ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ بخشی از سهام BYD، تولید کننده خودروهای برقی را خریداری می کند

سامسونگ که تولید باتری برای اتومبیل های الکتریکی یکی از حوزه های فعالیت آن به حساب می آید، حالا تصمیم گرفته با خرید بخشی از سهام BYD Co، جای پای خود را در این زمینه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

سامسونگ که تولید باتری برای اتومبیل های الکتریکی یکی از حوزه های فعالیت آن به حساب می آید، حالا تصمیم گرفته با خرید بخشی از سهام BYD Co، جای پای خود را در این زمینه محکم تر نماید، شرکتی ساکن در شنزن چین که به ساخت خودروهای برقی و باتری برای آنها مشغول است و نامش به مخفف جمله ی Build Your Dreams یا «رویاهایت را بساز» اشاره دارد.

این شرکت در سال 1994 توسط Berkshire Hathaway Inc تاسیس شده و در نتیجه به وارن بافت متعلق است، خودروسازی که یک بازیگر مهم در حوزه تولید اتومبیل های برقی و باتری آنها در چین به حساب می آید (و دامنه فعالیتش به کشورمان هم رسیده است)، خصوصاً با در نظر گرفتن اینکه کشور چین در سال 2015 با عبور از آمریکا، خود به بزرگتر بازار از این نظر در نوع خود تبدیل شده است.

همین گسترش پر سرعت است که نشان می دهد چرا سامسونگ و دیگر غول های حوزه تکنولوژی به سمت صنعت خودروسازی متمایل شده و قصد دارند با آماده کردن زیرساخت ها از هم اکنون، سهمی از بازار اتومبیل های عموماً برقی و خودران آینده را به خود اختصاص دهند.

سامسونگ می گوید این سرمایه گذاری را برای توسعه و بهبود کسب و کار تولید چیپ برای اتومبیل ها انجام داده است و این موضوع ارتباطی با Samsung SDI نخواهد داشت، زیر مجموعه مستقلی که تنها 20 درصد از سهامش به غول کره ای تعلق دارد.

اما با این وجود جالب است بدانید اعلام خبر خرید سهام BYD توسط سامسونگ، به افزایش 8 درصدی ارزش سهام Samsung SDI منجر شده است، چرا که انتظار می رود این شرکت ساخت باتری برای خودرو های آینده BYD را بر عهده گیرد.

شرکت کره ای می گوید تا زمان نهایی شدن قراردادها از افشای جزئیات آن خودداری خواهد کرد، اما به گزارش نشریه Korea Economic Daily ارزش سهام های خریداری شده توسط سامسونگ به 449 میلیون دلار می رسد که اگر حقیقت داشته باشد معادل 4 درصد ارزش BYD خواهد بود.

اما در هر حال باید توجه داشت که تاکنون تنها دو موضوع به شکل رسمی توسط طرفین قرارداد اطلاع رسانی شده است، یکی کلیت خرید سهام به شکل خصوصی توسط سامسونگ و نکته ی دیگر اینکه شرکت کره ای تمایل ندارد در مدیریت BYD Co دخالتی داشته باشد.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که مدتی پیش سامسونگ به دلیل وجود مشکلاتی در خصوصیات باتری هایش موفق نشد تاییده های لازم برای استفاده از آنها در خودروها را دریافت کند و حالا انتظار می رود شرکت کره ای با بدست آوردن سهام این تولید کننده خودروهای برقی، قادر باشد راه حل رفع چنین مشکلاتی را دریابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی