ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای النترا اسپرت 2017 معرفی شد؛ تزریق هیجان به سدان اقتصادی کره ای

دیگر زمان آن رسیده که کم کم در نگاه خود به خودروهای کره ای تجدید نظر کرده و آنها را جزو محصولات با کیفیت بازارهای جهانی طبقه بندی کنیم. در طول ده سال گذشته کیا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

دیگر زمان آن رسیده که کم کم در نگاه خود به خودروهای کره ای تجدید نظر کرده و آنها را جزو محصولات با کیفیت بازارهای جهانی طبقه بندی کنیم. در طول ده سال گذشته کیا و هیوندای با استراتژی هدفمند خود به طرز شگفت انگیزی پیشرفت کرده و اکنون در زمینه عرضه خودروهای اسپرت هم مسیر بزرگان را دنبال می کنند.

hyundai-elantra-sport-17

چندی پیش هیوندای بزرگ ترین خودروساز کره ای نسخه اسپرت النترا را معرفی کرد. همانطور که از نام این نسخه هم مشخص است، در مقایسه با النترای معمولی توانایی ها و قابلیت های حرکتی آن وضعیت بهتری دارد.

موتوری که هیوندای برای النترای اسپورت در نظر گرفته یک نمونه 1.6 لیتری  GDI توربو شارژ است که توان تولید بیش از 200 اسب بخار قدرت و 258 نیوتن متر گشتاور را دارد.

در آن سوی میدان رقیبی مثل فولکس واگن جتا GLI قرار دارد که به موتوری 2 لیتری با خروجی مشابه مجهز شده است؛ با این تفاوت که گشتاور موتور جتا 23 نیوتن متر بیشتر از موتور النترا اسپورت است.

hyundai-elantra-sport-1

النترا اسپرت با دو نوع گیربکس قابل انتخاب است؛ یکی نمونه شش سرعته دستی و دیگری گیربکس هفت سرعته دو کلاچه با پدال های تعویض دنده که مسلما استفاده از آنها لذت بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

برای بهبود هندلینگ و قابلیت های دینامیکی، النترا اسپرت برخلاف سایر نسخه ها در قسمت عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک مستقل بهره مند شده است.

شایان ذکر است که توسعه سیستم تعلیقی جداگانه برای یک خودرو هزینه بالایی دارد و هیوندای با انجام این کار عزم جدی خود را برای تولید اتومبیلی اسپرت با هندلینگ مناسب، نشان داده است.

hyundai-elantra-sport-2

در بخش ظاهری النترا اسپرت تفاوت هایی را با سایر برادران خود دارد تا هنگام توقف در پشت چراغ قرمز توجه سایر رانندگان را بیشتر به سمت خود جلب کند، البته این تفاوت ها جزیی بوده و خبری از باله و شاخصه هایی بارز مثل آن نیست.

در داخل کابین قضیه فرق کرده و فرمان خاص با لبه صاف در قسمت پایین که مشابه فرمان آئودی R8 است، کاملا خودنمایی می کند. استفاده از صندلی های اسپرت با دوخت قرمز نیز هیجان خاصی به داخل خودرو بخشیده است.

تاکنون در مورد قیمت النترا اسپرت صحبتی نشده، اما رقیب مستقیم آن یعنی فولکس واگن جتا GLI با رقمی در حدود 29 هزار دلار به فروش می رسد.

hyundai-elantra-sport-7

هیوندای با عرضه النترای 2017 و نسخه اسپرت آن گام دیگری به سمت جلو برداشته است.

این کمپانی کره ای آنقدر اعتماد به نفس پیدا کرده که از کلماتی مثل "هیجان"، "قدرت" و "عملکرد بالا"  برای معرفی محصول جدید خود استفاده می کند؛ اتفاقی که اگر دو دهه پیش رخ می داد قطعا مورد تمسخر قرار می گرفت، اما حالا به لطف برنامه ریزی صحیح داستان برعکس شده و نه تنها باید به هیوندای احترام گذاشت، بلکه باید آن را الگو قرار داد.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های نسل جدید هیوندای النترا که ممکن است در بازار ایران نیز عرضه شود، می توانید مقاله مقایسه این خودرو با مزدا 3 جدید را مطالعه فرمایید.

2016-Mazda-3-Touring-Sedan-v-2016-Hyundai-Elantra-Elite-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    با تشکر از شما. متاسفانه در نسخه جدید برنامه وقتی رو بعضی از لینک ها کلیک میکنم، در صفحه جدید میگه که "اطلاعاتی موجود نیست". مثلا لینک مقایسه با مزدا 3 جدید همین مشکل رو داره و چیزی نمایش داده نمیشه. لطفا این مشکل رو حل کنید

مطالب پیشنهادی