ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکنون چندین مورد نرم افزار کمکی Pokemon GO آلوده به بدافزار روی گوگل پلی مشاهده شده است

عرضه بازی Pokemon GO توسط نینتندو برای تلفن های هوشمند تاکنون با جار و جنجال زیادی مواجه بوده و هر روز اخبار جدیدی از حاشیه های آن به گوش می رسد، از تصادف کردن کاربران ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

عرضه بازی Pokemon GO توسط نینتندو برای تلفن های هوشمند تاکنون با جار و جنجال زیادی مواجه بوده و هر روز اخبار جدیدی از حاشیه های آن به گوش می رسد، از تصادف کردن کاربران هنگام انجام این بازی گرفته تا حوادث شگفت انگیز دیگر .

اما تازه ترین گزارش ها از مخاطرات جدیدی حکایت دارد که Pokemon GO می تواند برای کاربران ایجاد نماید، چرا که موسسه امنیتی ESET اعلام کرده اپلیکیشن های مختلفی روی فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی حضور دارند که عملکردهای متفاوتی را برای کاربران بازی جدید نینتندو انجام می دهند، اما در حقیقت بدافزار هستند.

گوگل تاکنون تمام موارد کشف شده را از فروشگاه نرم افزاری خود حذف کرده است، اما باید بدانید برخی از این بدافزارها برای انجام فعالیت های خود به مکانیزم های پیشرفته مجهز هستند که نگران کننده به نظر می رسد، از جمله Pokemon GO Ultimate که قادر بود صفحه قفل کاربر را دور بزند و پیش از پاک شدن بین 500 تا 1000 کاربر آن را دریافت کرده بودند.

این اپلیکیشن بلافاصله پس از نصب صفحه قفل تلفن هوشمند و دیگر بخش های سیستم را با تصاویری از پوکمون پر می کرد و اجازه ی خاموش کردن دستگاه را نیز از کاربر می گرفت و کاربر تنها با خارج کردن باتری یا نگه داشتن دکمه ی پاور قادر بود موبایل خود را خاموش کند.

اما مشکل اصلی پس از روشن کردن مجدد دستگاه نمایان می شد، چرا که در این حالت اپلیکیشن مورد بحث آیکون خود را از کشوی اپلیکیشن ها حذف کرده و با نام PI Network در پس زمینه به کلیک کردن روی تبلیغات به شکل مخفیانه مشغول می شد تا وقتی کاربر متوجه شده و این نرم افزار را با مراجعه به منوی تنظیمات حذف می کرد.

دو اپلیکیشن دیگر نیز Guide & Cheats for Pokemon GO و Install Pokemongo نام دارند که برخلاف توضیحات ارائه شده کارکرد خاصی نداشتند و تنها کاربر را به روش scareware، به خرید نرم افزارهای دیگر تشویق می کردند. در این روش اپلیکیشن ها پیام هایی هراس انگیز در مورد مشکلات سیستم به کاربر اعلام کرده و ادعا می کنند راه حل رفع این مشکلات، خرید نرم افزار یا خدماتی خاص خواهد بود.

هنگام مواجه شدن با پیام های این دو اپلیکیشن حتی استفاده از دکمه های ناوبری اندروید نیز نمی تواند کاربر را خلاص کند و به محض بستن یک پیام٬ دیگر روی تصویر ظاهر خواهد شد. در صوتی که شما هم در زمره ی قربانیان این دو اپلیکیشن قرار دارید توصیه می کنیم با دوبار فشردن دکمه back از محیط نرم افزار خارج شده و آنها را، با استفاده از منوی تنظیمات تلفن هوشمند پاک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی