ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیگیری پرونده کلاهبردار جاعل سایت یارانه ها از سوی پلیس فتا؛ سرقت ۳۰۰ میلیون تومان از حساب ۳۴ نفر

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا از دستگیری متهم اصلی پرونده ی موسوم به کلاهبرداری قطع یارانه با بالای ۳۰۰ میلیون تومان سرقت از حساب ۳۴ نفر مالباخته در تهران خبر داده و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا از دستگیری متهم اصلی پرونده ی موسوم به کلاهبرداری قطع یارانه با بالای ۳۰۰ میلیون تومان سرقت از حساب ۳۴ نفر مالباخته در تهران خبر داده و گفته  است: «تحقیقات تکمیلی در خصوص شناسایی سایر مالباختگان احتمالی و میزان کلاهبرداری ادامه دارد».

سرهنگ حسین رمضانی در تشریح این خبر اذعان داشته است: «چندی قبل برخی از شهروندان تهرانی با مراجعه به پلیس فتا از کلاهبرداری در پوشش انصراف از یارانه شکایت کرده و مدعی شدند که پیامک هایی دریافت کرده اند مبنی بر اینکه اگر اطلاعات آنها به روز رسانی نشود، یارانه ی آنها قطع می شود و از این طریق از آنها اطلاعات حساب، شماره ی کارت، رمز دوم، نام پدر و CVV2 درخواست شده است».

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا اعلام داشته است با انجام تحقیقات ویژه مشخص شد متهم با راه اندازی سایت هایی جعلی در زمینه ی یارانه ها، با ارسال پیامک انبوه به مردم، آنها را به این سایت راهنمایی و پس از وارد کردن اطلاعات، از حساب آنها برداشت می کرده است».

سرهنگ رمضانی ادامه داده است: «با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا در مرکز مبارزه با جرایم سازماtdadk'ن یافته و ملی، متهم که با استفاده از ساخت سایت های جعلی به آدرس های yaraneh.net، refahee10.net و refahee.com اقدام به سرقت اطلاعات بانکی طعمه های خود می کرد، شناسایی و دستگیر شد».

بنا بر اظهارات مقامات پلیس فتا، تاکنون فقط در تهران ۳۴ مالباخته شناسایی شده اند. رمضانی تأکید کرده است: «از این افراد بیش از ۳۰۰ میلیون تومان پول سرقت شده است و پرونده در سایر استان ها در حال پیگیری است و هنوز تعداد شکات و مبلغ کلاهبرداری در دست بررسی است».

نحوه ی کار این مجرمان به این صورت است که از طریق فیشینگ، یک وب سایت جعلی شبیه آدرس اصلی می سازند و شهروندان را به طرق مختلف به این سایت ها می کشانند و از این طریق و با استفاده از بی اطلاعی مردم، اطلاعات محرمانه ی بانکی آنها را به سرقت می برند.

گفتنی است سرهنگ رمضانی اعلام کرده است در کشور ما وبسایتی وجود ندارد که از دامنه ی سایر کشور ها برای خدمات عمومی استفاده کند. وی از شهروندان خواسته است تا موارد مشکوک را به سایت پلیس فتا، از طریق ارتباط با ما و یا از طریق تماس با شماره ی ۸۱۸۱۸ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir
    Amir | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    باو پلیس فتا مسخرست کلش منو هک کردن زنگ زدم میگه برو داد سرا شکایت کن رفتم دادسرا یارو خندش گرفت

  • | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    حساب من رو میدید دستی خودش یه چیزی میزاشت روش

مطالب پیشنهادی