ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ به این زودی ها یک میلیاردی نمی شود

مایکروسافت امروز خبر می دهد که تا تاریخ ژوئن ۲۰۱۸، قادر نیست ویندوز ۱۰ را در یک میلیارد دستگاه جای دهد. شرکت مورد اشاره در ابتدای سال ۲۰۱۵ و هنگام معرفی رسمی ویندوز ۱۰، اعلام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

مایکروسافت امروز خبر می دهد که تا تاریخ ژوئن ۲۰۱۸، قادر نیست ویندوز ۱۰ را در یک میلیارد دستگاه جای دهد. شرکت مورد اشاره در ابتدای سال ۲۰۱۵ و هنگام معرفی رسمی ویندوز ۱۰، اعلام کرده بود که در بازه زمانی دو الی سه سال پس از عرضه نسخه نهایی، این نسخه از سیستم عامل در یک میلیارد دستگاه مختلف از جمله کامپیوتر شخصی، اکس باکس، موبایل و تبلت یا حتی ابزارهای تشکیل دهنده اینترنت اشیا جای خواهد گرفت.

اما چرا مایکروسافت نتوانسته به هدفی که تعیین کرده دست یابد؟ این شرکت خبر می دهد که عرضه کمتر از حد انتظار تلفن های هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰، عامل اصلی این اتفاق بوده است: «از پیشرفت خود تا کنون رضایت کامل داریم. اما به علت تمرکز بر تجارت سخت افزار موبایل، زمان رسیدن به یک میلیارد کاربر ماهانه بعد از ژوئن ۲۰۱۸ خواهد بود.»

لازم به اشاره است که مایکروسافت تاریخ جدید برای رسیدن به این هدف ارائه نکرد. با وجود همه این مسائل، ویندوز ۱۰ در مقایسه با نسخه های قدیمی تر همین سیستم عامل، با پذیرش عمومی گسترده تری از سوی کاربران مواجه شده است. مایکروسافت نیز در ماه گذشته خبر داد که در حال حاضر بیش از ۳۵۰ میلیون دستگاه از ویندوز ۱۰ بهره می گیرند.

در این میان تحلیلگران انتظار دارند که اهالی ردموند بتوانند با دو سال تاخیر و در بهترین حالت، در ابتدای سال ۲۰۲۰ به هدف یک میلیاردی خود دست یابند. مایکروسافت تا تاریخ ۲۹ جولای ویندوز ۱۰ را به شکل رایگان در اختیار کاربرانی که از نسخه رسمی ویندوز ۷ و ۸ استفاده می کنند قرار خواهد داد و پس از آن، افراد برای تهیه این پلتفرم نیازمند پرداخت مبلغی معادل ۱۱۹ دلار خواهند بود که مشخصاً همین تصمیم، نرخ بروز رسانی را به شدت کاهش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی