad Catz که تصویرش پایین تر است را مثال زد. شاید جالب باشد بدانید این وسیله با وجود ظاهر جالب خود نتوانسته موفقیت های زیادی به دست بیاورد.

smartphone_controller_peripheral

اگر بخواهید کلی تر به قضیه نگاه کنید، هیچ کدام از Controller Peripherals ها تاکنون با استقبال زیاد عموم مواجه نشده اند. شاید نینتندو بتواند با ساخت یکی از این کنترلرها خلاف جریان آب حرکت کرده و بار دیگر موفقیت های خود را به رخ دیگر کمپانی ها بکشاند.

نینتندو اولین حضور جدی خود در صنعت موبایل را با اپلیکیشن میاموتو که چند ماه پیش انتشار یافت رقم زد. این بازی توانست در مدت کوتاهی موفقیت های زیادی به دست آورد. اکنون آن ها با پوکمون گو به یکی از تیترهای اصلی اخبار روزانه تبدیل شده و استقبال از این بازی باورنکردنی هست.

چند روز پیش هم گزارشاتی به دست رسید که نشان می داد بازی اتفاقات عجیبی را برای بعضی بازیکن ها به وجود آورده است. تحلیل گران پیشبینی کرده اند این عنوان بتواند تا سال ابتدایی انتشار خود و تنها در آمریکا، حدود پنج میلیارد دلار درآمدزایی کند. همچنین اگر ترغیب به انجام بازی شده اید، راهنمای این عنوان را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی