ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال واردات رنو مگان جدید به ایران و بازنشستگی رنو فلوئنس

با تصمیم رنو، نسل سوم از خودروی محبوب و پرطرفدار مگان بدون نسخه سدان تولید شد. برای پر کردن این خلا، کمپانی فرانسوی در سال 2009 فلوئنس را به صورت یکی از محصولات مونتاژی رو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

با تصمیم رنو، نسل سوم از خودروی محبوب و پرطرفدار مگان بدون نسخه سدان تولید شد. برای پر کردن این خلا، کمپانی فرانسوی در سال 2009 فلوئنس را به صورت یکی از محصولات مونتاژی رو سامسونگ در کره معرفی کرد که البته این خودرو با موفقیت چندانی در بازار کشورهای در حال توسعه روبرو نشد.

با ظهور نسل چهارم مگان، رنو در برنامه های خود تجدید نظر کرده و دوباره به گذشته برگشته است؛ اخیرا این کمپانی با معرفی نسخه سدان نسل چهارم مگان، حکم بازنشستگی فلوئنس را صادر کرد.

mgane-grand-coupe_1

نسل چهارم از مگان با پیروی از زبان طراحی جدید رنو پای به میدان گذاشته است. شکل چراغ ها و جلو پنجره این نسل نسبت به نسل قبلی کاملا دگرگون شده و ظاهر زیباتری به خود گرفته است.

چراغ های موازی دو تکه (تقریبا شبیه حرف C ) را می توان شاخصه اصلی در زبان طراحی جدید رنو دانست که ظاهرا قرار است بر روی تمام محصولات متوسط و بزرگ رنو استفاده شود.

البته تقریبا تمام بخش های بدنه از برادر بزرگتر یعنی  تالیسمان الگوبرداری شده که این امر به شباهت بسیار زیاد مگان و تالیسمان در ظاهر منجر شده است.

mgane-grand-coupe_4

در بخش فنی بسته به بازار، مگان از پیشرانه ها و جعبه دنده های متفاوتی بهره مند خواهد شد.

این نسل با دو موتور بنزینی SCe 115 و TCe 130 ارایه می شود؛ گزینه اول با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا گیربکس CVT قابل سفارش خواهد بود.

گزینه دوم هم با یک گیربکس 7 سرعت دو کلاچه و یا 6 سرعته دستی به فروش خواهد رسید، علاوه بر این موتورهای بنزینی، مگان با سه موتور دیزلی نیز در برخی از کشورها ارایه می شود.

موتور dCi 90 فقط با گیربکس 6 سرعته دستی، موتور dCi 110 با گیربکس 6 سرعته دستی و گیربکس دو کلاچه اتوماتیک و dCi 130 فقط با گیربکس 6 سرعته دستی قابل انتخاب خواهد بود.

mgane-grand-coupe_12

رنو مگان سدان در شهر بورسای ترکیه تولید شده و در 20 کشور جهان عرضه می شود.

نکته تعجب برانگیز اینکه در برخی از کشورها این مدل با نام مگان Grand Coupe معرفی خواهد شد. 

ظاهری مدرن، دینامیک خوب رانندگی، آپشن های بالاتر از کلاس و کابین زیبا و البته بسیار جادار می تواند از نقاط قوت مگان در مقایسه با رقبا باشد.

با توجه به شرایط بازار خودرو کشورمان، احتمال عرضه مگان جدید در بازار چندان دور از ذهن نیست اما با توجه به قیمت گذاری احتمالا 170 میلیونی تالیزمان و قیمت حدود 130 میلیونی نسل فعلی فلوئنس، می توان پیش بینی کرد که مگان جدید نیز در صورت عرضه به صورت وارداتی در حدود 130 الی 150 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

mgane-grand-coupe_6

این رقم در صورت ارائه مگان به عنوان یک خودرو مونتاژی توسط پارس خودرو، ممکن است تا حدود یکصد میلیون تومان کاهش یابد اما متاسفانه پارس خودرو در چند سال اخیر در زمینه قیمت گذاری چندان خوب عمل نکرده است و بعضا محصولات خود را با ارقامی بیش از نظر کارشناسان قیمت گذاری کرده است.

به هرحال باید منتظر ماند و دید که تصمیم رسمی رنو برای سرنوشت فلوئنس که این روزها در بازار کشورمان نیز عرضه می شود، چه خواهد بود و آیا پای مگان جدید به جاده های ناهموار ایران می رسد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • kasra_sh
    kasra_sh | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    مگه این تالیسمن نیست؟؟؟؟

  • REZ≈REZ."M:R"
    REZ≈REZ."M:R" | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    لطفا در مورد نتورک مارکتینگ مطلب بگذارید.
    سپاس.

  • mostafa javidi
    mostafa javidi | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    متاسفانه این ماشین احتمال زیاد با موتور 130 اسبی میاد که خیلی ضعیفه

  • nima naseri
    nima naseri | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    ما مگان 2000 اتوماتیک بدون آپشن داشتیم. واقعا عالی بود. این اگر بیاد خیلی بهتره. موتور این ماشین 1600 هست پس احتمال داره بشه فولش حدود 110 باشه

    • HazelNut
      HazelNut | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

      110 دیگه با خوشبینی و دلت خوشه هم جور در نمیاد ! ?

  • alireza rasoli
    alireza rasoli | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    همش شده ماشین????

مطالب پیشنهادی