ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اسناد جدیدی از پلی استیشن نئو به دست آمد؛ آمازون قیمت کنسول را لو داد

انتظارات برای رونمایی از ورژن قوی تر پلی استیشن 4 همچنان ادامه داشته و کاسه صبر بازیکن ها کم کم به سرازیری نزدیک می شود. همین دیروز هم خبری منتشر شد که توانست دوباره نمکی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

انتظارات برای رونمایی از ورژن قوی تر پلی استیشن 4 همچنان ادامه داشته و کاسه صبر بازیکن ها کم کم به سرازیری نزدیک می شود. همین دیروز هم خبری منتشر شد که توانست دوباره نمکی روی زخم باشد؛ سونی در نمایشگاه گیمزکام امسال کنفرانسی برگزار نمی کند. اکنون اطلاعات جدیدی از این کنسول به دست رسیده که با وجود تکراری بودن بعضی از آن ها، نکات جالبی را در بر دارند.

این اطلاعات برگرفته از اسنادی هستند که سونی چند ماه گذشته برای توسعه دهندگان فرستاده بود. اولین شایعات ورژن قوی تر پلی استیشن 4 هم با درز کردن قسمت هایی از همین مدارک به دست رسید. ولی هم اکنون تمام بخش های این سند 42 صفحه ای منتشر شده اند. اولین نکته ای که در این سند وجود داشته و سونی هم بارها تاکید کرده، حضور پلی استیشن 4 و پلی استیشن نئو در کنار یکدیگر است.

به بیان دیگر، ورژن قوی تر کنسول نسل هشتمی این کمپانی قرار نیست تا پلتفرم اصلی را کنار زده و سونی همچنان از جامعه چهل میلیونی پلی استیشن 4 که طبیعتا تا زمان عرضه پلی استیشن نئو هم افزایش پیدا می کند، پشتیبانی خواهد کرد. همچنین گفته شده این کنسول دارندگان تلویزیون ها 4K را مخاطب قرار داده است.

با این وجود بازیکن هایی که از تلوزیون های HD استفاده می کنند، همچنان می توانند از پیشرفت های گرافیکی و فریم ریت بهتر لذت ببرند. این که پلی استیشن نئو بیشتر برای دارندگان تلویزیون های 4K مناسب است، چندان جدید نیست. مایکروسافت هم برای اسکورپیو حرف های مشابهی را زده بود. همچنین این قضیه فریم ریت بالاتر احتمالا تنها به بخش تک نفره بازی ها محدود شود.

PS4

چون اگر چنین اختلافی روی بخش چند وجود داشته باشد، کسانی که هر دو مدل کنسول را دارند نمی توانند از رقابت با یکدیگر بیشترین لذت را ببرند. اطلاعات جدید دیگری در این اسناد موجود نیست ولی چند نکته جالب دیگر هم می توان لا به لای آن ها پیدا کرد. یکی این که پلی استیشن نئو از بازی های قدیمی پشتیبانی می کند. ولی این که عناوین یاد شده در این کنسول پیشرفت های گرافیکی ببینند به عهده خود کمپانی ها هست.

این قضیه تا اکتبر سال جاری ادامه داشته و بازی هایی که از این زمان به بعد عرضه می شوند باید برای هر دو سیستم بهینه سازی شده باشند. نکته جالب اینجاست در همین سند هم همچنان خبری از تاریخ عرضه پلی استیشن نئو نیست. تفاوت قدرت سخت افزاری این کنسول نسبت به پلی استیشن 4 از دیگر اطلاعاتی هستند که با وجود قدیمی بودنش، همچنان جالب به نظر می رسد:

  • GPU پلی استیشن نئو 2.3 برابر پلی استیشن 4 است
  • CPU پلی استیشن نئو 1.3 برابر پلی استیشن 4 است
  • پهنای باند حافظه پلی استیشن نئو 1.24 برابر پلی استیشن 4 است

البته یک نکته خیلی مهم را باید در نظر بگیرید. اگر به خاطر داشته باشید اوایل تیر شایعات عجیبی به گوش رسید که نشان می داد سونی فعلا دو ورژن گوناگون با سخت افزارهای متفاوت از این کنسول را مورد آزمایش قرار داده و هنوز تصمیم نگرفته کدام یک را به بازار عرضه کند. یکی از این مدل ها دارای 4.2 ترافلاپس و پردازنده هشت هسته ای Jaguar خواهد بود که قیمتش هم 399 دلار است.

PS

مدل دیگر که هنوز مشخص نیست از چه پردازنده ای استفاده می کند، 5.5 ترافلاپس داشته و 499 دلار قیمت گذاری شده. شاید نسخه کامل سند بالا به تازگی انتشار باشد ولی همچنان قدیمی است. بنابراین این تفاوت قدرت سخت افزاری با پلی استیشن 4 خیلی قابل اعتماد نیست.

از سوی دیگر آمازون در وب سایت خود از قیمت و تاریخ عرضه ورژن قوی تر کنسول نسل هشتمی سونی پرده برداشت. براساس گفته وب سایت شعبه اسپانیایی فروشگاه، پلی استیشن نئو 400 یورو قیمت گذاری شده و سیزدهم اکتبر سال جاری [22 مهر] در دسترس قرار می گیرد. البته در صفحه ای که برای این پلتفرم به وجود آمده، تنها نام «پلی استیشن 4 - کنسول» به چشم می خورد.

بنابراین امکان دارد مربوط به باندل یا چیزی مشابه باشد. با این وجود پلی استیشن نئو محتمل ترین گزینه است. همان طور هم که می دانید سیزدهم اکتبر پلی استیشن VR عرضه می شود. بد نیست بدانید به واسطه بعضی قضایا مانند مالیات، تفاوت میان ارزها در بعضی قیمت گذاری ها ملاحضه نمی گردد. به عنوان نمونه اگر این خبر آمازون حقیقت داشته و پلی استیشن نئو 400 یورو باشد، در آمریکای شمالی هم با 400 دلار به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • armindarkness
    armindarkness | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    چرا تا من اومدم ps4 بخرم این اومد. نکنه یه وقت حواس سونی بیشتر بره به psneo و خدمات ps4 رو کم کنه. اگه تاکید سونی هنوز رو ps4 هست تا چند سال همینجور میمونه ؟؟
    تروخدا یه جواب بدید ک من با خیال راحت ps4 بخرم?

  • Nima
    Nima | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    دیگ برای پلی استیشن ۴ بازی نمیاد ایا؟

    • amir pazaj
      amir pazaj | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

      چرا دوست عزیز همونطور که تو این مقاله هم اشاره شد سونی هنو هم تاکیدش روی ps4 است اما قراره یک نسخه ی بهبود یافته برای بازی ها و تلویزیون هایی با رزولوشن بالاتر "در کنار " نسخه ی قبل عرضه بشه

مطالب پیشنهادی