ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصادف مرگبار خودروی تسلا با اتوپایلوت
تکنولوژی

احضار ماسک به کمیته تحقیق سنا در خصوص تصادف مرگبار خوروی تسلا در حالت Autopilot

همان طور که مدتی قبل  به اطلاعتان رساندیم، یک خودروی Model S کمپانی تسلا در شرایطی که سامانه «Autopilot» آن فعال بود با یک خودروی دیگر تصادف کرد، که در این حادثه راننده چهل ساله آن جان خود را از دست داد. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

همان طور که مدتی قبل  به اطلاعتان رساندیم، یک خودروی Model S کمپانی تسلا در شرایطی که سامانه «Autopilot» آن فعال بود با یک خودروی دیگر تصادف کرد، که در این حادثه راننده چهل ساله آن جان خود را از دست داد. همچنین گفتیم که سازمان امنیت ملی ترافیک اتوبان های آمریکا (NHTSA) به دنبال تکرار حادثه ای دیگر از این دست، اقدام به انجام تحقیقاتی جامع در خصوص سامانه مورد نظر و میزان کارایی آن نموده است. حالا نیز خبر می رسد که قرار است کمیته ای در مجلس سنای آمریکا با حضور ایلان ماسک تشکیل و به بررسی ابعاد این حادثه پرداخته شود.

سناتور جان تان «John Thune» مسئول تشکیل کمیته مذکور شده و در اولین اقدام از ایلان ماسک مدیرعامل و موسس کمپانی تسلا دعوت کرده تا در این کمیته حاضر شده و توضیحات لازم را در خصوص جزئیات این تصادف و نقش سیستم هدایت خودکار اتومبیل تسلا در آن ارائه دهد.

تصادف مذکور در تاریخ 7 می (18 اردیبهشت) در شهر ویلیستون فلوریدا به وقوع پیوست که در جریان آن جاشوا براون (Joshua Brown) راننده خودروی Model S تسلا جان خود را از دست داد. مدتی از این حاثه نگذشته بود که یکی از اعضای کلوب تسلا موتورز ادعا کرد مدل X دوست او نیز هنگام استفاده از حالت Autopilot در نیمه شب، با سرعتی بین 56 الی 60 مایل به سمت راست منحرف شده و با گاردریل برخورد کرده است، گرچه به سرنشینان آسیبی وارد نشده.

ماسک قرار است در کمیته تحقیق حاضر شده و علاوه بر تشریح جزئیات حادثه به دو سوال اساسی پاسخ دهد، اول این که آیا شرکتش تمام تلاش خود را برای حصول اطمینان از ایمنی سیستم ناوبری خودکار ماشین هایش به کار بسته است یا نه؟ او همچنین باید تحقیق کنندگان را متقاعد سازد که تسلا آموزش های لازم را پیش از استفاده از سیستم Autopilot به خریدارانش داده است.

لازم به ذکر است که NHTSA به زودی سیاست های جدید مربوط به تولید و استفاده از اتومبیل های خودران را منتشر خواهد کرد تا از بروز تصادفاتی مشابه جلوگیری به عمل بیاد. در هر حال بعید است حادثه فوق خللی در مسیر توسعه این محصولات و گسترش استفاده از آنها داشته باشد. البته منتقدین اعتقاد دارند که این سیاست ها می بایست قبل از عمومی شدن تکنولوژی هایی چون Autopilot تسلا و پیش از بروز حوادثی چون مرگ جاشوا براون تدوین و عملیاتی می شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Adamak
    Adamak | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    مقایسه شود با خودروسازان داخلی :|

  • سعید
    سعید | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    چه جالب برای یک تصادف طرف خواستن برای توضیح توی ایران این همه پژو اتیش گرفت کسی برا توضیح نخواستن تصادفات بالای توی کشور نمیگم چون خودرو سازیا میگن تقصیر مردم که رانندگی بلد نیستن و ماشینای اونا بی ایرادن؟!؟!؟

مطالب پیشنهادی