ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پروژه ساخت هدست واقعیت مجازی پیشرفته و مستقل خود را لغو کرده است

وب سایت ری/کد بر اساس اخباری که از منابع موثق خود دریافت کرده، گزارش می دهد که گوگل پروژه توسعه یک هدست واقعیت مجازی پیشرفته را کنار گذاشته. مدتی پیش خبر رسیده بود که این شرکت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

وب سایت ری/کد بر اساس اخباری که از منابع موثق خود دریافت کرده، گزارش می دهد که گوگل پروژه توسعه یک هدست واقعیت مجازی پیشرفته را کنار گذاشته. مدتی پیش خبر رسیده بود که این شرکت می خواهد هدستی مستقل و بی نیاز از موبایل توسعه دهد تا در این راستا، عرصه رقابت را بر شرکت هایی همچون آکیلس (فیسبوک) و HTC تنگ کند.

گویا گوگل تصمیم دارد بیشتر منابع خود را به توسعه هدست متکی بر موبایل اختصاص داده و این پروژه را به شکلی پیش ببرد که قیمت تمام شده آن کمتر بوده و به همین صورت افراد بیشتری در سراسر جهان قادر به استفاده از آن باشند. در این بین گوگل تصمیم دارد ابزارهای بیشتری را نیز در اختیار شرکت های مختلف گذاشته تا توسط آنها، به سراغ ساختن اپلیکیشن، بازی یا سرویس های مشابه بروند.

ری/کد همچنین اذعان دارد که در خصوص همین خبر، از گوگل درخواست توضیح داشته که سخنگوی شرکت یاد شده از ارائه توضیح امتناع ورزیده است. گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود از پلتفرم Daydream پرده برداشت که بر بستر نسل آخر سیستم عامل اندروید توسعه یافته است و سخت افزار آن نیز چیزی پیشرفته تر از «کاردبورد» است.

در حالی که Daydream در کنفرانس توسعه دهندگان رونمایی می شد، گوگل در آزمایشگاه X خود که حالا شرکتی مستقل تحت نظر آلفابت است، مشغول توسعه یک هدست واقعیت مجازی پیشرفته بود و دست کم ۵۰ کارمند و مهندس این شرکت نیز در زمینه تولید آن مشارکت داشتند. نکته بسیار عجیب اینکه گوگل در پی توسعه سیستم عاملی مستقل و جدا از اندروید برای این هدست واقعیت مجازی پیشرفته بوده است.

حال به نظر می رسد که برای تمرکز بیشتر بر اندروید، پروژه هدست و همچنین سیستم عامل آن کنار گذاشته شده. اکنون می توان گفت که گوگل با هدست های مجازی و پلتفرم Daydream، در مسیر رقابت مستقیم با آکیلس و HTC پا نخواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی